نقد و بررسی تلویزیون هوشمند سامسونگ مدل QN85B سایز 55 اینچ

ارائه محصول

تلویزیون سامسونگ QN85B سایز 55 اینچ یکی از تلویزیون های 2022 و سری 8 سامسونگ است در حال حاضر این تلویزیون با مدل کامل QA55QN85BAUXZN مونتاژ شده در کشور مصر وارد بازار شده است. این تلویزیون ممکن است در بازار با نام Q85B نیز شناخته شود که اشتباه است. تلویزیون QN 85B علاوه بر استفاده روزانه برای تماشای فیلم حرفه ای و همچنین بازی و بازی های حرفه ای مناسب است و می توانید با اتصال کنسول بازی نسل نهم خود با آن بازی کنید. تلویزیون سامسونگ QN85B ارزان ترین تلویزیون ال ای دی سامسونگ (Neo QLED) در سال 2022 با کیفیت تصویر 4K است. تلویزیون مذکور در واقع مدل جدیدتر و جایگزینی برای تلویزیون سامسونگ QN85A است که سال گذشته معرفی شد. سامسونگ صفحه نمایش این تلویزیون را به فناوری mini-LED مجهز کرده است به همین دلیل کیفیت تصویر بالاتری نسبت به تلویزیون های QLED برای نمایش محتوا دارد.

تلویزیون ال ای دی Mini Samsung 55QN85B (Neo QLED) مجهز به نور پس زمینه Direct Full Array Mini LED می باشد و به همین دلیل کیفیت تصویر بسیار بهتری نسبت به تلویزیون های QLED دارد. این محصول دارای پنل ADS می باشد. سامسونگ این محصول را به فناوری کاهش نور محلی فناوری کوانتوم ماتریکس و فناوری Supreme UHD Dimming مجهز کرده است که با استفاده از آنها نور پس زمینه صفحه نمایش را کنترل کرده و کنتراست تصویری مطلوبی ایجاد می کند. صفحه نمایش تلویزیون مذکور با استفاده از فناوری Wide Viewing Angle زاویه دید وسیعی را در اختیار مخاطب قرار می دهد و تصاویر را از هر زاویه ای با کیفیت بالا و بدون افت کیفیت به نمایش می گذارد. عمق رنگ این صفحه نمایش 10 بیت است و با استفاده از فناوری کوانتوم دات 100 درصد حجم رنگ را به شما ارائه می دهد. این محصول با بهره گیری از فناوری One Billion Color می تواند طیف وسیعی از رنگ ها (حدود 1 میلیون رنگ مختلف) را نمایش دهد و تصاویر جذابی را در اختیار شما قرار دهد. صفحه نمایش این تلویزیون دارای نرخ رفرش 120 هرتز است و به لطف فناوری Auto Motion Plus صحنه های سریع را به وضوح نمایش می دهد. علاوه بر این، وجود فناوری جدید LED Clear Motion به این تلویزیون این امکان را می‌دهد که نور پس‌زمینه را برای نمایش تصاویر صاف و بدون تار و در عین حال نمایش صحنه‌های متحرک تنظیم کند.

