معلمان تربیت بدنی، راهبران تعلیم و تربیت هستند/ طرح شهید طوقانی، ارزش گذاری بر تاریخ کهن ایران باستان است

به گزارش خبرگزاری قدم آخر استان سمنان آیین تجلیل از قهرمانان مسابقات دانش آموزی کشور و معلمان برتر تربیت بدنی و سلامت همراه با کاروان تجهیزات ورزشی و بهداشتی و اجرای طرح شهید طوقانی با حضور فرشید ارمیان مشاور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش سیدجمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش استان رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر جمعی ازمسئولین اجرایی استان سمنان و  معاونان و رؤسای ادارات آموزش و پرورش استان و شهرستان ها و مناطق در تالار شهید استاد مرتضی مطهری سمنان روز  یک شنبه ۲۹ قدم آخر ۱۴۰۳ برگزار شد که متن سخنرانان این نشست به شرح زیر می باشد:

معلمان تربیت‌بدنی، راهبران تعلیم و تربیت هستند/ طرح شهید طوقانی، ارزش‌گذاری بر تاریخ کهن ایران‌باستان است

***مشاور معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش:

معلمان تربیت بدنی راهبران تعلیم و تربیت هستند/ طرح شهید طوقانی ارزش گذاری بر تاریخ کهن ایران باستان است

به گزارش خبرگزاری قدم آخر استان سمنان مشاور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ابرچالش امروز کشور را کم تحرکی فقر حرکتی و خام حرکتی دانست.

فرشید ارمیان مشاور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش پیش از ظهر یک شنبه ۲۹ قدم آخر ۱۴۰۳ در آیین تجلیل از قهرمانان مسابقات دانش آموزی و معلمان برتر تربیت بدنی و سلامت اظهار داشت: همان طور که در آموزه های دینی به واسطه حدیث شریف «من لم یشکرالمخلوق لم یشکرالخالق»؛ بر تجلیل و تقدیر تأکید شده در هر برنامه اجتماعی باید قدردان عوامل اجرایی باشیم که به نوعی از خداوند شکرگزاری می کنیم و در این جلسه معلمی دانش آموزی که در فضایی فرهنگی معنوی ورزشی و هنری برگزار شده از دانش آموزان و معلمان برای کسب رتبه های برتر سپاس مندیم.

معلمان تربیت بدنی راهبران تعلیم و تربیت هستند/ طرح شهید طوقانی ارزش گذاری بر تاریخ کهن ایران باستان است

وی با بیان این که معلمان تربیت بدنی در واقع راهبران تعلیم و تربیت هستند گفت: طرح شهید طوقانی ارزش گذاری بر تاریخ کهن ایران باستان است که ریشه در ۵هزار سال قبل از المپیک باستانی و فرهنگ ایرانی دارد و در تاریخ این سرزمین گنجانده شده است.

 ارمیان یادآور شد: نظام تعلیم و تربیت برای همه اقشار جامعه است و حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی استان در این آیین که به نوعی ذی نفع و ذی نقش هستند مایه مباهات آموزش و پرورش است.

مشاور معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: ابرچالش امروز کشور که حتی در حوزه امنیت ملی ایجاد شده کم تحرکی فقر حرکتی و خام حرکتی است و آمارهای کاسپین نشان می دهد ۵۶ درصد مردم ایران دچار فقر حرکتی هستند که در نهایت زمینه ساز چاقی مفرط و اضافه وزن است بنابراین نباید از نقش پیشگیری مربیان تربیت بدنی و سلامت و مراقبان بهداشت بر مبنای ساحت تربیت زیستی بدنی سند تحول بنیادین غافل شد.

 ارمیان در پایان سخنانش تصریح کرد: دانش آموزان قهرمان استان و مدال آور کشور نیز مرجعیت اجتماعی دارند و رفتار منش نوع گفتار و پوشش آن ها در بین تمام دانش آموزان نقش الگو دارد.

***دیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

مربیان تربیت بدنی مبلّغان ورزش هستند/ گود زورخانه خاستگاه آیین های پهلوانی و منش جوانمردی

به گزارش خبرگزاری قدم آخر استان سمنان مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در آیین تجلیل از قهرمانان مسابقات دانش آموزی کشور مربیان تربیت بدنی را مبلغان ورزش برشمرد.

سیدجمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش سمنان در آیین تجلیل از قهرمانان مسابقات دانش آموزی کشور ضمن تبریک فرارسیدن هفته تربیت بدنی و سلامت اظهار داشت: در مجموعه تربیت بدنی یک جوشش رویش و پویشی شروع شده که این آغاز راه است و استعمار در همه ابعاد تلاش کرده تا ایرانیان را از درون مایه تمدنی خود تهی کند مثل ورزش زورخانه ای که نماد ورزش باستانی است و یکی از سیاستمداران انگلیس با تحقیق روی گود زورخانه به این نتیجه رسید که گود زورخانه خاستگاه آیین های پهلوانی و منش جوانمردی بوده و شکل شش گوش آن به تبعیت از ضریح شش گوشه امام حسین(ع) است که به واسطه اوراد و دعاهایی که خوانده می شد باعث انرژی مضاعف ایرانیان بود.

معلمان تربیت بدنی راهبران تعلیم و تربیت هستند/ طرح شهید طوقانی ارزش گذاری بر تاریخ کهن ایران باستان است

وی در ادامه با معرفی کتاب پرسیکا افزود: این کتاب تاریخ گسترده ای از آشور و ایران است و توسط مورخ یونانی کتزیاس نوشته شده که در حدود ۴۰۰ سال قبل از میلاد به عنوان پزشک پادشاه ایرانی اردشیر دوم خدمت کرده است.

وزیری یادآور شد: ایرانیان و تمدن ایرانی مردمی بودند که بیشترین تنوع ورزشی را داشتند و به اذعان هردوت نخستین تاریخ نگار یونانی ایرانیان از سن پنج تا ۲۰سالگی سه ورزش تیراندازی اسب سواری و راستگویی را می آموختند و چون اقسام دانستنی ورزش داشتند و ورزش ها را کامل می شناختند متخلق به اخلاق پهلوانی می شدند و وقتی فردی به این سطح می رسید او را گردک؛ یعنی جوان قهرمان می نامیدند.

وی با بیان این که نبرد گلادیاتورها ورزش یونانی ها بوده گفت: در تمدن بین النهرین و ایران شنا کشتی بوکس طناب کشی چیووان یا همان گلف امروزی مرسوم بوده و هدف های تمدن ایرانی اخلاقی و دینی و آموزش تعالیم زرتشت نیرومندی و بهداشت جسم هدف نظامی اقتصادی و سیاسی بوده است.

وزیری در پایان با بیان این که مربیان تربیت بدنی در واقع مبلّغان ورزش هستند از مربیان تربیت بدنی خواست تا جریان های تمدن ساز تربیت بدنی را شناسایی و تحقیق کنند؛ چراکه توسعه ورزش همگانی برای سلامت جامعه امری لازم و ضروری است.

معلمان تربیت بدنی راهبران تعلیم و تربیت هستند/ طرح شهید طوقانی ارزش گذاری بر تاریخ کهن ایران باستان است معلمان تربیت بدنی راهبران تعلیم و تربیت هستند/ طرح شهید طوقانی ارزش گذاری بر تاریخ کهن ایران باستان است معلمان تربیت بدنی راهبران تعلیم و تربیت هستند/ طرح شهید طوقانی ارزش گذاری بر تاریخ کهن ایران باستان است معلمان تربیت بدنی راهبران تعلیم و تربیت هستند/ طرح شهید طوقانی ارزش گذاری بر تاریخ کهن ایران باستان است معلمان تربیت بدنی راهبران تعلیم و تربیت هستند/ طرح شهید طوقانی ارزش گذاری بر تاریخ کهن ایران باستان است معلمان تربیت بدنی راهبران تعلیم و تربیت هستند/ طرح شهید طوقانی ارزش گذاری بر تاریخ کهن ایران باستان است

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "معلمان تربیت بدنی، راهبران تعلیم و تربیت هستند/ طرح شهید طوقانی، ارزش گذاری بر تاریخ کهن ایران باستان است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "معلمان تربیت بدنی، راهبران تعلیم و تربیت هستند/ طرح شهید طوقانی، ارزش گذاری بر تاریخ کهن ایران باستان است"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه