نقد و بررسی تلویزیون سامسونگ 55Q70B

مقایسه تلویزیون UP7750 و TV UP7550

ال جی هر ساله با تولید سری جدید تلویزیون خود مصرف کنندگان را شگفت زده می کند و امسال با معرفی دو تلویزیون مقرون به صرفه UP7750 و UP7550 دست شما را برای خریدی ایده آل و مطمئن باز می گذارد. تلویزیون ال جی UP7750 یکی از مقرون به صرفه ترین مدل های امسال است که طرفداران زیادی نیز دارد. این تلویزیون با کیفیت تصویر و پنل VA خود متمایز است که طبق این پنل تلویزیون 55UP7750 برای محیط های روشن و کم نور مناسب است. اما در عین حال تلویزیون UP7550 دارای پنل IPS است که برای محیطی نسبتاً روشن مناسب است. یکی دیگر از تفاوت های این تلویزیون با مدل UP7550 زاویه دید آن است پنل VA آن زاویه دید کمتری نسبت به IPS دارد. ال جی طراحی کنترل از راه دور را در تلویزیون UP7750 بهبود بخشیده است و این امر رابط کاربری و استفاده از تلویزیون را آسان کرده است.

پردازنده یکی دیگر از قطعاتی است که در تلویزیون UP7750 نسبت به UP7550 ارتقا یافته است. تلویزیون 7550 از پردازنده 4 هسته ای استفاده می کرد اما اکنون در مدل UP7750 شاهد پردازنده آلفا 5 هستیم که یکی از پردازنده های جدید ال جی است و برای رنگ های روشن تر و ایجاد کنتراست در هر حالت نویز تصویر را حذف و حذف می کند.

ظرافت چشم نواز در طراحی تلویزیون 55UP7750

زیبایی چیزهایی که در خانه خود قرار می دهیم در نهایت به زیبایی محیط و فضای آن می انجامد. یکی از وسایلی که برای زیبایی فضای خانه موثر است تلویزیون است. امروزه تلویزیون های بدون حاشیه و باریک توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کرده اند. از آنجایی که این تلویزیون ها با کمترین فاصله و بیرون زدگی از دیوار روی آن قرار می گیرند اگر آنها را روی میز تلویزیون قرار دهیم بسیار متعادل و مرتب به نظر می رسند.

تلویزیون UP7750 سری 7 ال جی مدل 2021 یک تلویزیون بدون حاشیه باریک است و زمانی که می خواهید آن را روی میز تلویزیون قرار دهید دارای 2 پایه است. تعدادی پورت ارتباطی در کنار و پشت قرار گرفته اند. با توجه به اینکه قالب نداره وقتی از اون طرف بهش نگاه کنید ظرافتش رو از دست میدید. علاوه بر این تماشای برنامه های تلویزیونی در آن از تلویزیون های قاب لذت بخش تر است. چون وقتی آن را روشن می کنید اصلاً احساس نمی کنید که این صحنه ها را روی قاب تلویزیون می بینید. بلکه احساس می کنید که این تصاویر و صحنه ها در واقعیت پیش روی شماست. بنابراین می توانید برنامه های مورد علاقه خود را در این تلویزیون با هیجان زیاد و حس حضور تماشا کنید.

لازم به ذکر است که یک ریموت کنترل هوشمند با قابلیت های باورنکردنی نیز برای تلویزیون مذکور در نظر گرفته شده است. به غیر از دکمه های عملکرد رایج قابلیت اسکرول و قابلیت تعریف کلیدهای میانبر برای دسترسی سریعتر به برنامه های مورد نظر را دارد. پس می توان گفت که استفاده از این ریموت از تلاش کاربران در جستجو و دسترسی به کانال های سرگرمی مورد علاقه خود می کاهد.

پیشرو در کیفیت تصویر

حتما با اشتیاق زیاد به تماشای فیلم مورد علاقه خود نشسته اید. اما تلویزیون از نظر مشخصات فنی آنقدر پایین است که با دیدن تصاویر تار و بی روح ذائقه شما کاملاً کور می شود. مطمئنا چنین اتفاقی بسیار دردناک است. تلویزیون جدید ال جی UP7750 به شما این اطمینان را می دهد که هرگز با چنین اتفاقات دردناکی روبرو نخواهید شد. این تلویزیون با رزولوشن بالای خود می تواند از رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل پشتیبانی کند و دارای نرخ رفرش 50 هرتز است.

