لحظه منهدم شدن شاهین سیاه در اسراییل

به گزارش قدم آخر، یک فروند هلی‌کوپتر نظامی سیکورسکی یو اچ – ۶۰ بلک‌هاوک (شاهین سیاه) چند روز پیش در غزه سقوط کرد. این هلی‌کوپتر دوموتوره و چهارپره در شرکت سیکورسکی طراحی شده و تولید می‌شود.

طراحی این هلی‌کوپتر به دهه ۱۹۷۰ میلادی و نیاز ارتش آمریکا به یک هلیکوپتر ترابری تاکتیکی چندمنظوره برای جایگزینی با هلیکوپترهای یواچ-۱ ایروکوای برمی‌گردد.

بلک‌هاوک که برای برطرف کردن این نیاز در سال ۱۹۷۹ به میدان آمد به یک توپ ٣٠ میلی‌متری ام۱۱۹ با ١٠۶۵ گلوله مجهز است.

شاهین سیاه اسرائیلی که امروز در غزه سقوط کرد / عکس

دو موتور توربوشفت جنرال الکتریک مدل T-700-GE-۱۰۰ نیروی پیشران این پرنده مشهور را تامین می‌کنند و پروانه اصلی آن که به قطر ۵۳ فوت و ۸ اینچ ساخته شده از مواد کامپوزیت فایبرگلاس و تیتانیوم در چهار تیغه طراحی و ساخته شده‌ است.

به نقل از پارتیزان، در آخرین گزارش‌های رسمی ارتش اسرائیل اعلام کرد ۲ تن از سرنشینان این بالگرد کشته شده و ۷ تن زخمی شده‌اند که وضعیت ۴ نفر از آن‌ها وخیم گزارش شد.

۵۸۵۸

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "لحظه منهدم شدن شاهین سیاه در اسراییل" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "لحظه منهدم شدن شاهین سیاه در اسراییل"، کلیک کنید.