نقد و بررسی تلویزیون هوشمند ال جی مدل QNED806 سایز 55 اینچ

نمایش محصولات

تلویزیون ال جی QNED80 سایز 55 یکی از تلویزیون های ال جی برای سال 2022 است. تلویزیون ال‌جی QNED80 2022 یکی از ارزان‌ترین تلویزیون‌های گیمینگ ال‌جی با صفحه نمایش QNED و کیفیت تصویر 4K در سال 2022 است. این محصول با مدل کامل 55QNED806QA مونتاژ اندونزی و مدل کامل 55QNED806QA مونتاژ مصر وارد بازار کشورمان شد. این تلویزیون ممکن است به اشتباه در بازار با نام تلویزیون سری 8 ال جی شناخته شود اما در واقع تلویزیون سری 80 ال جی است همچنین ممکن است برخی فروشگاه ها به دلیل ناآگاهی و اطلاعات اندک مدل این تلویزیون را با نام QNED806 یا 55QNED806 تبلیغ کنند. اشتباه. تلویزیون پیش روی شما شبیه تلویزیون ال جی QNED81 و تلویزیون ال جی QNED82 است و به جز تفاوت رنگ و طراحی اولیه تفاوت چندانی با هم ندارند. تلویزیون سعید برای استفاده معمولی، تماشای فیلم های حرفه ای و حتی اتصال به کنسول ها و بازی های نسل نهم مناسب است. علاوه بر این، به لطف عملکرد حالت هتل این مدل، می توانید از آن به عنوان تلویزیون تبلیغاتی در هتل ها نیز استفاده کنید. این تلویزیون در گذشته مدل مشابهی نداشت و در واقع ال جی برای اولین بار در سال جاری آن را تولید و عرضه کرد. البته می توان آن را هم سطح و مدل ارتقا یافته تلویزیون ال جی NANO86 سال گذشته دانست با این تفاوت که صفحه نمایش QNED دارد.

همانطور که گفته شد تلویزیون ال جی کیوند 80 دارای صفحه نمایش QNED است و خبری از صفحه نمایش مینی ال ای دی نیست، شما در واقع با تلویزیون ال ای دی سروکار دارید. صفحه تلویزیون QNED LG 55QNED80 در واقع ترکیبی از فناوری های نانو سلولی و نقاط کوانتومی به همراه صفحه نمایش LED است. این تلویزیون در مقایسه با تلویزیون های معمولی نانوسل و ال ای دی ال جی، تصاویر و صحنه ها را با رنگ های دقیق و طبیعی تری نمایش می دهد و کیفیت تصویر نسبتاً بهتری دارد. این تلویزیون QNED دارای نور پس زمینه LED Edge و فناوری Dimming Pro محلی است. فناوری ذکر شده وظیفه کنترل نور پس زمینه تلویزیون را بر عهده دارد و کنتراست لازم را در تصویر ایجاد می کند. ال جی در این محصول از پنل IPS بهره می برد. در مقایسه با پنل های VA، پنل های IPS ذاتا زوایای دید بهتری دارند، اما در محیط های تاریک قادر به ارائه رنگ مشکی عمیق نیستند. تلویزیون روبروی شما صفحه نمایشی با عمق رنگ واقعی 10 بیت دارد. این مدل به فناوری Nano Color Pro-type Wide Color Gamut و فناوری Billion Rich Colors مجهز است و می تواند طیف گسترده ای از رنگ های زنده و واقعی را تولید و نمایش دهد. این تلویزیون دارای صفحه نمایشی با نرخ رفرش 120 هرتز است و به کمک فناوری TruMotion 240 و Motion Pro می تواند صحنه های سریع و پویا را به صورت روان و روان به مخاطب ارائه دهد.

تلویزیون مذکور دارای کیفیت تصویر 4K است و ال جی از نسل پنجم پردازنده آلفا 7 یا پردازنده α7 Gen5 AI 4K در آن استفاده کرده است. پردازنده مذکور به کمک هوش مصنوعی و فناوری 4K Upscaler نویز تصاویر را حذف کرده و وضوح آنها را بهبود می بخشد تا همه چیز را در سطح کیفیت تصویر 4K ببینید. تلویزیون 4K ال جی 55QNED80 دارای فناوری Active HDR است و متاسفانه فرمت Dolby Vision را پشتیبانی نمی کند. البته این محصول از فرمت های HLG و HDR10 پشتیبانی می کند و قابلیت نمایش محتوای HDR را دارد. علاوه بر این به لطف الگوریتم HDR10 Pro می توانید محتوای HDR را با فرمت HDR10 با کیفیت بهتری روی این مدل تماشا کنید. این تلویزیون با فناوری Dynamic Tone Mapping، عمق محتوای HDR نمایش داده شده را افزایش داده و با کیفیت بهتری به بیننده نمایش می دهد. این مدل دارای فناوری AI Picture Pro است و کیفیت تصویر محتوای پخش را بهبود می بخشد تا بتوانید آن را با کیفیت بهتری ببینید. همچنین به لطف عملکرد انتخاب ژانر هوش مصنوعی، کیفیت صدا و تصویر محتوای پخش به صورت هوشمند بهینه شده و با توجه به ژانر و نوع محتوای پخش تنظیم می شود تا بتوانید هر محتوا را با بهترین کیفیت ممکن تجربه کنید. . تلویزیون مذکور مجهز به فناوری Face Enhancing برای بهبود کیفیت چهره افراد در تصاویر و صحنه ها می باشد. همچنین دارای فناوری بزرگ‌نمایی متن است که می‌تواند با تشخیص و بهبود وضوح متون در هر صحنه به بیننده واضح‌تر نشان دهد. این محصول دارای سنسور نور و فناوری کنترل روشنایی هوش مصنوعی است که در نتیجه می تواند با تشخیص میزان نور محیط، روشنایی صفحه تلویزیون را با توجه به شرایط نور محیط به صورت هوشمند تنظیم کند.

