نقد و بررسی تلوزیون 65 اینچ سامسونگ مدل QN800B

ارائه محصول

تلویزیون سامسونگ QN800B سایز 65 اینچ یکی از تلویزیون های سال 2022 سامسونگ می باشد این تلویزیون از سری 8 سامسونگ می باشد و برای مصارف حرفه ای مانند بازی و تماشای فیلم ایده آل می باشد البته می توانید برای مصارف معمولی و روزانه نیز از آن استفاده کنید. تلویزیون سامسونگ QN800B یکی از بهترین تلویزیون های بازی سامسونگ 8K در سال 2022 است. این تلویزیون با مدل کامل QA65QN800BUXTW مونتاژ مصر در بازار ایران موجود است. تلویزیون سامسونگ QN800B مدل جدیدتری است و جایگزین تلویزیون سامسونگ QN800A می شود که سال گذشته تولید و عرضه شد. این محصول دارای صفحه نمایش Neo QLED و کیفیت تصویر 8K می باشد.

تلویزیون های Neo QLED کیفیت تصویر بهتر و حداکثر روشنایی بالاتری نسبت به تلویزیون های QLED دارند. صفحه نمایش این محصول با استفاده از تکنولوژی Mini LED ساخته شده است و در مقایسه با تلویزیون های ال ای دی دارای واحدهای نور کوچک تری است و می تواند جزئیات بیشتر و رنگ مشکی عمیق تر و واقعی تری را نمایش دهد. تلویزیون Samsung Neo QLED 65QN800B دارای پنل VA می باشد. تلویزیون‌های پنل VA دارای عمق سیاه و کنتراست عالی هستند که برای تماشای تلویزیون در محیط‌های کم نور عالی هستند. اما این نوع پنل ها زاویه دید محدودی دارند. استفاده از فناوری Ultra Viewing Angle زاویه دید این تلویزیون را افزایش می دهد و تقریبا از هر زاویه ای می توانید تصویری واضح و با کیفیت را مشاهده کنید. این محصول دارای نور پس زمینه LED Direct Full Array Mini می باشد. این محصول با استفاده از فناوری کاهش نور محلی Quantum Matrix Technology Pro نور پس زمینه صفحه را کنترل می کند و با استفاده از فناوری Ultimate 8K Dimming Pro کنتراست لازم را در تصاویر و صحنه ها ایجاد می کند. صفحه نمایش این تلویزیون براق است، همچنین دارای فناوری Anti Reflection است و از انعکاس نور محیط بر روی صفحه جلوگیری می کند و گزینه مناسبی برای محیط های پرنور به حساب می آید. عمق رنگ این صفحه تلویزیون 10 بیت واقعی است و با کمک فناوری کوانتوم دات و یک میلیارد رنگ، طیف رنگی بسیار گسترده و تصاویر شگفت انگیز و چشم نوازی را به نمایش می گذارد. صفحه نمایش این تلویزیون دارای نرخ رفرش 120 هرتز است و با استفاده از فناوری Auto Motion Plus و LED Clear Motion صحنه های سریع و اکشن را به وضوح نشان می دهد و از تار شدن آنها جلوگیری می کند.

تلویزیون 8K سامسونگ 65QN800B دارای پردازنده قدرتمند Neural Quantum Processor 8K است که کیفیت پردازش صدا و تصویر را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. این پردازنده با استفاده از فناوری AI Upscaling و هوش مصنوعی، نویز تصاویر را کاهش داده و با افزایش وضوح تصویر، کیفیت آن ها را تا 8K افزایش می دهد. این تلویزیون با استفاده از فناوری Quantum HDR 32x محتوای HDR را با کیفیت بسیار خوبی از HDR10، HLG و HDR10+ پشتیبانی سامسونگ از فناوری Real Depth Enhancer در تلویزیون های جدید خود استفاده می کند که کنتراست و جزئیات را با تشخیص شی یا اشیاء اصلی بهبود می بخشد و عمق ایجاد می کند و صحنه ها را واقعی تر می کند. این محصول مجهز به سنسور نور است و می تواند با استفاده از عملکرد تشخیص روشنایی/رنگ، روشنایی صفحه را بر اساس میزان و نور محیط تنظیم کند و در شرایط نوری مختلف تصاویر با کیفیتی را در اختیار شما قرار دهد. سامسونگ تلویزیون های خود را در آزمایشگاه های مخصوص آزمایش می کند و عدد PQI یا شاخص کیفیت تصویر را برای کیفیت تصویر آنها تعیین می کند که برای مقایسه تلویزیون های سامسونگ با یکدیگر استفاده می شود. PQI این تلویزیون 4900 می باشد و تلویزیونی با کیفیت به حساب می آید.

