رقابت مرسدس بنز و ایران خودرو در انفجار خودبه‌خودی خودرو /عکس و فیلم

امیرمسعود عابدین_ به‌تازگی یک خودروی مرسدس بنز EQE در پارکینگ یک مجتمع آپارتمانی در کره جنوبی منفجر و باعث آتش‌سوزی شدید شد. دودهای سمی این انفجار، ۲۱ نفر را راهی بیمارستان کرد و به ۷۰ خودروی دیگر نیز آسیب زد.

این حادثه در شهر اینچئون در کره جنوبی رخ داد و توسط دوربین‌های مداربسته ضبط شد. در این فیلم ضبط شده، سدان تمام برقی هنگامی که پارک شده بود و حتی شارژ هم نمی‌شد، دود سفیدی از آن منتشر شد. به‌احتمال زیاد این دود از باتری نصب شده بیرون می‌آمد. چند ثانیه بعد، EQE شعله‌ور می‌شود و آتش به خودروهای مجاور سرایت می‌کند.

به گفته سازمان آتش‌نشانی اینچئون، آتش‌سوزی حدود ساعت ۶:۱۵ صبح در طبقه زیرزمین مجتمع آپارتمانی رخ داد. در مجموع ۱۷۷ امدادگر اورژانس و ۸۰ دستگاه تجهیزات به محل حادثه اعزام شدند. رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که اطفاء حریق ۸ ساعت طول کشیده است. مقابله با آتش‌سوزی وسایل نقلیه الکتریکی بسیار دشوار است، اگرچه در مقایسه با وسایل نقلیه با موتور بنزینی کمتر اتفاق می‌افتد.

انفجار عجیب خودروی برقی مرسدس بنز در پارکینگ / نگرانی استفاده از خودروهای برقی افزایش یافت /عکس و فیلم

به دلیل دود شدید، در مجموع ۲۰۹ نفر از ساکنان مجبور به تخلیه آپارتمان‌های خود شدند که نزدیک به نیمی از آن‌ها توسط آتش‌نشانان از راه پله‌ها و بالکن‌ها نجات یافتند. ۲۰ نفر از ساکنان شامل هفت نوزاد و کودک زیر ۱۰ سال پس از استنشاق دود به همراه یک آتش‌نشان به بیمارستان منتقل شدند.

یکی از سخنگویان مرسدس بنز در گفتگو با روزنامه کره‌ای جونگ آنگ در مورد این حادثه گفت: «در حال حاضر نمی‌توانیم جزئیات دقیق مدل و باتری‌ها را تأیید کنیم. ما این موضوع را بسیار جدی می‌گیریم و تمام تلاش خود را برای همکاری با مقامات آتش‌نشانی برای تعیین علت دقیق انجام خواهیم داد.»

کارشناسان حدس می‌زنند که این خودروی برقی ممکن است قبل از حادثه درگیر یک برخورد بوده باشد که باعث آسیب به باتری و منجر به گرم شدن بیش از حد آن شده است. سدان مرسدس بنز EQE از بسته باتری لیتیوم یونی CATL با ظرفیت ۹۰٫۶ کیلووات ساعت استفاده می‌کند.

منبع: carscoops

۲۲۷۳۲۲

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رقابت مرسدس بنز و ایران خودرو در انفجار خودبه‌خودی خودرو /عکس و فیلم" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رقابت مرسدس بنز و ایران خودرو در انفجار خودبه‌خودی خودرو /عکس و فیلم"، کلیک کنید.