تلویزیون بازی LG 55QNED80 120 هرتز مجهز به 4 پورت HDMI است. توجه داشته باشید که پورت های HDMI شماره 3 و 4 این تلویزیون از نوع HDMI 2.1 هستند و می توانند کیفیت تصویر 4K@120Hz را در اختیار شما قرار دهند، اما پورت های HDMI شماره 1 و 2 از نوع HDMI 2.0 هستند و کیفیت تصویر 4K است @ 60Hz را در اختیار شما قرار می دهند. بنابراین اگر یک کنسول نسل نهم (مانند Xbox Series X، Xbox Series S و PS5) یا حتی یک کامپیوتر و لپ تاپ مخصوص بازی دارید، پیشنهاد می کنیم آن را به پورت HDMI شماره 3 یا 4 تلویزیون مذکور متصل کنید. این محصول دارای قابلیت HGiG است و می تواند قسمت های تاریک و روشن در صحنه بازی HDR پشتیبانی شده را با جزئیات بیشتری به کاربر نشان دهد. این تلویزیون دارای فناوری های VRR و AMD FreeSync Premium برای جلوگیری از پارگی صفحه نمایش در حین بازی و ارائه تجربه کاربری بهتر است. به لطف ویژگی Game Optimizer تلویزیون مذکور، می‌توانید به برخی از ویژگی‌های بازی موجود دسترسی داشته باشید و آن‌ها را تغییر دهید. همچنین دارای یک داشبورد بازی است تا بتوانید در حین بازی به سرعت به برخی از ویژگی های بازی دسترسی داشته باشید. امسال، ال‌جی با انویدیا و گوگل همکاری کرد تا سرانجام سرویس‌های بازی ابری آنلاین از جمله NVIDIA GeForce NOW و Google Stadia را به تلویزیون‌های 2022 خود (از جمله این محصول) اضافه کند. بدون خرید کنسول بازی فقط با پرداخت حق اشتراک خدمات ذکر شده و داشتن اینترنت پرسرعت می توانید به صورت مستقیم و آنلاین در تلویزیون بازی کنید.

تلویزیون ال جی 55QNED80 دارای سیستم صوتی 2 کاناله با 2 بلندگوی 10 واتی است و در مجموع توان 20 وات را در اختیار مخاطب قرار می دهد. تلویزیون مذکور از فناوری AI Sound Pro بهره می برد و علاوه بر تقویت صداها، می تواند صدای فراگیر مجازی 5.1.2 کاناله را نیز تولید کند تا بتوانید از تماشای برنامه های مختلف لذت بیشتری ببرید. علاوه بر این، این مدل از نوع Dolby Atmos pass-through است و می تواند سیگنال صوتی Dolby Atmos را از طریق درگاه HDMI eARC به نوار صوتی سازگار یا سیستم سینمای خانگی منتقل کند. با استفاده از فناوری AI Acoustic Tuning صدای این محصول با توجه به فاصله ریموت کنترل جادویی از تلویزیون و همچنین ابعاد محیط بهینه و تقویت می شود. این تلویزیون از فناوری های صوتی HE-AAC، Dolby AC4، Dolby Digital و Dolby Digital Plus پشتیبانی می کند و می تواند صداهای با کیفیت بهتری را هنگام پخش محتوای سازگار بازتولید کند. این مدل دارای فناوری LG Sound Sync است و می توانید آن را به صورت بی سیم یا سیمی به نوار صوتی یا سیستم صوتی سازگار ال جی متصل کنید. علاوه بر این، به لطف فناوری خروجی صوتی همزمان، زمانی که این تلویزیون را از طریق کابل نوری به ساندبار یا سیستم سینمای خانگی متصل می کنید، می توانید صدای هماهنگ و قدرتمندتری را تجربه کنید. ال‌جی تلویزیون مذکور را به فناوری Clear Voice Pro مجهز کرده است که می‌تواند صدای مکالمات را تقویت کند تا مخاطب بتواند صدای گوینده و دیالوگ‌ها را با وضوح بیشتری بشنوند. این محصول دارای کنترل حالت نوار صوتی است و می توانید حالت های صدای نوار صوتی ال جی متصل به تلویزیون را از طریق تلویزیون تنظیم کنید. این مدل همچنین دارای عملکرد اشتراک گذاری حالت صدای تلویزیون است و تنظیمات صدای تلویزیون بر روی نوار صوتی سازگار متصل به تلویزیون از طریق کابل HDMI اعمال می شود. با استفاده از عملکرد Sound Share این تلویزیون می توانید صدای موبایل را روی تلویزیون و یا صدای تلویزیون را روی موبایل پخش کنید.

