نقد و بررسی تلویزیون هوشمند ال جی مدل QNED806 سایز 75 اینچ

ارائه محصول

تلویزیون QNED80 سایز 75 اینچ یکی از تلویزیون های سال 2022 ال جی می باشد که این تلویزیون با مدل کامل 75QNED806QA مونتاژ اندونزی هم اکنون وارد بازار کشورمان شده است. این محصول ممکن است در برخی فروشگاه ها به دلیل ناآگاهی و عدم اطلاع رسانی به اشتباه QNED806 یا 75QNED806 معرفی شود که کاملا اشتباه است. این تلویزیون را می توان جزو تلویزیون های سری 8 ال جی در بازار نیز نامید که اشتباه است و در واقع تلویزیون های سری QNED80 ال جی است. این محصول در گذشته مدل مشابهی نداشت و در واقع ال جی برای اولین بار در سال جاری آن را طراحی و روانه بازار کرد. البته می توان آن را مدل ارتقا یافته تلویزیون ال جی NANO86 ارائه شده در سال گذشته دانست با این تفاوت که صفحه نمایش QNED دارد. تلویزیون ال جی QNED80 یکی از بهترین تلویزیون های ال جی QNED با فناوری LED در سال 2022 است. این مدل برای استفاده روزانه و خانگی، تماشای فیلم حرفه ای و حتی اتصال به کنسول های نسل 9 و انجام بازی مناسب است. ضمناً تلویزیون مذکور دارای حالت هتلی بوده و می تواند به عنوان تلویزیون تبلیغاتی در هتل ها مورد استفاده قرار گیرد. تلویزیون ال جی QNED 80 مشابه و هم رده تلویزیون های ال جی QNED81 و LG QNED82 است و به جز تفاوت در طراحی و رنگ اولیه، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

تلویزیون QNED LG 75QNED80 دارای نور پس زمینه LED Edge است. این مدل مجهز به فناوری Local Dimming از نوع Dimming Pro است که نور پس زمینه تلویزیون را کنترل کرده و کنتراست لازم را در تصویر ایجاد می کند. این محصول دارای صفحه نمایش QNED است که تلفیقی از فناوری نانوسل و کوانتوم دات به همراه فناوری LED می باشد. بنابراین، همانطور که احتمالاً متوجه شده اید، شما با یک تلویزیون ال ای دی کوچک سر و کار ندارید، این یک تلویزیون LED است. تلویزیون مذکور در مقایسه با تلویزیون های نانوسل و ال ای دی ال جی، صحنه هایی را با رنگ های جذاب و دقیق تری برای مخاطب به نمایش می گذارد و به طور کلی می تواند کیفیت تصویر نسبتاً بهتری را در اختیار بیننده قرار دهد. این مدل پنل IPS دارد و زاویه دید نسبتا خوبی دارد اما متاسفانه در محیط تاریک نمی تواند رنگ مشکی عمیق را نمایش دهد. این تلویزیون دارای یک صفحه نمایش واقعی با عمق رنگ 10 بیتی است و با فناوری Nano Color Pro’s Wide Color Gamut می تواند طیف گسترده ای از رنگ ها را به بیننده نمایش دهد. این محصول با استفاده از فناوری Billion Rich Colors توانایی تولید و نمایش حدود 1 میلیارد رنگ مختلف را دارد تا کاربر بتواند تصاویر و صحنه هایی را با رنگ های دقیق و طبیعی تری مشاهده کند. تلویزیون مذکور دارای صفحه نمایش با نرخ نوسازی 120 هرتز و فناوری 4K HFR و 2K HFR است و می تواند محتوای فریم بالا را به خوبی نمایش دهد. همچنین به کمک فناوری های Motion Pro و TruMotion 240 می تواند صحنه های سریع و پویا مانند مسابقات ورزشی را به صورت روان و روان به مخاطب ارائه دهد.

این تلویزیون دارای وضوح تصویر 3840 در 2160 پیکسل و کیفیت تصویر می باشد. تلویزیون ال‌جی 75QNED80 فورکی دارای پردازنده 4K هوش مصنوعی آلفا 7 نسل 5 است که از فناوری AI Upscaling Gen2 و فناوری 4K Upscaler برای حذف نویز در صحنه‌ها و بهبود هوشمند وضوح آن‌ها برای ایجاد بالاترین تصویر ممکن در چنگال استفاده می‌کند. این مدل با بهره گیری از فناوری Active HDR می تواند محتوای HDR را نمایش دهد. این محصول از فرمت های HDR10 و HLG پشتیبانی می کند اما متاسفانه Dolby Vision پشتیبانی نمی شود. علاوه بر این، تلویزیون پیش روی شما دارای الگوریتم HDR10 Pro است و می تواند محتوای HDR را با فرمت HDR10 با کیفیت بهتری نمایش دهد. به لطف فناوری Dynamic Tone Mapping، رنگ، کنتراست و جزئیات محتوای HDR نمایش داده شده بهبود یافته است، بنابراین می توانید آنها را با کیفیت بهتری ببینید و از آنها لذت بیشتری ببرید. این مدل از فناوری های AI Picture Pro و AI Genre Selection بهره می برد که صدا و تصویر محتوای پخش را با توجه به ژانر و نوع آن به صورت هوشمند تنظیم می کند تا بتوانید از تماشای برنامه های مختلف لذت بیشتری ببرید. علاوه بر این، به لطف فناوری کنترل روشنایی هوش مصنوعی و سنسور نور موجود، روشنایی صفحه تلویزیون با توجه به شرایط نوری محیط تنظیم می شود تا بیننده در هر شرایطی شاهد بهترین کیفیت تصویر باشد. علاوه بر این، این محصول دارای فناوری بهبود چهره نیز می باشد که چهره را در تصاویر و صحنه ها به شکل طبیعی تری زیباتر و به نمایش می گذارد. به لطف فناوری Text Upscaling در تلویزیون مذکور، متون شناسایی شده در صحنه ها با وضوح و شفافیت بیشتری نمایش داده می شوند تا مخاطب بتواند آنها را با وضوح بیشتری بخواند.

این تلویزیون دارای 4 پورت HDMI است که دو پورت آن HDMI 2.1 و دو پورت دیگر HDMI 2.0 هستند. لطفا توجه داشته باشید که پورت های HDMI شماره 1 و 2 در این تلویزیون می توانند کیفیت تصویر تقسیم شده را با سرعت 60 فریم بر ثانیه و پورت های HDMI شماره 3 و 4 کیفیت تصویر را با سرعت 120 فریم بر ثانیه ارائه دهند. بنابراین پیشنهاد می کنیم کنسول بازی نسل نهم و کامپیوتر یا لپ تاپ گیمینگ خود را به پورت های HDMI شماره 3 و 4 این محصول متصل کنید. این مدل از تلویزیون های بازی ال جی محسوب می شود و از فناوری های VRR و AMD FreeSync Premium پشتیبانی می کند تا بتوانید بازی های با کیفیت تری را تجربه کنید. به لطف حالت بازی و فناوری ALLM، کمی تاخیر ورودی را در بازی ها مشاهده خواهید کرد تا از بازی بیشتر لذت ببرید. این محصول دارای قابلیت Game Optimizer است که از طریق آن می توانید برخی از ویژگی های موجود بازی را تنظیم کنید. تلویزیون مذکور دارای قابلیت Game Dashboard نیز می باشد که در حین گیم پلی برخی از ویژگی های بازی را به صورت داشبورد در اختیار کاربر قرار می دهد تا دسترسی به آن ها راحت تر باشد. علاوه بر این، امسال با همکاری ال جی و گوگل و انویدیا شاهد اضافه شدن سرویس های ابری بازی آنلاین یعنی Stadia و GeForce NOW به این تلویزیون بودیم. علاوه بر این، این مدل دارای قابلیت HGiG است و می تواند هنگام نمایش بازی های HDR سازگار، قسمت های تاریک و روشن را در صحنه های بازی با جزئیات بیشتری نمایش دهد. با توجه به مطالب فوق، این محصول علاوه بر کنسول های بازی نسل هشتم، برای اتصال به کنسول های بازی نسل 9 (پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس) نیز مناسب است.

تلویزیون ال‌جی 75QNED80 برخلاف اندازه کوچک‌ترش، از سیستم صدای بلندتری برخوردار است. این محصول دارای سیستم صوتی 2.2 کاناله شامل 2 بلندگوی 10 وات و 2 ووفر 10 وات می باشد. در مجموع تلویزیون مذکور صدای قدرتمند و توان خروجی 40 وات را در اختیار کاربر قرار می دهد که برای تلویزیونی با این اندازه خوب به نظر می رسد. این مدل دارای فناوری های صوتی Dolby AC4، Dolby Digital، Dolby Digital Plus و HE-AAC است و می تواند در هنگام پخش محتوای سازگار صدایی با کیفیت بهتر تولید کند. به لطف فناوری LG Sound Sync، می توانید این تلویزیون را به صورت بی سیم یا از طریق کابل به سیستم صوتی یا نوار صوتی سازگار ال جی متصل کنید. همچنین با فناوری خروجی صدای همزمان، زمانی که این محصول را از طریق کابل نوری به ساندبار سازگار یا سیستم سینمای خانگی متصل می کنید، می توانید صدایی همزمان و هماهنگ را تجربه کنید و از صدای قوی تری لذت ببرید. عملکرد کنترل حالت نوار صوتی همچنین به شما امکان می دهد حالت های صدای نوار صوتی ال جی متصل به تلویزیون را از طریق خود تلویزیون تنظیم کنید. علاوه بر این، این مدل دارای قابلیت اشتراک گذاری حالت صدای تلویزیون است و در صورت اتصال به نوار صوتی سازگار از طریق کابل HDMI، تنظیمات صدا در تلویزیون بر روی نوار صوتی نیز اعمال می شود. علاوه بر این، به لطف عملکرد عبوری Dolby Atmos، امکان انتقال سیگنال صدای Dolby Atmos از تلویزیون به دستگاه سازگار دیگری (مانند نوار صدا) از طریق درگاه HDMI eARC وجود دارد. از فناوری های به کار رفته در بخش صوتی این تلویزیون می توان به فناوری AI Sound Pro اشاره کرد که علاوه بر تنظیم هوشمند و بهبود صدای خروجی، قادر است 5.1.2- را در اختیار مخاطبان قرار دهد. کانال صدای فراگیر مجازی این محصول همچنین دارای فناوری AI Acoustic Tuning است که صداها را با توجه به اندازه و اجسام موجود در محیط و همچنین فاصله ریموت کنترل جادویی از تلویزیون تنظیم و تقویت می کند تا کاربر صداها را به بهترین شکل ممکن بشنود. . راه ممکن در هر شرایطی تلویزیون مذکور به کمک فناوری Clear Voice Pro این قابلیت را دارد که صدای گوینده را تقویت کند تا شنونده بتواند دیالوگ ها و مکالمات را بهتر و واضح تر بشنود.

تلویزیون هوشمند LG 75QNED80 دارای سیستم عامل webOS نسخه 7 است البته ال جی این سیستم عامل را webOS 22 نامگذاری کرده است که ممکن است نشان دهنده سال ساخت آن باشد. تلویزیون مذکور دارای ریموت کنترل جادویی MR22GN بوده و با کمک NFC قرار داده شده بر روی آن می توان از قابلیت Magic Tap استفاده کرد. این ریموت کنترل جادویی دارای یک میکروفون داخلی است و با کمک آن می توانید از ویژگی هایی مانند فرمان صوتی و جستجوی صوتی ال جی استفاده کنید. متأسفانه خود تلویزیون میکروفون داخلی ندارد. این تلویزیون قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند (اندروید و iOS) را دارد. با کمک عملکردهای Sound Share و Screen Share در این مدل، علاوه بر به اشتراک گذاری صدا و محتوا از تلفن همراه به تلویزیون، می توانید تصویر را از صفحه نمایش گوشی هوشمند خود بر روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون نیز انتقال داده و تماشا کنید. تلویزیون . این محصول دارای عملکرد اشتراک‌گذاری اتاق به اتاق از نوع گیرنده است و در صورت داشتن دو تلویزیون ال‌جی سازگار می‌توانید سایر کانال‌های تلویزیون ال‌جی را که در شبکه این تلویزیون هستند پخش کنید. با استفاده از عملکرد Multi View در تلویزیون مذکور، امکان تماشای 2 تصویر از 2 ورودی مختلف به صورت همزمان در یک صفحه نمایش وجود دارد. ال جی این مدل را به هوش مصنوعی ThinQ AI مجهز کرده است. به لطف پشتیبانی اینترنت اشیا و وجود پنل کنترل خانه هوشمند در این محصول، می توانید از طریق تلویزیون، لوازم خانگی هوشمند را در شبکه مدیریت و کنترل کنید. همچنین با نصب اپلیکیشن موبایل ال جی ThinQ امکان کنترل تلویزیون از طریق گوشی هوشمند (اندروید و iOS) وجود دارد. این تلویزیون دارای امکانات و قابلیت های هوشمند بیشتری است که با مراجعه به قسمت مشخصات فنی محصول می توانید آن ها را مشاهده کنید.

تلویزیون 75 اینچی ال جی QNED80 ظاهری شیک و زیبا دارد و حس یک تلویزیون مدرن را به کاربر القا می کند. فیلدهای 3 طرف صفحه نمایش این تلویزیون باریک است (پرده سینما 3 وجهی) طوری طراحی شده اند که بیننده بتواند تمرکز بیشتری روی نمایش در حال پخش داشته باشد. پایه های این محصول در دو شاخه در دو طرف تلویزیون قرار گرفته است. البته پایه تلویزیون مذکور در 2 حالت و همچنین اندازه 65 اینچی آن قرار گرفته است تا کاربران می توانند آن را روی میزهای کوچکتر نیز قرار دهند. ال جی برای ساخت پایه این تلویزیون از پلاستیک و فلز استفاده کرده که کیفیت ساخت خوبی دارد. علاوه بر موارد ذکر شده، این مدل را می توان روی دیوار نیز نصب کرد، اما پایه دیواری مناسب را باید جداگانه خریداری کرد. بسته تلویزیونی که در مقابل شما قرار دارد دارای براکت مدیریت کابل نیز می باشد تا بتوانید کابل های متصل به تلویزیون را مرتب کنید. این محصول دارای سیم برق 3 پین است و برای اتصال آن به پریز باید 3 به 2 تبدیل کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی تلویزیون هوشمند ال جی مدل QNED806 سایز 75 اینچ" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی تلویزیون هوشمند ال جی مدل QNED806 سایز 75 اینچ"، کلیک کنید.