سریع ترین راه از بین بردن لک قهوه ای صورت

لک های قهوه ای پوست علل مختلفی دارند و با افزایش سن احتمال بروز آنها افزایش می یابد. معمولا تولید بیش از حد ملانین در بخش هایی از پوست باعث ایجاد لک های قهوه ای روی پوست می شود. خوشبختانه در حال حاضر روش های مختلفی برای از بین بردن این لک های مزاحم وجود دارد.

سریع ترین راه از بین بردن لک قهوه ای صورت

سریع ترین راه از بین بردن لک قهوه ای صورت

لیزر درمانی بهترین روش از بین بردن لک های قهوه ای پوست با کمترین عارضه است. با توجه به تنوع روش های موجود بهتر است ابتدا با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

علت ایجاد لک قهوه ای پوست چیست

لک قهوه ای روی پوست به دلایل مختلفی ایجاد می شوند و برخی از آنها حاصل اختلالات زمینه ای هستند. علت اصلی لک پوستی ممکن است التهاب باشد. التهاب می تواند در اثر ضربه، گرما یا تحریک ایجاد شود. برخی از دلایل ایجاد لک قهوه ای روی پوست به شرح زیر است:

آلودگی هوا

ذرات موجود در هوای آلوده به عمق پوست نفوذ کرده و منجر به استرس اکسیداتیو در بافت ‌های اطراف می‌ شوند. این فرآیند باعث تحریک پوست شده و رنگدانه ‌های ناهموار را ایجاد می‌ کند. افزایش سطح دوده موجود در هوا و آلودگی ناشی از ترافیک می تواند منجر به افزایش 20 تا 25 درصدی لک های تیره پوست شود.

کرم روشن کننده بدن گاتیو بیز

نور آفتاب

نور فرابنفش خورشید تولید ملانین، رنگدانه طبیعی که به پوست رنگ می دهن را سرعت می بخشد. هنگامی که ملانین در پوستی که سال ها در معرض نور خورشید بوده است، تجمع می یابد، لک های قهوه ای روی پوست ظاهر می شوند. علاوه بر این، استفاده از تخت‌ های برنزه کننده و لامپ‌ های تجاری می‌ تواند باعث ایجاد لک های تیره روی پوست شود.

ملاسمای بارداری

ماسک بارداری یا ملاسما وضعیتی است که اغلب مادران باردار را تحت تاثیر قرار می دهد. اگرچه پس از تولد نوزاد، ملاسما معمولاً با گذشت زمان روشن‌ تر می‌ شود اما بطور کامل از بین نخواهد رفت مگر اینکه با استفاده از لیزر و دستگاه های موجود آنها را از بین ببرید.

لایه برداری بیش از حد پوست

عدم تعادل هورمون ها

سندرم هایی مانند تخمدان پلی کیستیک و مشکلات تیروئید ممکن است به دلیل عدم تعادل هورمونی ایجاد شود. غدد هورمونی شما، چه بیش از حد فعال و چه غیر فعال باشند ممکن است علت لکه های تیره روی پوست باشند.

یک راه دیگر برای از بین بردن لک های صورت هست که ما به این موضوع در اینجا اشاره کرده ایم برای آگاهی ببیشتر، این مقاله را بخوانید: قهوه فوری موکا دکتر بیز

بهترین کرم ها برای از بین بردن لک قهوه ای پوست

محصولات آرایشی- بهداشتی زیادی به صورت ژل و کرم برای از بین بردن لک های قهوه ای پوست در دسترس هستند. این محصولات با مکانیسم های مختلف لک های قهوه ای پوست را برطرف می کنند.

رتینول / رتینوئیدها

ترانگزامیک اسید

ترانگزامیک اسید در روشن کردن رنگ پوست و به حداقل رساندن لک های تیره ناشی از تغییرات هورمونی مانند ملاسما موثر است.

ویتامین C / اسید اسکوربیک

ویتامین C موضعی فواید متعددی دارد زیرا یک آنتی اکسیدان است. همچنین با مهار تیروزیناز که آنزیم کلیدی مورد نیاز برای تولید ملانین است، پوست را روشن می کند.

اسید آزلائیک

اسید آزلائیک یک انتخاب عالی برای به حداقل رساندن لکه های قهوه ای در دوران بارداری با توجه به بی خطر بودن آن است.

آلفا هیدروکسی اسیدها

مقاله پیشنهادی از پزشک: 

چگونه می توان از لک های قهوه ای پوست جلوگیری کرد

برای پیشگیری از ایجاد لک های قهوه ای و حفظ سلامت پوست راهکارهای ساده ای وجود دارد. این موارد را در ادامه شرح می دهیم.

عوارض قهوه فوری سوپریم چیست و چرا باید برای استفاده از این محصول برای برطرف کردن لک های روی صورت با پزشک خود مشورت کنیم.

استفاده از کرم ضد آفتاب

استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید، که علت اصلی هیپرپیگمانتاسیون است به همه افراد توصیه می شود. استفاده از کرم ضدآفتاب یا مرطوب کننده با SPF وسیع الطیف حداقل 30 به جلوگیری از لکه های تیره جدید کمک می کند و شدت لک های موجود را کاهش می دهد.