تلویزیون هوشمند LG 55QNED80 دارای آخرین نسخه سیستم عامل webOS تا به امروز است، یعنی. webOS 7. البته ال جی این سیستم عامل را webOS 22 نامید که می تواند نشان دهنده سال آن باشد. این نسخه از سیستم عامل webOS علاوه بر تغییرات ظاهری، از امکانات بیشتری نسبت به قبل برخوردار است. از جمله آنها می توان به امکان ایجاد چندین پروفایل کاربری اشاره کرد تا اعضای خانواده بتوانند با پروفایل شخصی خود وارد شوند. این محصول دارای ریموت کنترل جادویی MR22GN است که دارای NFC است تا بتوانید از عملکرد Magic Tap استفاده کنید. متأسفانه این تلویزیون میکروفون داخلی ندارد و برای استفاده از جستجوی صوتی (جستجوی صوتی ال جی) باید از میکروفون داخلی ریموت کنترل استفاده کنید. تلویزیون مذکور دارای هوش مصنوعی ال‌جی (ThinQ AI) است و از اینترنت اشیا (IoT) پشتیبانی می‌کند. کاربران می توانند سایر دستگاه های متصل به تلویزیون و لوازم خانگی هوشمند متصل به شبکه را با استفاده از داشبورد خانه تلویزیون هوشمند مدیریت و کنترل کنند. همچنین با نصب اپلیکیشن LG ThinQ بر روی گوشی هوشمند خود (اندروید و iOS) می توانید بدون نیاز به ریموت کنترل تلویزیون را از طریق تلفن همراه خود کنترل کنید. این مدل قابلیت اتصال با گوشی های هوشمند (iOS و اندروید) را دارد و علاوه بر اشتراک گذاری محتوا از تلفن همراه خود به تلویزیون، می توانید تصویر را از روی صفحه نمایش گوشی هوشمند خود بر روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون نیز انتقال داده و تماشا کنید. این محصول دارای عملکرد Multi View می باشد و می توانید همزمان 2 تصویر را از 2 ورودی مختلف تماشا کنید. با استفاده از ویژگی اشتراک‌گذاری اتاق به اتاق، اگر دو تلویزیون ال‌جی سازگار دارید، می‌توانید سایر کانال‌های تلویزیون ال‌جی را که در شبکه هستند به تلویزیون مذکور پخش کنید. این تلویزیون دارای قابلیت ها و امکانات بیشتری است که با مراجعه به قسمت مشخصات فنی محصول می توانید آن ها را مشاهده کنید.

طراحی تلویزیون 55 اینچی ال جی QNED80 شبیه تلویزیون های سال گذشته بوده و ظاهری شیک و زیبا دارد. الجی از زبان طراحیپرده سینما 3 وجهی” در این مدل استفاده شده است. به لطف این نوع طراحی، حاشیه های باریک تری را در 3 طرف صفحه تلویزیون مشاهده می کنیم تا بیننده بهتر بتواند روی محتوای در حال پخش تمرکز کند. پایه های این تلویزیون به صورت 2 می باشد. شاخه ها یا فیگور هشت با استفاده از پلاستیک و فلز در ساخت آنها. متأسفانه پایه های این محصول بر خلاف سایز بزرگتر آن فقط در 1 موقعیت قرار می گیرد. ال جی شیارهای کابل کشی در پشت پایه های این تلویزیون تعبیه کرده است تا بتوانید کابل ها را پشت پایه ها اجرا کنید و به اصطلاح آنها را پنهان کنید. علاوه بر این، یک گیره مدیریت کابل در بسته بندی محصول وجود دارد تا کاربر بتواند کابل های متصل به سیم برق تلویزیون را طوری سازماندهی کند تا آن را به پریز متصل کند. ، باید مبدل 3 به 2 تهیه کنید این تلویزیون از پایه گالری ال جی (گالری استند) پشتیبانی می کند که باید جداگانه خریداری شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی تلویزیون هوشمند ال جی مدل QNED806 سایز 55 اینچ" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی تلویزیون هوشمند ال جی مدل QNED806 سایز 55 اینچ"، کلیک کنید.