استان‌ها به قطب فناوری تبدیل می‌شوند

در گفتگو با قدم آخر مطرح شد؛

استان‌ها به قطب فناوری تبدیل می‌شوند

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، از فعالیت‌های گسترده این ستاد در سطح استان‌های کشور خبر داد و گفت: استان‌ها به قطب فناوری تبدیل می‌شوند.

محمد کرباسی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری قدم آخر با بیان اینکه این ستاد با تمرکز بر سه محور اصلی «صنایع بزرگ»، «دانشگاه‌ها» و «پارک‌های علم و فناوری»، در جهت ارتقای سطح فناوری و ایجاد فرصت‌های شغلی گام برداشته است، گفت: با وجود ظرفیت‌های عظیم فناوری در اقصی نقاط کشور و همچنین با برنامه‌ریزی دقیق و هدف‌گذاری مناسب، می‌توانیم از ظرفیت‌ها در جهت توسعه فناوری و کارآفرینی دانش‌بنیان گام برداریم.

کرباسی در ادامه به تشریح اقدامات انجام شده پرداخت و گفت: ما با حمایت از تحقیق و توسعه در صنایع، تقویت ارتباط بین دانشگاه‌ها و صنایع، و ایجاد زیرساخت‌های لازم در پارک‌های علم و فناوری، تلاش می‌کنیم تا اکوسیستمی پویا برای رشد شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کنیم. 

وی افزود: ما با ارائه تسهیلات مالی، حمایت از طرح‌های تحقیقاتی، و ایجاد شبکه‌های همکاری، از رشد شرکت‌های نوپا حمایت می‌کنیم. همچنین با توانمندسازی نیروی انسانی متخصص، به صنایع کمک می‌کنیم تا از آخرین دستاورد‌های فناوری بهره‌مند شوند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و وارتباطات در ادامه بر اهمیت سفر‌های استانی در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد: با شناسایی دقیق نیاز‌های صنایع و معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در این سفرها، می‌توانیم شاهد رشد چشمگیر این شرکت‌ها و شکوفایی نوآوری در سطح استان‌ها باشیم. همچنین در این سفرها، ضمن بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز نوآوری، جلسات مشترکی با مسئولین استانی، نمایندگان صنایع و دانشگاهیان برگزار شد تا بتوانیم مشکلات و چالش‌های پیش روی این شرکت‌ها را شناسایی کرده و راهکار‌های مناسب برای رفع آنها ارائه دهیم.

کرباسی با توجه به اهمیت تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه‌ها و زیرساخت‌های مورد نیاز زیست‌بوم اتصال‌پذیری و ارتباطات تصریح کرد: با ایجاد زیرساخت‌های مناسب، می‌توانیم فضایی را فراهم کنیم تا شرکت‌های نوپا بتوانند ایده‌های خود را به محصول تبدیل کنند. همچنین، این زیرساخت‌ها به پژوهشگران و متخصصان این حوزه امکان می‌دهد تا تحقیقات خود را در محیطی مجهز و پیشرفته انجام دهند.

وی ادامه داد: یکی از اولویت‌های اصلی ستاد، معرفی شرکت‌های نوپا و فناور جهت استقرار در فضای پارک‌ها و شتاب‌دهنده‌ها است. این اقدام، ضمن فراهم کردن امکان دسترسی این شرکت‌ها به منابع مالی، امکانات و شبکه‌های ارتباطی، به رشد و توسعه آنها نیز کمک شایانی خواهد کرد.

کرباسی در پایان، بر اهمیت همکاری همه بازیگران زیست‌بوم نوآوری تأکید کرد و گفت: با همکاری مشترک «دانشگاه‌ها»، «صنایع»، «پارک‌های علم و فناوری»، «شرکت‌های دانش‌بنیان»، «بخش دولتی» و «بخش خصوصی» می‌توانیم به اهداف بلندمدت خود در حوزه توسعه فناوری دست پیدا کنیم، در واقع هدف ما ایجاد اکوسیستمی فعال در حوزه فناوری است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "استان‌ها به قطب فناوری تبدیل می‌شوند" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "استان‌ها به قطب فناوری تبدیل می‌شوند"، کلیک کنید.