بارش باران و کولاک برف استان زنجان را فرا می گیرد – خبرگزاری قدم آخر | اخبار ایران و جهان

بارش باران و کولاک برف استان زنجان را فرا می گیرد - خبرگزاری قدم آخر | اخبار ایران و جهان

محمد رضا رحمان نیا در گفتگو با خبرنگار قدم آخر، با بیان اینکه سامانه بارشی قوی از امروز (دوشنبه) وارد استان شده و تا روز چهارشنبه هفته جاری فعال خواهد بود، گفت: فعالیت این سامانه بارش های رگباری باران در مناطق مختلف استان به دنبال خواهد داشت وکه این بارش ها در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

وی با بیان اینکه روزهای سه شنبه و چهارشنبه این بارش ها با رعد و برق و افزایش سرعت وزش باد همراه خواهد شد، افزود: شدت بارش ها طی روزهای امروز و فردا خواهد بود و طی روز چهارشنبه از شدت بارش ها کاسته خواهد شد و سامانه از استان خارج می شود.

رحمان نیا با بیان اینکه وزش باد شدید در ارتفاعات و مناطق بادگیر موجب کولاک برف خواهد شد، افزود: با توجه به شدت بارش ها و وقوع کولاک در ارتفاعات و مناطق کوهستانی هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان صادر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: در این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی و لغزندگی معابر، اختلال در تردد، سیلابی شدن و طغیان رودخانه ها و مسیل ها، کاهش دید بر اثر بارش برف و کولاک در مناطق کوهستانی و خطر اصابت صاعقه در ارتفاعات وجود دارد.

رحمان نیا افزود: شهروندان و مسافران از تردد و توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، فعالیت های کوهنوردی و سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند و در صورت ضرورت سفر، تجهیزات ایمنی زمستانی همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی روز چهارشنبه از استان خارج خواهد شد، ادامه داد: طی روزهای آینده تغییرات دمایی محسوسی را در استان نخواهیم داشت و صبح روزهای سه شنبه و چهارشنبه کمینه دما افزایش خواهد یافت.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بارش باران و کولاک برف استان زنجان را فرا می گیرد – خبرگزاری قدم آخر | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بارش باران و کولاک برف استان زنجان را فرا می گیرد – خبرگزاری قدم آخر | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.