به لطف استفاده از کنتراست محلی ال جی می تواند تصویر را بر اساس میزان روشنایی آن به قسمت های مختلف تقسیم کند و میزان نور و روشنایی هر قسمت را جداگانه تنظیم کند. با استفاده از Image Enhancing کنتراست و سایر مشخصات کیفی تصویر را به طور مداوم ارزیابی می کند و در صورت لزوم آن را بهبود می بخشد. در نتیجه استفاده از تکنیک های ذکر شده تصاویر این تلویزیون از وضوح و شفافیت کافی برخوردار خواهند بود. علاوه بر این این تلویزیون مجهز به فناوری HDR است و از استانداردهای پیشرفته آن مانند HLG و HDR10 Pro پشتیبانی می کند. بنابراین جزئیات بسیار ظریف تصاویر به خوبی بر روی صفحه نمایش این تلویزیون نمایش داده می شود و تصاویر واقعی تر و طبیعی تر به نظر می رسند.

سازگار با شرایط محیطی

برای اینکه تلویزیون بتواند تصاویر مختلف به ویژه تصاویر تیره را با بهترین ویژگی های کیفی از جمله کنتراست بالا نمایش دهد باید از فناوری های حرفه ای افزایش کنتراست بهره برده و بین نور محیط و نور صفحه نمایش تلویزیون دارای تعادل باشد. LG UP7750 ضمن بهره مندی از فناوری کنتراست عالی از فناوری AI Brightness Control نیز بهره می برد.

این فناوری دارای سنسورهایی است که می تواند میزان نور اطراف تلویزیون را اندازه گیری کند. سپس با استفاده از الگوریتم هایی مانند Smart Dimming Control و جبران پیکسل کنتراست را به گونه ای تغییر می دهد که عمیق ترین سیاهی ها را ارائه می دهد و همچنین تن و روشنایی رنگ های دیگر را تا بالاترین درجه تنظیم می کند. به این ترتیب ویژگی های نور و کنتراست تلویزیون با توجه به محیط تنظیم می شود و همیشه بهترین شکل را برای نمایش تصاویر خواهد داشت.

آنچه را که می بینید و می شنوید تقویت کنید!

پردازنده برای پردازش تصاویر و صداهای تلویزیون مورد نیاز است. عملکرد پردازنده می تواند به طور مستقیم بر عملکرد و کیفیت تلویزیون تأثیر بگذارد. تلویزیون ال جی 55UP7750 از پردازنده 4K a5 AI Processor با چهار هسته پردازنده استفاده می کند. وجود چهار هسته باعث افزایش دقت و سرعت محاسبات در این تلویزیون می شود. همچنین به دلیل قدرت پردازش بالایی که دارد می توان از الگوریتم های مختلفی برای بهبود کیفیت محتوای این تلویزیون استفاده کرد.

در واقع این پردازنده نویزهای موجود در ویدئوها را شناسایی و حذف می کند تا بهترین کیفیت رنگ و بالاترین درجه کنتراست را تضمین کند. تصاویر با وضوح پایین یا کیفیت 2K با استفاده از این پردازنده بهبود می یابند. به عبارت دیگر قابلیت 4K Upscaling با کمک این پردازنده 4 هسته ای برای تلویزیون مذکور ارائه شده است که می تواند مکان زمان و نحوه ارتقاء صدا و تصویر را تعیین کند.

برای افزایش تاثیر صدا و ایجاد تجربه ای متفاوت از پخش صدا برای کاربران می توان پخش صداها را به صورت فراگیر و جامع امکان پذیر کرد. به عبارت دیگر با استفاده از عملکرد AI Sound می تواند بیش از 17 میلیون داده صوتی را بیاموزد صداها افکت ها و فرکانس آنها را تشخیص دهد و در نهایت آنها را بر اساس ژانر صدا بهبود بخشد.

هسته اصلی راحتی مصرف کننده

پلتفرم ThinQ که پلتفرم انحصاری تلویزیون های ال جی برای ارائه خدمات هوشمند است در تلویزیون ال جی UP7750 نیز برای تبدیل آن به یک تلویزیون هوشمند استفاده شده است. بنابراین می توان این تلویزیون را به صورت صوتی کار کرد و کنترل کرد. همچنین می توانید کانال ها و محتوای سرگرمی را به صورت صوتی جستجو کنید. زیرا دستیارهای صوتی و ویژگی های جستجوی صوتی ال جی و تشخیص صدای هوشمند در تلویزیون مذکور پشتیبانی می شوند.

رابط کاربری ساده ای دارد که کار با آن در کنار سیستم عامل webOS به نام Home Dashboard بسیار آسان است. مرورگر وب نیز برای این کار طراحی شده است. بنابراین می توانید با اتصال این تلویزیون به اینترنت از طریق مرورگر وب آن وب سایت های مختلفی را مرور کنید یا برنامه های زیادی را به صورت آنلاین تماشا کنید. هر زمان که می خواهید در حین تماشای یک فیلم یا برنامه تلویزیونی اطلاعاتی در مورد بازیگران و تهیه کنندگان به دست آورید لازم نیست خیلی زحمت بکشید یا زمان زیادی را صرف پیدا کردن آنها در اینترنت کنید. Magic Explorer یا AI Link به شما کمک می کند تا بیوگرافی و سایر اطلاعات درباره بازیگران و تیم تولید را در کوتاه ترین زمان ممکن بیابید.

