نقد و بررسی تلوزیون 75 اینچ سامسونگ مدل QN800B

ارائه محصول

تلویزیون سامسونگ QN800B سایز 75 اینچ یکی از تلویزیون های 2022 سامسونگ است که برای مصارف حرفه ای مانند بازی و تماشای فیلم ایده آل است، البته می توانید برای مصارف خانگی و روزمره نیز از آن استفاده کنید. این تلویزیون با مدل کامل QA75QN800BUXTW مونتاژ مصر در بازار ایران موجود است. این محصول به عنوان مدل جدیدتر و جایگزین تلویزیون سامسونگ QN800A شناخته می شود که سال گذشته به بازار عرضه شد. تلویزیون QN800B کیفیت تصویر 8K دارد و صفحه نمایش آن Neo QLED است.

تلویزیون های دارای صفحه نمایش نئو QLED حداکثر روشنایی و کیفیت تصویر بهتری را نسبت به تلویزیون های QLED به بینندگان ارائه می دهند. این تلویزیون ها دارای فناوری Mini LED هستند که از واحدهای نور کوچکتر استفاده می کنند و می توانند با ارائه جزئیات بیشتر و رنگ مشکی عمیق تر، تجربه تماشای تلویزیون شما را جذاب تر و لذت بخش تر کنند. تلویزیون ال ای دی Samsung Mini 75QN800B دارای وضوح تصویر واقعی 7680 در 4320 پیکسل است و می تواند تصاویر با کیفیت بسیار بالایی را به نمایش بگذارد. این محصول دارای پنل VA و نور پس زمینه Direct Full Array Mini LED می باشد. تلویزیون‌های دارای پنل VA دارای عمق سیاه و کنتراست عالی هستند، اما زاویه دید باریک‌تری نسبت به پنل‌های IPS دارند. البته حتی زاویه دید در این تلویزیون نیز بسیار قابل قبول است چرا که صفحه نمایش این تلویزیون دارای فناوری Ultra Viewing Angle است و به شما این امکان را می دهد که به راحتی تلویزیون را از زوایای مختلف تماشا کنید. نور پس زمینه صفحه نمایش این محصول با استفاده از فناوری Local Dimming از نوع Quantum Matrix Technology Pro کنترل می شود و با استفاده از فناوری Ultimate 8K Dimming Pro کنتراست لازم را در تصاویر ایجاد می کند و با ایجاد عمق می توانید واقعی و دقیق را مشاهده کنید. تصاویر این صفحه نمایش همچنین دارای فناوری ضد انعکاس است و می تواند از انعکاس نور محیط روی صفحه جلوگیری کند. استفاده از این فناوری این تلویزیون را به گزینه ای مناسب برای محیط های پرنور تبدیل کرده است. صفحه نمایش تلویزیون فعلی دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز است و با کمک فناوری LED Clear Motion و Auto Motion Plus صحنه های سریع و اکشن در حال پخش را بهبود می بخشد و آنها را روان و واضح نمایش می دهد. عمق رنگ صفحه نمایش این محصول 10 بیت واقعی است و می تواند طیف گسترده ای از رنگ ها را در اختیار شما قرار دهد. علاوه بر این با استفاده از فناوری One Billion Color حدود یک میلیارد رنگ مختلف را نمایش می دهد و از طریق فناوری کوانتوم دات می تواند 100 درصد حجم رنگ را در فضای رنگی DCI-P3 پوشش دهد. رنگ های تولید شده در این تلویزیون بسیار دقیق و طبیعی هستند و صحنه های فوق العاده و چشم نوازی را به نمایش می گذارند.

تلویزیون 8K سامسونگ 75QN800B مجهز به پردازنده قدرتمند Neural Quantum Processor 8K است که از طریق پردازش صدا و تصویر کیفیت بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می دهد. این پردازنده با استفاده از فناوری AI Upscale وضوح تصاویر را افزایش می دهد و با حذف نویز آنها، تمامی تصاویر حتی تصاویر بی کیفیت با کیفیت 8K نمایش داده می شوند. این محصول دارای سنسور تشخیص نور است و به کمک تشخیص روشنایی/رنگ می تواند نوع و میزان نور محیط را تشخیص داده و بر این اساس نور صفحه را به بهترین شکل ممکن تنظیم کرده و تماشای مورد علاقه خود را برای شما ممکن سازد. مشاهده محتوا با بهترین کیفیت ممکن این تلویزیون با استفاده از فناوری Quantum HDR 32x محتوای HDR را با کیفیت بسیار خوب و با فرمت های HDR10 نمایش می دهد. HDR10+ و HLG پشتیبانی می کند. سامسونگ در این تلویزیون از فناوری جدید Real Depth Enhancer استفاده می کند که با تشخیص اجسام اصلی کنتراست و جزئیات آنها را بهبود می بخشد و با عملکرد بسیار خوب خود باعث ایجاد عمق در صحنه ها و در نتیجه نمایش صحنه های واقعی و طبیعی می شود.

