نقد و بررسی تلویزیون هوشمند ال جی مدل UQ75006 سایز 50 اینچ

ارائه محصول

یکی از تلویزیون های جدید ال جی برای سال 2022، تلویزیون 50 اینچی UQ7500 یا UQ750 است. این تلویزیون با مدل کامل 50UQ75006LG مونتاژ مصر و مدل کامل 50UQ75006LG مونتاژ اندونزی وارد بازار ایران شد. این محصول در دسته تلویزیون های سری UQ75 ال جی قرار می گیرد و برای استفاده معمولی و روزانه و تماشای فیلم و سریال مناسب است. تلویزیون ال جی UQ7550 و تلویزیون ال جی UQ7600 تفاوت چندانی با این تلویزیون ندارند و تنها برخی از امکانات فرعی با یکدیگر تفاوت دارند. تلویزیون ال جی UQ7500 این مدل جدیدتر است و جایگزین تلویزیون LG UP7500 می شود که سال گذشته عرضه شد. ممکن است فروشگاه های دیگر به دلیل ناآگاهی و اطلاعات ناکافی مدل این تلویزیون را UQ75006 یا 50UQ75006 ارائه کرده باشند که کاملا اشتباه است. محصول مورد بررسی دارای کیفیت تصویر عالی و صفحه نمایش LED می باشد.

تلویزیون Forky LG 50UQ7500 مجهز به پردازنده α5 Gen5 AI 4K است. این پردازنده با کمک فناوری 4K Upscaler، وضوح تصاویر را افزایش داده، نویز آن ها را کاهش می دهد و همه چیز را در سطح کیفی نمایش می دهد. تلویزیون مورد بررسی دارای سنسور Illumination Green است و با استفاده از فناوری کنترل روشنایی هوش مصنوعی، میزان روشنایی صفحه را بر اساس میزان نور محیط تنظیم می کند و باعث می شود در شرایط نوری مختلف، محتوای مورد علاقه خود را با کیفیت بهتری ببینید. این تلویزیون دارای فناوری Active HDR است و به کمک آن قادر به نمایش محتوای HDR است و از فرمت های HDR10 و HLG پشتیبانی می کند. این محصول با استفاده از فناوری Dynamic Tone Mapping، عمق و کنتراست تصاویر را افزایش داده و صحنه های واقعی تری را به نمایش می گذارد. فناوری Object Depth Enhancer نیز صحنه های واقعی تری را با ایجاد عمق در تصاویر نمایش می دهد.

این تلویزیون دارای پورت HDMI 2.0 است و می تواند محتوای 4K@60Hz را نمایش دهد، اما متاسفانه فاقد درگاه HDMI 2.1 است و گزینه مناسبی برای بازی با کنسول های نسل 9 نیست. این محصول با بهره مندی از فناوری ALLM (Automatic Low Latency Mode) قابلیت ارائه تاخیر ورودی کم را دارد و لذت بازی را برای شما دوچندان می کند. این تلویزیون دارای حالت HGiG است و به کمک آن بازی های HDR را با کیفیت اصلی اجرا می کند. با استفاده از قابلیت Game Optimizer و منوی Game Dashboard می توانید ویژگی های بازی را در حین گیم پلی تغییر دهید و آن ها را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید.

تلویزیون ال ای دی ال جی 50UQ7500 برخلاف سایزهای دیگر این محصول دارای پنل VA و نور پس زمینه Direct LED بوده و در مقایسه با پنل IPS رنگ مشکی عمیق و واقعی تری را نشان می دهد. الگوریتم کنتراست محلی ال جی نور پس زمینه صفحه را کنترل می کند و کنتراست ایجاد می کند و جزئیات را در تصاویر بهبود می بخشد. وضوح تصویر تلویزیون 3840 در 2160 است و تصاویر با کیفیتی را نمایش می دهد. صفحه نمایش این تلویزیون دارای عمق رنگ 10 بیت (8 بیت + FRC) است و با استفاده از فناوری True Color Accuracy و Advanced Color Enhancer طیف وسیعی از رنگ های طبیعی و دقیق را تولید و نمایش می دهد. نرخ رفرش صفحه تلویزیون 60 هرتز است و با کمک فناوری TruMotion 120 صحنه های سریع و اکشن را روان و واضح نمایش می دهد.