این تلویزیون دارای 4 پورت HDMI 2.1 است و از نرخ رفرش 8K@60Hz و 4K@120Hz پشتیبانی می کند. به لطف پورت HDMI و نرخ رفرش پشتیبانی شده، این تلویزیون برای بازی و بازی های حرفه ای مناسب است. این تلویزیون دارای فناوری ALLM و VRR است که با ارائه تاخیر ورودی کم و نرخ نوسازی متغیر، اجرای بازی روان و با کیفیت را تضمین می کند. تکنولوژی Motion Xcelerator Turbo+ و Game Motion Plus می تواند صحنه های سریع و اکشن بازی را روان و واضح نمایش دهد و از تار شدن آنها جلوگیری کند. از عملکرد HGIG نیز در این محصول استفاده شده است که می تواند بازی های HDR را با کیفیت اصلی نمایش دهد. سامسونگ در این تلویزیون از قابلیت جدید Mini Map Zoom استفاده کرده است که به شما این امکان را می دهد تا روی قسمتی از صفحه نمایش زوم کنید و آن را با دقت بیشتری ببینید. با استفاده از ویژگی Game Bar می توانید عملکردهای بازی را در طول بازی تنظیم کنید.

تلویزیون سامسونگ 65QN800B دارای سیستم صوتی 4.2.2 کاناله است و با استفاده از بلندگوها و بلندگوهای خود 70 وات صدای خروجی را در اختیار شما قرار می دهد. سامسونگ برای اولین بار از فناوری صدای Dolby Atmos در این تلویزیون استفاده می کند. این تلویزیون با استفاده از فناوری True Dolby Atmos و بلندگوهای Up-Firing آن، صدای فراگیر واقعی و سینمایی ایجاد می کند و تماشای تلویزیون را برای شما لذت بخش تر می کند. همچنین به لطف وجود فناوری Wireless Dolby Atmos، می توانید سیگنال صوتی Dolby Atmos را به صورت بی سیم به نوارهای صوتی سازگار سامسونگ منتقل و بشنوید. علاوه بر این، این محصول دارای فناوری Dolby MS12 5.1ch می باشد که شامل فناوری های Dolby Digital، Dolby Digital Plus، Dolby Audio و Dolby AC4 می باشد و می تواند صدای فراگیر با کیفیتی را در اختیار شما قرار دهد. این محصول دارای سنسور صدا است و با تشخیص نویز محیط، صدای بلندگو را از طریق فناوری Active Voice Amplifier تقویت می کند و شنیدن دیالوگ ها را حتی در محیط شلوغ آسان می کند. تکنولوژی صدای ردیابی شی + بسته به جایی که در تصویر تولید می شود، صدا را از کانال صوتی مجاور ساطع می کند و باعث می شود صدای آنها را با دقت بیشتری بشنوید و به واقعیت نزدیکتر کنید. تکنولوژی صدای تطبیقی ​​+ می تواند صدای تلویزیون را با توجه به نوع محتوای در حال پخش و شرایط محیطی تنظیم کند و کیفیت صدای خوبی را در شرایط مختلف در اختیار شما قرار دهد. با قابلیت جدید پشتیبانی از صدای دوگانه، می توانید این تلویزیون را به دو دستگاه بلوتوث مجزا مانند نوار صدا، هدفون یا بلندگو متصل کرده و از طریق آنها به تلویزیون گوش دهید.

