نقد و بررسی تلویزیون هوشمند ال جی مدل QNED806 سایز 65 اینچ

ارائه محصول

تلویزیون 65 اینچی LG QNED80 یکی از تلویزیون های 2022 و سری 8 ال جی به حساب می آید. البته ال جی تلویزیون های سری 8 ندارد و این مدل از سری تلویزیون است QNED80 این ال جی است. این تلویزیون ممکن است در برخی فروشگاه ها به دلیل ناآگاهی و عدم اطلاع رسانی به اشتباه QNED806 یا 65QNED806 معرفی شود که کاملا اشتباه است. در حال حاضر این تلویزیون با مدل کامل 65QNED806QA مونتاژ اندونزی و همچنین مدل کامل 65QNED806QA مونتاژ مصر وارد بازار ایران شده است. تلویزیون LG Kyund 80 علاوه بر مصارف خانگی و تماشای فیلم حرفه ای، برای اتصال به کنسول های نسل نهم و انجام بازی نیز مناسب است. همچنین به دلیل وجود قابلیت Hotel Mode می تواند گزینه مناسبی برای استفاده در هتل ها باشد. تلویزیون QNED80 یکی از بهترین تلویزیون های ال ای دی ال جی در سال 2022 به شمار می رود. این محصول تفاوت چندانی با تلویزیون ال جی QNED81 و LG TV QNED82 ندارد به جز تفاوت در طراحی اولیه و رنگ. این تلویزیون پارسال مدل مشابهی نداشت و امسال ال جی به تازگی آن را معرفی و تولید کرده است. البته می توان آن را مدل ارتقا یافته تلویزیون ال جی NANO86 ارائه شده در سال گذشته با این تفاوت که صفحه نمایش منحنی دارد.

این محصول دارای کیفیت تصویر 4K و وضوح تصویر 3840 در 2160 پیکسل می باشد. تلویزیون 4K ال جی 65QNED80 دارای پردازنده آلفا 7 Gen5 AI 4K است. این پردازنده با کمک فناوری 4K Upscaler و هوش مصنوعی، نویز تصاویر و صحنه ها را حذف می کند و وضوح آنها را بهبود می بخشد تا بتوانید همه چیز را در سطح کیفیت تصویر 4K در این تلویزیون ببینید. تلویزیون مذکور با بهره مندی از فناوری Active HDR قابلیت نمایش محتوای HDR را دارد. این مدل از محتوای HDR در فرمت های HLG و HDR10 پشتیبانی می کند، اما متاسفانه Dolby Vision پشتیبانی نمی شود. علاوه بر این، این محصول دارای الگوریتم HDR10 Pro است و می تواند محتوای HDR را با فرمت HDR10 با کیفیت بهتری نمایش دهد تا از تماشای آن ها لذت بیشتری ببرید. به لطف فناوری Dynamic Tone Mapping، رنگ، کنتراست و جزئیات محتوای HDR نمایش داده شده بهبود یافته است تا بتوانید آنها را با کیفیت بهتری ببینید. این مدل از فناوری های AI Picture Pro و AI Genre Selection بهره می برد که صدا و تصویر محتوای پخش را با توجه به ژانر و نوع آن به صورت هوشمند تنظیم می کند تا بتوانید از تماشای برنامه های مختلف لذت بیشتری ببرید. علاوه بر این، به لطف فناوری کنترل روشنایی هوش مصنوعی و سنسور نور موجود، روشنایی صفحه تلویزیون با توجه به شرایط نوری محیط تنظیم می شود تا بیننده در هر شرایطی شاهد بهترین کیفیت تصویر باشد. علاوه بر این، این محصول دارای فناوری بهبود چهره نیز می باشد که چهره را در تصاویر و صحنه ها به شکل طبیعی تری زیباتر و به نمایش می گذارد. به لطف فناوری Text Upscaling در تلویزیون مذکور، متون شناسایی شده در صحنه ها با وضوح و شفافیت بیشتری نمایش داده می شوند تا مخاطب بتواند آنها را با وضوح بیشتری بخواند.