تلویزیون هوشمند ال جی 50UQ7500 دارای سیستم عامل WebOS 7 است و امکانات هوشمند خوبی را در اختیار شما قرار می دهد. البته ال جی سیستم عامل 2022 خود را با نام webOS 22 معرفی کرد اما در واقع نسخه 7 است.به گفته ال جی حافظه داخلی این تلویزیون 8 گیگابایت است البته این مبلغ تبلیغاتی است که قسمت زیادی از توسط سیستم عامل و برنامه های از پیش نصب شده گرفته می شود و بقیه آن حدود 1.40 در دسترس کاربر است. این محصول دارای مرورگر وب می باشد و شما می توانید از طریق آن وب گردی کنید. با عملکرد تترینگ موبایل می توانید تلفن همراه اندروید و iOS خود را به تلویزیون متصل کنید، صفحه گوشی را به صفحه تلویزیون منتقل کنید یا محتوای مورد نظر را به صورت بی سیم روی تلویزیون پخش کنید. با استفاده از عملکرد Sound Share می توانید صدا را از طریق بلوتوث از تلویزیون به گوشی خود منتقل کرده و با هدفون به آن گوش دهید. این تلویزیون از اپلیکیشن LG ThinQ پشتیبانی می کند و به شما امکان کنترل تلویزیون را با استفاده از تلفن همراه می دهد. این تلویزیون دارای هوش مصنوعی LG ThinQ است و از اینترنت اشیاء یا اینترنت اشیا پشتیبانی می کند و شما می توانید با استفاده از داشبورد خانه، لوازم خانگی و هوشمند خود را کنترل و مدیریت کنید. این تلویزیون دارای ریموت کنترل جادویی و هوشمند ال جی مدل MR22GA می باشد که از طریق بلوتوث نیز به تلویزیون متصل می شود. این ریموت کنترل دارای یک میکروفون داخلی و یک دکمه اختصاصی است که با فشردن دکمه می توانید از دستورات صوتی و جستجو استفاده کنید. توجه داشته باشید که این کنترل از راه دور NFC ندارد. این محصول دارای عملکرد Sport Alert است و قبل، حین و بعد از مسابقات ورزشی اعلان هایی را ارسال می کند تا شما را از وضعیت و نتایج آن مطلع کند. محصول مورد نظر ما دارای گیرنده دیجیتال داخلی است و نیازی به خرید جداگانه آن نیست. همچنین می‌توانید از ویژگی Time Machine برای ضبط موقت برنامه‌های زنده، پیش‌نمایش صحنه‌های مورد نظر یا تماشای ادامه آن‌ها در زمان دیگری استفاده کنید. عملکرد Art Gallery به شما این امکان را می دهد که از تلویزیون به عنوان قاب عکس و آثار هنری استفاده کنید و زیبایی محیط خود را دو چندان کنید.

تلویزیون ال جی 50UQ7500 دارای سیستم صوتی 2 کاناله است و با استفاده از 2 بلندگوی 10 واتی می تواند در مجموع 20 وات صدا تولید کند. اگر به صدای قوی تری نیاز دارید، می توانید از فناوری LG Sound Sync برای اتصال تلویزیون به صورت بی سیم یا از طریق کابل به نوار صوتی و سیستم صوتی استفاده کنید و صدای بلندتر و با کیفیت تری را تجربه کنید. عملکرد Bluetooth Surround Ready همچنین به شما امکان می دهد تلویزیون را به دو بلندگوی بلوتوث متصل کنید و صدای فراگیر را تجربه کنید. اگر تلویزیون را به یک سیستم صوتی خارجی وصل کنید، فناوری خروجی صوتی همزمان صدایی همگام از تلویزیون و سیستم صوتی را در اختیار شما قرار می دهد و باعث می شود از گوش دادن به آن لذت ببرید. ال جی در این تلویزیون از فناوری AI Sound استفاده می کند و به کمک آن صدا را بر اساس محتوای در حال پخش تنظیم می کند و باعث می شود همیشه کیفیت صدای خوبی را تجربه کنید. فناوری Clear Voice Pro با تقویت و بهبود صدای بلندگوها باعث می‌شود دیالوگ را بهتر بشنوید.

تلویزیون 50 اینچی LG UQ7500 طراحی مشابه مدل های سال گذشته دارد و متاسفانه نسبت به آنها پیشرفتی ندارد. لبه های صفحه تلویزیون نسبتا باریک طراحی شده و توجه شما را بر روی محتوای در حال پخش متمرکز می کند. پایه های رومیزی این محصول به صورت دو شاخه طراحی شده و از پلاستیک فشرده ساخته شده اند و با استفاده از پیچ در دو طرف تلویزیون نصب می شوند. با وجود اینکه ضخامت کلی تلویزیون تقریباً 8.63 سانتی متر است، از نصب دیواری پشتیبانی می کند و می توانید آن را در هر مکانی با توجه به محیط خود نصب کنید. داخل جعبه مونتاژ مصری این تلویزیون یک کابل برق سه سیمه قرار دارد که برای تبدیل 3 به 2 برای استفاده در ایران باید آن را خریداری کنید. این جعبه یک گیره کمربند نیز دارد که می توانید از آن برای مرتب کردن کابل های پشت تلویزیون استفاده کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی تلویزیون هوشمند ال جی مدل UQ75006 سایز 50 اینچ" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی تلویزیون هوشمند ال جی مدل UQ75006 سایز 50 اینچ"، کلیک کنید.