این محصول مجهز به 4 پورت HDMI 2.1 بوده و از نرخ رفرش 4K@120Hz و 8K@60Hz پشتیبانی می کند. اگر یک گیمر حرفه ای هستید و قصد بازی با کنسول های نسل نهم را دارید، این محصول بهترین انتخاب برای شماست. سامسونگ با استفاده از Game Motion Plus و Motion Xcelerator Turbo+ از تار شدن صحنه های سریع بازی جلوگیری می کند و آنها را واضح و با کیفیت بالا نمایش می دهد. این تلویزیون مجهز به فناوری های VRR و ALLM است و با ارائه نرخ رفرش متغیر و تاخیر ورودی کم، بازی ها را روان و بدون لگ اجرا می کند و لذت بازی را برای شما دوچندان می کند. سامسونگ در تلویزیون های جدید و رده بالای خود از عملکرد جدید Mini Map Zoom استفاده می کند که به کمک آن می توانید بخشی از صفحه نمایش را بزرگنمایی کرده و در حین بازی آن را بهتر ببینید. با استفاده از ویژگی Game Bar، می توانید به سرعت و به راحتی به ویژگی های بازی دسترسی پیدا کرده و در حین بازی تنظیم کنید. در این تلویزیون از عملکرد HGIG نیز استفاده شده است که باعث می شود بازی های HDR با کیفیت بالا کار کنند. سامسونگ با تست و بررسی تلویزیون های خود در آزمایشگاه های خاص، شاخص کیفیت تصویر یا PQI خود را مشخص می کند که عددی برای مقایسه کیفیت تصویر تلویزیون های این شرکت با یکدیگر است. شاخص کیفیت تصویر (PQI) این محصول 4900 است و یکی از تلویزیون های باکیفیت به حساب می آید.

تلویزیون سامسونگ 75QN800B دارای سیستم صوتی 4.2.2 کاناله است و با استفاده از بلندگوها و بلندگوهای خود 70 وات صدایی را در اختیار شما قرار می دهد. سامسونگ برای اولین بار در سال جاری از فناوری Dolby Atmos در این تلویزیون استفاده می کند. این تلویزیون با کمک فناوری True Dolby Atmos و بلندگوهای روشن‌کننده آن، صدای فراگیر واقعی و سینمایی ایجاد می‌کند و تماشای تلویزیون را برای شما لذت‌بخش‌تر می‌کند. علاوه بر این، به لطف وجود فناوری Wireless Dolby Atmos، می‌توانید سیگنال صوتی Dolby Atmos را به صورت بی‌سیم به نوارهای صوتی سازگار سامسونگ منتقل کرده و بشنوید. این تلویزیون دارای سنسور صدا است و با تشخیص نویز در محیط، صدای بلندگوها را با استفاده از فناوری Active Voice Amplifier تقویت می کند و شنیدن دیالوگ ها را در محیط های شلوغ آسان می کند. تکنولوژی صدای تطبیقی ​​+ صدای تلویزیون را بر اساس شرایط محیط شما و نوع محتوای در حال پخش تنظیم می کند تا با بهترین کیفیت ممکن در اختیار شما قرار گیرد. این تلویزیون دارای فناوری جدید Dolby MS12 5.1ch می باشد که شامل فناوری های Dolby Digital، Dolby Digital Plus، Dolby Audio و Dolby AC4 می باشد و می تواند کیفیت صدا را تا حد زیادی بهبود بخشد و صدای فراگیر را برای لذت بیشتر در اختیار شما قرار دهد. با قابلیت جدید پشتیبانی از صدای دوگانه، این تلویزیون را می توان از طریق بلوتوث به 2 دستگاه بلوتوث مجزا مانند نوار صوتی، بلندگو یا هدفون متصل کرد و از طریق آن ها صدای خروجی از تلویزیون دریافت کرد. تکنولوژی صدای ردیابی شی + بر اساس جایی که منبع صدا در تصویر است، صدا را از کانال های صوتی نزدیک خود بازتولید می کند و باعث می شود آن را به صورت سه بعدی و واقعی بشنوید.

تلویزیون هوشمند سامسونگ 75QN800B ویژگی های هوشمند خوبی را با کمک سیستم عامل تایزن 6.5 در اختیار شما قرار می دهد. مجموع حافظه داخلی این تلویزیون 4 گیگابایت است که قسمت زیادی از آن را برنامه های از پیش نصب شده اشغال کرده اند و قسمت کوچک تری از آن حدود 1.13 گیگابایت در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. تلویزیون مورد نظر از اینترنت اشیا یا اینترنت اشیا پشتیبانی می کند و می توانید لوازم خانگی و خانه هوشمند خود را از طریق داشبورد هوشمند SmartThings کنترل کنید. همچنین با نصب اپلیکیشن SmartThings بر روی تلفن همراه خود می توانید از راه دور به تنظیمات خانه و لوازم خانگی هوشمند خود دسترسی داشته باشید. می توانید گوشی هوشمند iOS و اندروید خود را به این تلویزیون متصل کنید و محتوای مورد علاقه خود را به صورت بی سیم روی تلویزیون به اشتراک بگذارید یا صفحه نمایش گوشی خود را روی صفحه تلویزیون پخش کنید. همچنین می توانید صدا را از تلویزیون به تلفن همراه خود (صدای تلویزیون به موبایل) انتقال دهید و از طریق هدفون به آن گوش دهید. این محصول به شما امکان می دهد با استفاده از عملکرد App Casting برخی از برنامه ها را از تلفن خود به تلویزیون ارسال کنید و آنها را از طریق تلویزیون اجرا کنید. سامسونگ در تلویزیون های رده بالای جدید خود امکان برقراری تماس تصویری از طریق تلویزیون را با پشتیبانی از برنامه Google Duo فراهم کرده است. برای برقراری تماس ویدیویی یا استفاده از دوربین تلفن همراه خود به عنوان دوربین تلویزیون، می توانید دوربین Slim Fit Cam سامسونگ را بگیرید. این تلویزیون دارای ریموت کنترل هوشمند قابل شارژ مدل TM2280E است که توسط پنل خورشیدی پشت آن و با استفاده از نور محیط شارژ می شود و نیازی به باتری ندارد. همچنین می توانید از طریق پورت USB-C که در زیر کنترل از راه دور نصب شده است، آن را سریعتر شارژ کنید. این ریموت کنترل دارای یک میکروفون داخلی است که از طریق آن می توانید دستورات صوتی را به تلویزیون بدهید و جستجوی صوتی را انجام دهید. خود تلویزیون نیز دارای سنسور صدا و میکروفون است و به کمک عملکرد تعامل صوتی Far-Field می تواند صدای شما را تا فاصله 3-4 متری تشخیص دهد و دستورات صوتی را انجام دهد. برای محافظت از حریم خصوصی خود، دکمه ای در زیر لوگوی تلویزیون وجود دارد تا این ویژگی را خاموش کنید. این تلویزیون قابلیت Multi-View را دارد و می تواند تا 4 محتوای مختلف را همزمان روی تلویزیون پخش کند. از طریق منوی Smart Hub می توانید به سرعت و به راحتی به برنامه ها و تنظیمات تلویزیون دسترسی داشته باشید. این محصول دارای قابلیت هایی می باشد حالت محیطی + و می توانید از صفحه نمایش آن به عنوان اثر هنری، قاب عکس، ساعت و غیره استفاده کنید. و یا با آپلود عکس از محیط تلویزیون، آن را با فضای اطراف آن هماهنگ کرده و زیبایی محیط (DVB-T2) و گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2) خود را دو چندان کنید. بنابراین می توانید کانال های داخلی و خارجی را مستقیماً روی تلویزیون دریافت کنید و نیازی به خرید گیرنده دیجیتال مجزا نخواهید داشت. این گیرنده ها قابلیت ضبط برنامه ها را دارند.

تلویزیون 75 اینچی سامسونگ QN800B با استفاده از زبان طراحی Infinity One ساخته شده است و ظاهری زیبا و مدرن دارد. لبه های صفحه تلویزیون از 4 طرف بسیار باریک طراحی شده و جلوه خوبی به آن می دهد. پایه این تلویزیون از نوع متوسط ​​و خطی بوده و از پلاستیک فشرده و فلز ساخته شده است. تمامی درگاه های ورودی و خروجی تلویزیون بر روی دستگاه One Connect Box قرار می گیرد که ضخامت کلی تلویزیون را بسیار کم می کند. ضخامت این تلویزیون 1.72 سانتی متر است. این محصول پایه دیوار را پشتیبانی می کند و هنگام نصب آن بر روی دیوار به دلیل ضخامت بسیار کمی که دارد کاملا بر روی دیوار قرار می گیرد و جلوه زیبایی به محیط شما می بخشد. اگر این محصول را روی دیوار نصب می کنید، می توانید با استفاده از کابل اتصال پنهان و نسبتا طولانی One Invisible، جعبه وان کانکت را در جایی دورتر از تلویزیون قرار دهید یا آن را در میز تلویزیون پنهان کنید. علاوه بر این، اگر One Connect Box را پشت پایه تلویزیون قرار دهید، می توانید آن را با استفاده از کابل باریک One Connect به تلویزیون مذکور متصل کنید که طول آن کوتاهتر است و نظم و زیبایی بیشتری به فضای اطراف و پشت تلویزیون می بخشد. .

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی تلوزیون 75 اینچ سامسونگ مدل QN800B" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی تلوزیون 75 اینچ سامسونگ مدل QN800B"، کلیک کنید.