بازی و تلویزیون 4K 120 هرتزی LG 65QNED80 دارای 4 پورت HDMI است، اما همه پورت ها کیفیت تصویر 4K@120Hz را ارائه نمی دهند. توجه داشته باشید که تنها 2 پورت HDMI شماره 3 و 4 در این تلویزیون می تواند کیفیت تصویر 4K@120Hz و بقیه پورت های HDMI آن کیفیت تصویر 4K@60Hz را ارائه دهند. این محصول مجهز به قابلیت HGiG است و می تواند هنگام نمایش بازی های HDR سازگار، قسمت های تاریک و روشن صحنه های بازی را با جزئیات بیشتری به شما نشان دهد. با فناوری ALLM، تلویزیون مذکور در هنگام بازی تاخیر ورودی نسبتاً کمی را برای شما فراهم می کند و تجربه بهتری را به شما ارائه می دهد. این مدل همچنین دارای فناوری های VRR و AMD FreeSync Premium است که از قطع شدن تصویر در صحنه ها جلوگیری می کند و می تواند بازی ها را با کیفیت تصویر بهتری به نمایش بگذارد. با قابلیت Game Optimizer می توانید به برخی از قابلیت ها و ویژگی های بازی این تلویزیون دسترسی داشته باشید و آن ها را تنظیم کنید. علاوه بر این، این محصول به عملکرد Game Dashboard نیز مجهز است تا کاربران در حین بازی به راحتی به برخی از عملکردهای بازی دسترسی داشته باشند. امسال، سرویس‌های بازی آنلاین مبتنی بر ابر مانند Google Stadia و NVIDIA GeForce NOW نیز به 2022 تلویزیون ال‌جی (از جمله این تلویزیون) اضافه شدند. بدون خرید کنسول بازی فقط با پرداخت حق اشتراک خدمات ذکر شده و داشتن اینترنت پرسرعت می توانید در این تلویزیون به صورت آنلاین بازی کنید. با توجه به موارد فوق، تلویزیون مذکور علاوه بر کنسول های بازی نسل هشتم، برای اتصال به کنسول های بازی نسل نهم (XSX، XSS و PS5) نیز مناسب است.

این تلویزیون دارای صفحه نمایش Qiond که ترکیبی از فناوری نانوسل و کوانتوم دات است و صفحه نمایش LED می باشد. پس مطمئن شوید که با تلویزیون مینی ال ای دی سروکار ندارید و این تلویزیون دارای تکنولوژی ال ای دی است. تلویزیون LG 65QNED80 Kyund تصاویر و صحنه ها را با رنگ های واقعی و دقیق تری در مقایسه با تلویزیون های ال جی ال ای دی و نانوسل نمایش می دهد و کیفیت تصویر بهتری دارد. تلویزیون پیش روی شما دارای نور پس زمینه LED Edge است و ال جی آن را به فناوری Dimming Pro از نوع Local Dimming مجهز کرده است. فناوری ذکر شده وظیفه کنترل نور پس زمینه تلویزیون را بر عهده دارد و کنتراست لازم را در تصویر ایجاد می کند. ال جی در این تلویزیون QNED از پنل IPS استفاده می کند. در مقایسه با پنل‌های VA، پنل‌های IPS ذاتاً زاویه دید بهتری دارند، اما در محیط‌های تاریک قادر به ارائه رنگ سیاه عمیق نیستند. تلویزیون سعید دارای صفحه نمایش با عمق رنگ واقعی 10 بیتی است. این مدل به فناوری Nano Color Pro Wide Color Gamut و فناوری Billion Rich Colors مجهز است و می تواند طیف گسترده ای از رنگ های زنده و واقعی را تولید و نمایش دهد. این تلویزیون دارای صفحه نمایشی با نرخ رفرش 120 هرتز است و به کمک فناوری TruMotion 240 و Motion Pro می تواند صحنه های سریع و متحرک را به صورت روان و روان به مخاطب ارائه دهد.

تلویزیون هوشمند ال جی 65QNED80 دارای سیستم عامل webOS 7 است که نسبت به نسخه قدیمی خود بهبود یافته است. البته ال جی نام این سیستم عامل را webOS 22 گذاشته است که شاید نشان دهنده سال ساخت آن باشد. این نسخه از سیستم عامل webOS قابلیت ایجاد پروفایل های کاربری متعدد را دارد تا افراد مختلف بتوانند با پروفایل های خود وارد شوند. تلویزیون مذکور دارای ریموت کنترل جادویی و هوشمند مدل MR22GN می باشد که دارای NFC بوده و امکان استفاده از عملکرد Magic Tap را به شما می دهد. متاسفانه ال جی در این تلویزیون از میکروفون داخلی استفاده نکرده است. در نتیجه برای استفاده از قابلیت فرمان صوتی باید از ریموت جادویی تلویزیون استفاده کنید. این محصول به هوش مصنوعی ال جی (ThinQ AI) مجهز شده و از اینترنت اشیا پشتیبانی می کند. می‌توانید با استفاده از داشبورد خانه تلویزیون هوشمند، سایر دستگاه‌های متصل به تلویزیون و لوازم خانگی هوشمند متصل به شبکه را مدیریت و کنترل کنید. علاوه بر این، بدون نیاز به ریموت و تنها از طریق گوشی هوشمند (اندروید و iOS) و اپلیکیشن LG ThinQ می توانید تلویزیون را کنترل کنید. تلویزیون مذکور قابلیت اتصال با گوشی های هوشمند اندروید و IOS را دارد و شما می توانید علاوه بر اشتراک گذاری محتوای گوشی همراه خود در تلویزیون، تصویر را از صفحه نمایش گوشی هوشمند خود بر روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون نیز انتقال داده و تماشا کنید. . با استفاده از تابع Room to Room Share از نوع Receiver، در صورت داشتن دو تلویزیون ال جی سازگار، می توانید سایر کانال های تلویزیون ال جی را در همان شبکه در این مدل انتقال داده و تماشا کنید. با عملکرد Multi View می توانید همزمان 2 تصویر را از 2 ورودی مختلف در این تلویزیون مشاهده کنید. این محصول دارای امکانات و ویژگی های هوشمند بیشتری می باشد که با مراجعه به قسمت مشخصات فنی می توانید آن ها را مشاهده نمایید.