لایه برداری منظم پوست

لایه برداری منظم یک روش ایده آل برای پیشگیری از ایجاد لک های قهوه ای روی پوست است. لایه برداری با از بین بردن سلول های مرده از سطح راه را برای نفوذ موثرتر سرم ها و مرطوب کننده ها به پوست هموار می کند.

استفاده از محصولات ضد لک

لک های پوستی را می توانید با استفاده از محصولات ضد لک برای رفع علت و تشکیل آن به طور موثر درمان کنید. به عنوان مثال، اگر آلودگی هوا باعث ایجاد رنگدانه در پوست می شود، محصولات حاوی زغال فعال استفاده کنید. علاوه بر این، سرم ضد لک حاوی نیاسینامید و هگزیل رزورسینول در کمک به رفع لک ها بسیار موثر هستند.
محصولات حاوی ویتامین C نیز به دلیل خواص آنتی اکسیدانی قوی به طور موثری رادیکال های آزاد را از بین می برد و پوست را در برابر استرس اکسیداتیو آینده تقویت می کند. در نهایت پوست را از داخل و خارج روشن می کند.

بهترین و سریع ترین روش برای از بین بردن لک قهوه ای پوست

در بین روش های موجود لیزر درمانی موثرترین روش برای از بین بردن لک هایی قهوه ای است که نواحی مختلف پوست در نتیجه تولید بیش از حد ملانین ایجاد می شوند. علاوه بر لیزر درمانی از روش لایه برداری نیز استفاده می شود. در درمان لایه برداری، ملانین اضافی تولید شده با کمک مواد شیمیایی از ناحیه خاصی از پوست پاک می شود.

بهترین و سریع ترین روش از بین بردن لک قهوه ای پوست استفاده از دستگاه های موجود و انواع لیزر است. آنها با کمترین عوارض نتایج قابل مشاهده فوری ایجاد می کنند.

سیر سیاه دکتر بیز یکی دیگر از محصولات دکتر بیز می باشد که برای از بین بردن لک های قهوه ای پوست بسیار موثر بوده و برای درمان کمک بسزایی خواهد کرد.

لیزر ای پی ال

اولین گزینه‌ درمانی برای لک های قهوه ای دستگاه پالس شدید نور (IPL) و دستگاه نور پهن باند (BBL) است. IPL بهترین روش برای درمان لک های خورشیدی، هایپرپیگمانتاسیون و رنگ ناهموار پوست است.

لیزر کیوسوییچ

لیزر (Q-Switch) ، یکی از پیشرفته‌ ترین و موثرترین روش های موجود برای درمان لک های پوستی است. این دستگاه با تاباندن طول موج‌ های خاص و شدت بالای نور به محل، هرگونه لک و تیرگی را از روی پوست برطرف می کند.

لیزر فوتونا

لیزر فوتونا یکی از پیشرفته ‌ترین و بهترین دستگاه‌ های لیزر برای از بین بردن لک های قهوه ای پوست است. لیزر فوتونا با ترکیبی از طول موج‌ ها به لایه‌ های مختلف پوست نفوذ کرده و بدون درد و عوارض لک های قهوه ای پوست را از بین می برد.

لیزر سی اند بی

لیزر سی اند بی یکی دیگر از دستگاه های موجود برای برطرف کردن لک های پوستی است. این دستگاه بدون هیچگونه دردی روی پوست اثر کرده و اثراتی مشابه با لایه ‌برداری شیمیایی ارائه می دهد.

لیزر پیکوشور

دستگاه لیزر پیکوشور (PicoSure) یکی دیگر از گزینه‌ های درمانی برای رفع رنگدانه‌ های پوستی است. از این روش می توان برای درمان ملاسما نیز استفاده کرد. این دستگاه با استفاده از انرژی (و نه گرما) تمام لک های پوستی و حتی تاتوها را به راحتی از بین می برد.

لیزر CO2 فرکشنال

دستگاه CO2 فرکشنال نوعی لیزر با خاصیت لایه‌ برداری قوی است که طی چند جلسه لک‌ ها را کمرنگ و محو خواهند کرد. تنها ایراد این روش دوره نقاهت طولانی آن است که معمولا یک هفته طول خواهد کشید. اما نتایج آن بر روی پوست فوق العاده خواهد بود.

چه زمانی برای برطرف کردن لک قهوه ای پوست به پزشک مراجعه کنیم؟

اگرچه روش زیادی برای برطرف کردن لک های قهوه ای پوست وجود دارد اما شما با مراجعه به پزشک می توانید از برترین و موثرترین روش ها استفاده کنید. درمان لک های پوست زیر نظر یک متخصص به کسب بهترین نتایج در کوتاه ترین زمان ممکن کمک خواهد کرد.

پکیج رفع لک پوستی کلینیک ایوا

کلینیک زیبایی ایوا با مدیریت دکتر بهروان جهت رفع انواع لک های صورت و حتی لک های قدیمی و مقاوم پکیجی در نظر است، که به وسیله انواع دستگاه های لیزر و مزوتراپی و… در یک الی چند جلسه انواع لکه های پوستی را با کمترین عارضه ممکن رفع می کند. جهت دریافت مشاوره و معاینه رایگان توسط پزشک با شماره های کلینیک پوست و مو ایوا تماس حاصل فرمایید.

منابع:

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سریع ترین راه از بین بردن لک قهوه ای صورت" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سریع ترین راه از بین بردن لک قهوه ای صورت"، کلیک کنید.