تلویزیون هوشمند سامسونگ 65QN800B دارای سیستم عامل تایزن 6.5 است و امکانات هوشمند خوبی را در اختیار شما قرار می دهد. ریموت کنترل این تلویزیون مدل TM2280E قابل شارژ و هوشمند بوده و بدون نیاز به باتری به کمک نور محیط از طریق پنل خورشیدی واقع در پشت ریموت شارژ می شود. علاوه بر این، یک پورت USB-C نیز در زیر این ریموت کنترل تعبیه شده است تا بتوانید از طریق کابل، ریموت را به سرعت و به راحتی شارژ کنید. ریموت کنترل هوشمند این تلویزیون دارای دکمه میکروفون و دستیار صوتی است که می توانید از آن برای دادن فرمان صوتی به تلویزیون و یا انجام جستجوی صوتی استفاده کنید. خود تلویزیون نیز دارای سنسور صدا و میکروفون داخلی است و می توانید بدون نیاز به کنترل از راه دور و از طریق قابلیت تعامل صوتی Far-Field Voice Interaction از دستورات صوتی و جستجوی صوتی استفاده کنید. این تلویزیون می تواند صدای شما را در فاصله 3 تا 4 متری تشخیص دهد. مجموع حافظه داخلی این محصول 4 گیگابایت است که قسمت زیادی از آن را برنامه های از پیش نصب شده اشغال کرده اند و قسمت کوچک تری از آن حدود 1.13 گیگابایت در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. برای خاموش کردن این ویژگی و محافظت از حریم خصوصی شما، یک دکمه فیزیکی در زیر لوگوی تلویزیون نصب شده است. این تلویزیون از اینترنت اشیا (IoT) پشتیبانی می کند و به شما این امکان را می دهد تا از طریق کنترل پنل SmartThings، وسایل خانه و خانه هوشمند خود را کنترل کنید. همچنین می توانید با نصب اپلیکیشن SmartThings بر روی تلفن همراه خود، لوازم خانگی و خانه هوشمند خود را از راه دور کنترل کنید. فرقی نمی کند تلفن همراه شما اندروید باشد یا iOS، می توانید آن را به این تلویزیون متصل کرده و محتوای مورد علاقه خود را در تلویزیون به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید صفحه گوشی را به تلویزیون ارسال کنید (و بالعکس) یا صدا را از تلویزیون به تلفن همراه ارسال کنید و با هدفون به آن گوش دهید. این تلویزیون دارای قابلیت Multi-View است و می توانید تا 4 محتوای مختلف را از 4 منبع مختلف به طور همزمان روی تلویزیون پخش و تماشا کنید. عملکرد App Casting به شما امکان می دهد برخی از برنامه ها را از تلفن همراه خود به تلویزیون ارسال کنید و از طریق تلویزیون با آنها کار کنید. تلویزیون‌های جدید سامسونگ از برنامه Google Duo پشتیبانی می‌کنند که به شما امکان می‌دهد از طریق تلویزیون تماس ویدیویی برقرار کنید. می‌توانید از دوربین تلفن همراه خود به عنوان دوربین تلویزیونی برای برقراری تماس ویدیویی یا گرفتن دوربین اسلیم فیت سامسونگ استفاده کنید. این محصول دارای منوی هوشمند Smart Hub است و می توانید به سرعت و به راحتی به برنامه های مختلف تلویزیون دسترسی داشته باشید. این تلویزیون دارای یک ویژگی است حالت محیطی + و زمانی که از تلویزیون استفاده نمی کنید، می توانید از صفحه نمایش آن به عنوان قاب عکس و اثر هنری استفاده کنید یا با آپلود عکس از اطراف تلویزیون، آن را با محیط مطابقت دهید. تلویزیون پیش روی شما مجهز به گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2) و خارجی (DVB-S2) می باشد. بنابراین می توانید کانال های داخلی و خارجی را مستقیماً روی تلویزیون دریافت کنید و نیازی به خرید گیرنده دیجیتال مجزا نخواهید داشت. این گیرنده ها قابلیت ضبط برنامه را نیز دارند.

تلویزیون 65 اینچی سامسونگ QN800B با استفاده از زبان طراحی Infinity One ساخته شده است و ظاهری بسیار زیبا و مدرن دارد. لبه های صفحه نمایش در این تلویزیون بسیار باریک است و تقریبا هیچ لبه ای از جلو قابل مشاهده نیست. پایه این محصول از نوع متوسط ​​و خطی و ترکیبی از فلز و پلاستیک، بسیار مقاوم و فشرده می باشد. ضخامت کلی تلویزیون نیز بسیار کم و 1.69 سانتی متر است و جلوه خوبی به محیط شما می دهد. این محصول از پایه دیواری (که باید جداگانه خریداری شود) پشتیبانی می کند و در هنگام نصب بر روی دیوار کاملاً می نشیند و زیبایی محیط شما را دو چندان می کند. این تلویزیون دارای One Connect Box بوده و تمامی درگاه های ورودی و خروجی تلویزیون روی آن قرار گرفته است. می توانید دستگاه مذکور را پشت پایه تلویزیون قرار دهید و با استفاده از کابل باریک One Connect که طول آن کوتاه است، آن را به تلویزیون متصل کنید. وجود پورت های ورودی و خروجی روی One Connect Box به کاهش ضخامت بدنه تلویزیون کمک کرده و فضای اطراف تلویزیون را تمیز و مرتب نشان می دهد. این تلویزیون از نصب روی دیوار پشتیبانی می‌کند و اگر آن را روی دیوار نصب کنید، می‌توانید از کابل پنهان و طولانی‌تر One Invisible Connection برای قرار دادن جعبه One Connect دورتر از تلویزیون استفاده کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی تلوزیون 65 اینچ سامسونگ مدل QN800B" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی تلوزیون 65 اینچ سامسونگ مدل QN800B"، کلیک کنید.