تلویزیون ال جی 65QNED80 دارای سیستم صوتی 2 کاناله با صدای استریو می باشد. این سیستم صوتی شامل 2 بلندگو هر کدام 10 وات است و در مجموع 20 وات توان صوتی را به شما ارائه می دهد. این میزان صدا برای تلویزیونی در این اندازه قابل قبول به نظر می رسد. این تلویزیون با کمک فناوری های صوتی Dolby Digital، Dolby Digital Plus، Dolby AC4 و HE-AAC می تواند صدایی با کیفیت بهتر در هنگام پخش محتوای سازگار تولید کند. از فناوری های به کار رفته در قسمت صدای این محصول می توان به فناوری AI Sound Pro اشاره کرد که علاوه بر تنظیم هوشمند و بهبود صدای خروجی، قادر است 5.1.2 کانال را در اختیار شما قرار دهد. صدای فراگیر مجازی این مدل با استفاده از فناوری AI Acoustic Tuning صداها را با توجه به اندازه و اجسام موجود در محیط و همچنین فاصله ریموت کنترل جادویی از تلویزیون تنظیم و تقویت می کند تا صداها به بهترین شکل ممکن به گوش شما برسد. وضعیت به لطف فناوری Clear Voice Pro، این تلویزیون قابلیت تقویت دیالوگ ها را دارد تا صدای گوینده را با وضوح بیشتری بشنوید. همچنین به لطف فناوری LG Sound Sync، می توانید این محصول را به صورت بی سیم یا با کابل به سیستم صوتی یا نوار صوتی سازگار ال جی متصل کنید. علاوه بر این، فناوری خروجی صوتی همزمان به شما امکان می‌دهد هنگام اتصال تلویزیون مذکور به نوار صوتی سازگار یا سیستم سینمای خانگی از طریق کابل نوری، صدا و هارمونی را همزمان تجربه کنید. عملکرد کنترل حالت نوار صدا نیز به شما این امکان را می دهد که حالت های صدای نوار صوتی ال جی متصل به این مدل را از طریق خود تلویزیون تنظیم کنید. علاوه بر این، این محصول عملکرد اشتراک گذاری حالت صدای تلویزیون را دارد و در صورت اتصال به نوار صوتی سازگار از طریق کابل HDMI، تنظیمات صدای تلویزیون بر روی نوار صوتی نیز اعمال می شود. علاوه بر این، به لطف عملکرد عبوری Dolby Atmos، امکان انتقال سیگنال صدای Dolby Atmos از تلویزیون به دستگاه سازگار دیگری (مانند نوار صدا) از طریق درگاه HDMI eARC وجود دارد.

تلویزیون 65 اینچی ال جی QNED80 به عنوان یک تلویزیون میان رده از طراحی و کیفیت ساخت خوبی برخوردار است. حاشیه های 3 طرف صفحه نمایش این تلویزیون به صورت باریک طراحی شده است تا علاوه بر زیبایی، تمرکز بیننده را بر روی محتوای در حال پخش افزایش دهد. ال جی پایه های این مدل را به صورت 2 شاخه طراحی کرده است، بنابراین یک قسمت از این پایه ها فلزی و قسمت دیگر پلاستیکی است. پایه های تلویزیون مذکور بر خلاف سایز کوچکتر آن در 2 حالت استاندارد و باریک قرار گرفته اند که می توانید آن را روی میزهای کوچکتر قرار دهید. همچنین در پشت پایه تلویزیون کانال هایی برای عبور کابل طراحی و تعبیه شده است. همچنین این محصول دارای گیره مدیریت کابل در بسته بندی می باشد تا بتوانید کابل های پشت تلویزیون را مرتب کنید. اطمینان حاصل کنید که تلویزیون روبروی شما دارای کابل برق 3 سیم است و برای اتصال آن به پریز باید مبدل 3 به 2 را تهیه کنید که این محصول از پایه گالری ال جی نیز پشتیبانی می کند که باید جداگانه خریداری شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی تلویزیون هوشمند ال جی مدل QNED806 سایز 65 اینچ" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی تلویزیون هوشمند ال جی مدل QNED806 سایز 65 اینچ"، کلیک کنید.