با صرف زمان و انرژی کمتر می توانید محتوا و برنامه های مورد علاقه خود را در فروشگاه ال جی پیدا کنید. اگر حوصله ندارید و نمی دانید چه برنامه ای را تماشا کنید نگران نباشید AI Recommendation قبلاً رفتار انتخاب برنامه شما را مشاهده کرده است و درک خوبی از علایق و سلایق شما دارد. بنابراین اکنون می تواند یک سری برنامه به شما ارائه دهد که می تواند شما را سرگرم کند و احساس خوبی به شما بدهد. شما تلویزیون را روی بهترین مشخصات تنظیم می کنید اما هر بار که آن را روشن می کنید می بینید که بچه های شما تنظیمات را به هم ریخته اند. حالت هتل به شما کمک می کند شرایطی را ایجاد کنید که افراد دیگر نتوانند به آن دسترسی داشته باشند و پس از تنظیم ویژگی های مورد نظر تنظیمات را تغییر دهید.

آیا خانه شما هوشمند است؟ بنابراین اگر بتوانید دستگاه ها و دستگاه های هوشمند خانه خود را از طریق صفحه تلویزیون خود کنترل کنید احتمالاً بسیار خوشحال خواهید شد Apple Homekit این امکان را به شما می دهد.

اطلاعات ورزشی شما همیشه به روز می شود!

آیا شما تنها فردی در خانواده هستید که به ورزش علاقه دارید و اخبار ورزشی را دنبال می کنید؟ اگر چنین است به احتمال زیاد همیشه بین شما و سایر اعضای خانواده بحث و جدل وجود دارد که آیا می توانید مسابقه ورزشی مورد علاقه خود را تماشا کنید یا آنها می توانند سریال مورد علاقه خود را تماشا کنند. نگران نباش! Sports Alert در تلویزیون ال جی UP7750 این مشکل را به خوبی حل می کند. زیرا در صورت فعال بودن حتی اگر تلویزیون در حال نمایش فیلم مورد علاقه اعضای خانواده باشد باز هم با نمایش پیام هایی روی صفحه شما را از وضعیت مسابقه و سایر اخبار ورزشی مطلع می کند.

ویژگی های صوتی مفید

برای اکثر مردم به خصوص کسانی که دوست دارند ورزش تماشا کنند یا به موسیقی گوش دهند کیفیت صدای تلویزیون بسیار مهم است. چنین افرادی تمایل به شنیدن صداهایی با کیفیت طبیعی و حجم بالا دارند. سیستم صوتی استفاده شده در تلویزیون های سری هفت جدید ال جی دارای 2 کانال صوتی است که مجموع خروجی صدای 20 وات را ارائه می دهد. بلندگوهای آن قابلیت Down Firing دارند. بنابراین آنها می توانند صداها را با اشتیاق و انرژی زیاد تولید کنند.

AI Acoustic Tuning ابعاد و سایر ویژگی های مکانی را که تلویزیون در آن قرار دارد ارزیابی می کند و ویژگی ها و میزان صدا را بر اساس آن تنظیم می کند تا مناسب ترین صدا را برای آن محیط تولید کند. الگوریتم Clear Voice III در تلویزیون مذکور امکان بازتولید گفتگوهای بازیگران سینما مجریان اخبار خوانندگان موسیقی و صداهای دیگر را با وضوح بیشتری فراهم می کند. یکی دیگر از گزینه های صوتی جالب ارائه شده در این تلویزیون LG Sound Sync نام دارد. این عملکرد برای پخش موسیقی در مهمانی ها و جشن ها تماشای پرشور مسابقات ورزشی یا گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود با تمام احساسات بسیار مفید و کاربردی است. با استفاده از عملکرد ذکر شده کاربران می توانند با اتصال سایر سیستم های صوتی مانند ساندبارهای ال جی صدای تلویزیون را تقویت کرده و بهترین هارمونی را بین صدای تلویزیون و صدای سایر سیستم های صوتی متصل به آن برقرار کنند. به این ترتیب صدا بدون ایجاد عدم تطابق بین صدای بلندگوهای داخلی تلویزیون و بلندگوهای خارجی متصل به آن با قدرت بیشتری بازتولید می شود.

با استفاده از بلوتوث Surround Ready می توانید سیستم های صوتی خارجی را بدون استفاده از سیم و کابل به تلویزیون متصل کرده و به گونه ای مرتب کنید که صدا را به صورت چند بعدی و چند جهته منتشر کنند. ناگفته نماند که یکی دیگر از قابلیت های صوتی بسیار جالب دیگر در این تلویزیون به نام Sound Alive وجود دارد که قابلیت بازتولید صدا با 14 افکت مختلف را دارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی تلویزیون سامسونگ 55Q70B" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی تلویزیون سامسونگ 55Q70B"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه