نقد و بررسی تلویزیون هوشمند ال جی مدل QNED816 سایز 75 اینچ

ارائه محصول

تلویزیون QNED81 سایز 75 اینچ یکی از تلویزیون های ال جی برای سال 2022 است.این محصول برای استفاده های حرفه ای مانند انجام بازی و تماشای فیلم ایده آل است. همچنین به دلیل عملکرد حالت هتلی آن برای هتل ها به عنوان تلویزیون تبلیغاتی مناسب است. این تلویزیون از سری QNED81 بوده و دارای صفحه نمایش 4K و کیفیت تصویر 4K می باشد. این تلویزیون مدل جدیدتری است و جایگزین تلویزیون NANO86 ال جی است که سال گذشته معرفی شد. تلویزیون ال‌جی QNED81 یکی از ارزان‌ترین تلویزیون‌های QNED ال‌جی در سال ۲۰۲۲ است. این محصول ممکن است در برخی فروشگاه ها به دلیل ناآگاهی و عدم اطلاع رسانی به اشتباه QNED816 یا 75QNED816 معرفی شود که کاملا اشتباه است. این تلویزیون از نظر امکانات و قابلیت ها تفاوت چندانی با تلویزیون های ال جی QNED80 و LG QNED82 ندارد و تنها از نظر طراحی فرم اصلی با یکدیگر تفاوت دارند.

تلویزیون های کیند از تکنولوژی Mini LED، NanoCell و Quantum Dot ساخته شده اند و کیفیت تصویر بسیار خوبی دارند. تلویزیون ال جی 75QNED81 پنل IPS دارد و نور پس زمینه آن Edge LED است. پنل IPS این تلویزیون قادر به تولید عمق سیاه عمیق نیست اما زاویه دید خوبی را در اختیار شما قرار می دهد. نور پس زمینه این صفحه تلویزیون با استفاده از فناوری Local Dimming Pro مدیریت می شود و کنتراست تصویر لازم را فراهم می کند. صفحه نمایش این تلویزیون دارای عمق رنگ 10 بیت است و با کمک فناوری Nano Color Pro Wide Color Gamut و فناوری Billion Rich Colors طیف گسترده ای از رنگ ها (حدود 1 میلیارد) را تولید و نمایش می دهد. این محصول دارای فناوری TruMotion 240 است که معادل نرخ نوسازی 120 هرتز است. ال جی با استفاده از فناوری Motion Pro صحنه های سریع را به وضوح نمایش می دهد و از تار شدن تصاویر جلوگیری می کند. تلویزیون فورکی ال جی 75QNED81 مجهز به پردازنده نسل چهارم α7 Gen4 AI 4K است. این پردازنده به کمک هوش مصنوعی و فناوری 4K Upscaler وضوح تصاویر را افزایش داده و نویز آن ها را حذف می کند و همه چیز را در سطح کیفیت تصویر نشان می دهد. محصول پیش روی شما دارای فناوری Active HDR می باشد و می توانید محتوای HDR را با کیفیت بسیار بالا در این تلویزیون تماشا کنید. علاوه بر این، این تلویزیون از فرمت های HLG و HDR10 پشتیبانی می کند. این تلویزیون دارای فناوری AI Picture Pro است و کیفیت تصویر را با توجه به نوع محتوای در حال پخش و همچنین شرایط محیطی بهبود می بخشد تا همیشه بهترین کیفیت تصویر را تجربه کنید. این تلویزیون با استفاده از فناوری Face Enhancing چهره افراد را در تصویر تشخیص داده و آنها را به صورت طبیعی تری نمایش می دهد. همچنین به کمک فناوری Text Upscaling، متون موجود در تصاویر و صحنه ها را تشخیص داده و با وضوح بیشتری نمایش می دهد. با استفاده از فناوری Dynamic Tone Mapping، ال‌جی عمق و جزئیات محتوای HDR را افزایش می‌دهد تا بتوانید آن را واقعی‌تر و با جزئیات بهتر ببینید. این محصول دارای سنسور نور می باشد و با کمک فناوری AI Brightness Control میزان روشنایی صفحه نمایش را با توجه به شرایط نوری محیط تنظیم می کند تا در شرایط مختلف نیازی به تنظیم نور نداشته باشید.

این تلویزیون دارای 4 پورت HDMI است که 2 عدد آن HDMI 2.1 می باشد و می تواند کیفیت تصویر 4K@120Hz را نمایش دهد. ال جی این تلویزیون را به فناوری AMD FreeSync Premium مجهز کرده و از فناوری VRR و ALLM پشتیبانی می کند. فناوری ALLM در هنگام بازی تاخیر ورودی کم را به شما می دهد و فناوری VRR تجربه بازی روان و سریع را به شما می دهد. همچنین دارای قابلیت HGIG است و هایلایت و سایه های بازی های HDR را با جزئیات بیشتری نشان می دهد. علاوه بر این به کمک عملکرد Black Stabilizer می توانید با تغییر گاما صحنه های تاریک بازی ها را با جزئیات بیشتری ببینید. علاوه بر این، از ویژگی Game Optimizer پشتیبانی می کند و می توانید برخی از ویژگی های بازی را به دلخواه در حین بازی تغییر دهید. با ویژگی Cloud Gaming و دسترسی به سرویس ابری Google Stadia و NVIDIA GeForce NOW، می‌توانید بدون نیاز به کنسول بازی‌های آنلاین را انجام دهید. البته برای این کار به اینترنت پرسرعت و پرداخت اشتراک ماهانه نیاز دارید. به طور کلی می توان گفت که این محصول علاوه بر بازی با کنسول های نسل 8، برای بازی حرفه ای با کنسول های نسل 9، یعنی. PS5 و Xbox Series X.

تلویزیون ال جی کیوند 81 دارای سیستم صوتی 2.2 کاناله است و با استفاده از 2 بلندگوی 10 واتی و 2 ووفر قادر است در مجموع 40 وات را تولید کند. با فناوری Ultra Surround می توانید صدای فراگیر مجازی را در این مدل تجربه کنید. این محصول مجهز به فناوری AI Sound Pro است و با کمک هوش مصنوعی صدا را با توجه به محتوای پخش و شرایط محیطی تنظیم می کند و مطمئن می شود که بهترین کیفیت صدا همیشه به گوش شما می رسد. همچنین با استفاده از فناوری AI Acoustic Tuning و کنترل از راه دور جادویی صدا را با توجه به محیط و موقعیت بیننده تنظیم و کالیبره می کند. این محصول دارای بلوتوث نسخه 5 بوده و از فناوری بلوتوث Surround Ready پشتیبانی می کند. بنابراین با این قابلیت می توانید تا 2 بلندگوی بلوتوث سازگار را به تلویزیون متصل کنید و از صدای فراگیر قدرتمند لذت ببرید. ال جی این مدل را به فناوری خروجی صدای همزمان مجهز می کند تا هنگام اتصال نوار صوتی یا سیستم سینمای خانگی از طریق کابل نوری به تلویزیون، صدا را همزمان و با قدرت بیشتری بشنوید. همچنین می توانید از فناوری LG Sound Sync برای اتصال دستگاه هایی مانند نوارهای صوتی که از این فناوری پشتیبانی می کنند به صورت بی سیم یا کابل به تلویزیون استفاده کنید. از دیگر ویژگی های صوتی این تلویزیون می توان به کنترل حالت نوار صدا اشاره کرد که به شما امکان می دهد حالت های صدای نوار صوتی ال جی را از طریق تلویزیون تنظیم کنید. علاوه بر این، با استفاده از قابلیت Sound Mode Sharing تلویزیون، می توانید حالت صدای خود را روی نوار صوتی سازگار اعمال کنید. این محصول دارای قابلیت اشتراک گذاری صدا می باشد و می توانید آهنگ های مورد علاقه خود را از تلفن همراه خود بر روی تلویزیون پخش کنید. همچنین می توانید صدا را از تلویزیون به تلفن همراه خود منتقل کرده و از طریق هندزفری یا هدفون به آن گوش دهید. فناوری Clear Voice Pro همچنین صدای گوینده را افزایش داده و بهبود می‌بخشد، دیالوگ‌ها را واضح‌تر به گوش شما می‌رساند و باعث می‌شود هیچ‌گاه بخشی از برنامه مورد علاقه خود را از دست ندهید.

تلویزیون هوشمند LG 75QNED81 مجهز به جدیدترین سیستم عامل هوشمند ال‌جی است. webOS 7 که ال جی آن را با نام webOS 22 معرفی کرد یکی از قابلیت های جدید این سیستم عامل امکان ایجاد پروفایل شخصی است که به هر فرد اجازه می دهد تنظیمات شخصی خود را بر روی تلویزیون اعمال کند و دسترسی آسان تری به برنامه های مورد علاقه خود داشته باشد. این محصول 8 گیگابایت حافظه دارد اما تمام فضا در اختیار کاربر نیست. قسمت اعظم این حافظه توسط سیستم عامل و برنامه های از پیش نصب شده اشغال شده و تنها قسمت کوچکی از آن یعنی 1.08 گیگابایت برای شما قابل استفاده خواهد بود. این تلویزیون قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند اندروید و آی او اس را دارد و می توانید محتوای دلخواه خود را از موبایل خود روی تلویزیون پخش کنید. همچنین می توانید تصویر را از روی صفحه نمایش تلفن همراه خود در تلویزیون با صفحه نمایش بزرگ انتقال داده و تماشا کنید. یا می توانید صفحه تلویزیون را به تلفن همراه سازگار ال جی خود منتقل کنید و از طریق تلفن همراه خود تلویزیون تماشا کنید. علاوه بر این با نصب برنامه LG ThinQ می توانید بدون نیاز به ریموت کنترل این تلویزیون را از طریق تلفن همراه خود از راه دور کنترل کنید. محصول فوق از هوش مصنوعی (ThinQ AI) و اینترنت اشیا (IoT) ال جی پشتیبانی می کند. علاوه بر این، کاربران می توانند از داشبورد خانه برای مدیریت و کنترل لوازم خانگی هوشمند خود استفاده کنند. اگر می خواهید بازی یا برنامه مورد علاقه خود را روی تلویزیون خود نصب کنید، می توانید آنها را با استفاده از فروشگاه محتوای ال جی جستجو و دانلود کنید. علاوه بر این، با عملکرد مرورگر وب، می توانید ساعت ها از طریق تلویزیون در وب بگردید. این محصول دارای قابلیت Sports Alert است و زمان شروع و پایان مسابقات ورزشی و نتایج آن را با نوتیفیکیشن به شما نشان می دهد که قطعا برای علاقه مندان به دنیای ورزش و مسابقات ورزشی مفید خواهد بود. این مدل قابلیت Multi-View را دارد و می تواند 2 محتوا را از 2 ورودی مختلف به طور همزمان روی صفحه تلویزیون نمایش دهد. علاوه بر این امکان اشتراک اتاق به اتاق (گیرنده) وجود دارد و امکان انتقال و پخش سایر کانال های تلویزیونی سازگار روی این محصول از طریق شبکه وای فای وجود دارد. این تلویزیون مجهز به ریموت کنترل جادویی و هوشمند و البته مدل جدید LG MR22GA است. این ریموت کنترل دارای ژیروسکوپ است و با تکان دادن آن در هوا می توانید نشانگر ماوس را در وسط سیستم عامل آن قرار دهید. ریموت کنترل مذکور دارای میکروفون داخلی بوده و از دستورات صوتی و جستجو پشتیبانی می کند. علاوه بر این، با استفاده از فناوری تشخیص صدای هوشمند می تواند صدای شما را تشخیص دهد. با کمک Universal Control می توانید تمام دستگاه های متصل به تلویزیون را از طریق این کنترل از راه دور کنترل کنید. با خرید این تلویزیون نیازی به خرید گیرنده دیجیتال مجزا نخواهید داشت. زیرا ال جی این محصول را به گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2) و خارجی (DVB-S2) مجهز کرده است. می‌توانید از Time Machine و Time Shift برای توقف موقت برنامه‌های زنده، ضبط آن‌ها، پیش‌نمایش صحنه‌های مورد نظر یا تماشای ادامه آن‌ها در زمان دیگری استفاده کنید. این تلویزیون می تواند کانال های دیجیتال و آنالوگ را ضبط کند. البته برای استفاده از این ویژگی ها به حافظه جانبی سازگار با تلویزیون نیاز دارید.

تلویزیون 75 اینچی LG QNED81 از زبان طراحیپرده سینما 3 وجهی“و حاشیه های 3 طرف صفحه نمایش باریک تر است تا بتوانید روی محتوای در حال پخش تمرکز کنید و از تماشای تلویزیون لذت بیشتری ببرید. پایه این تلویزیون به شکل هلالی است و در وسط تلویزیون نصب شده است 4.45 سانتی متر ضخیم و قابل نصب بر روی دیوار است، اما باید یک پایه دیواری مناسب را به طور جداگانه خریداری کنید، دو گیره کنترل داخل کابل های جعبه تلویزیون، یک گیره نگهدارنده و یک گیره کمربند وجود دارد که می توانید از آنها برای مدیریت کابل های پشت تلویزیون استفاده کنید. همچنین می‌توانید با عبور کابل‌ها از پشت پایه این محصول و قرار دادن روکش مخصوص آن، کابل‌های زیر پایه را پنهان کنید و فضایی مرتب در پشت تلویزیون داشته باشید. محصول مقابل شما دارای 3 پین است. کابلی که باید آن را به پریز برق تبدیل کنید. در ساخت این تی وی باکس از طرح بسته بندی اکو استفاده شده است. بنابراین، این جعبه بسیار سبک و قابل بازیافت است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی تلویزیون هوشمند ال جی مدل QNED816 سایز 75 اینچ" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی تلویزیون هوشمند ال جی مدل QNED816 سایز 75 اینچ"، کلیک کنید.