تلویزیون 4K سامسونگ 55QN85B دارای پردازنده Neo Quantum Processor 4K است که مشابه پردازنده همان مدل سال گذشته است. این محصول با استفاده از پردازنده حرفه ای و فناوری AI Upscale خود، نویز را از تصاویر با کیفیت پایین حذف می کند و وضوح تصویر را افزایش می دهد تا همه چیز در سطح کیفیت تصویر 4K نمایش داده شود. فناوری تقویت کنتراست این تلویزیون نسبت به مدل سال گذشته بهبود یافته است و سامسونگ اخیراً Real Depth Enhancer را معرفی کرده است. این فناوری توانایی تشخیص جسم اصلی در هر صحنه و افزایش کنتراست و جزئیات آن را دارد تا تصاویر را با عمق و دقت بیشتر نمایش دهد و تماشای تلویزیون را لذت بخش تر کند. سامسونگ شاخص کیفیت تصویر (PQI) این تلویزیون را 4300 اعلام کرد که هیچ تفاوتی با نتیجه مشابه سال گذشته ندارد. این شاخص توسط سامسونگ با انجام آزمایشات و آزمایشات ویژه در آزمایشگاه های ویژه سامسونگ مشخص می شود و می توانید تلویزیون های مختلف این شرکت را با هم مقایسه کنید. این تلویزیون دارای فناوری Quantum HDR 24x است تا بتواند محتوای HDR را با کیفیت خوب نمایش دهد. این محصول از HDR10، HLG و HDR10+ پشتیبانی می کند و فناوری های جدیدی دارد HDR10+ تطبیقی ​​و HDR10+ بازی ها هم هستند. فناوری های ذکر شده سال گذشته تنها در مدل های 8K مورد استفاده قرار گرفت، اما امسال سامسونگ آنها را به تلویزیون های میان رده و رده بالای خود از جمله این مدل اضافه کرده است. تکنولوژی HDR10+ تطبیقی ​​با استفاده از سنسور نور تلویزیون و ابرداده HDR10+ کیفیت تصویر محتوای HDR را به گونه ای تنظیم می کند که بهترین کیفیت تصویر در هر روشنایی محیطی نمایش داده شود.

همانطور که در بالا ذکر شد، این تلویزیون یکی از بهترین تلویزیون ها برای بازی های حرفه ای است، زیرا نرخ رفرش صفحه نمایش آن 120 هرتز است و دارای 4 پورت HDMI 2.1 برای اتصال آخرین نسل کنسول های بازی، یعنی . کنسول های بازی نسل نهم (PS5 و Xbox Series X) واجد شرایط هستند. این محصول برخلاف مدل سال گذشته از عملکرد HGiG برای نمایش بازی های HDR با جزئیات بیشتر استفاده می کند که لذت بازی را برای شما چند برابر خواهد کرد. یکی دیگر از فناوری های بازی که امسال به تلویزیون های سامسونگ اضافه شده است HDR10+ بازی با توجه به ویژگی های بازی و ابرداده نامگذاری شده استHDR10+ کیفیت تصویر بازی های HDR را در بهترین حالت تنظیم می کند و شما می توانید بازی های مورد علاقه خود را با بهترین کیفیت تماشا کنید و تجربه ای بی نظیر از بازی را به شما هدیه دهد. ویژگی های گیمینگ این تلویزیون تنها به محتوای ویدیویی بازی محدود نمی شود، بلکه به کمک عملکرد صدای فراگیر آن می توانید صدای فراگیر بازی خود را تجربه کنید و احساس کنید که در فضای بازی غرق شده اید.

تلویزیون سامسونگ 55QN85B دارای سیستم صوتی 2.2.2 کاناله است و با بلندگوها، ووفرها و بلندگوهای داغ می تواند صدایی با توان کلی 60 وات تولید کند. این تلویزیون همچنین به لطف بلندگوی داخلی صدای بیس قدرتمند و دلپذیری را در اختیار شما قرار می دهد. بلندگوهای چرخان این محصول از فناوری Dolby Atmos پشتیبانی می کنند. به لطف دو بلندگوی Up Firing و فناوری True Dolby Atmos در این محصول، می توانید صدای فراگیر واقعی و کاملا سینمایی را در حین پخش محتوای Dolby Atmos تجربه کنید و از آن نهایت لذت را ببرید. سامسونگ این محصول را به فناوری Object Tracking Sound مجهز کرده است تا صدای هر شی دقیقا در جایی که در تصویر است پخش شود و این حس را به شما القا کند که در صحنه برنامه هستید. این تلویزیون دارای تکنولوژی است صدای تطبیقی ​​+ و با استفاده از آن به طور خودکار صدای برنامه ها را با توجه به شرایط اطراف و محتوای در حال پخش تنظیم می کند تا در هر شرایطی صدا با بهترین کیفیت به گوش شما برسد. سامسونگ این تلویزیون را به فناوری صوتی جدید خود که Dolby MS12 5.1ch نام دارد، مجهز کرده و در مدل های سامسونگ از سال 2022 از جمله این مدل و Dolby Audio، Dolby Digital، دالبی دیجیتال + و شامل Dolby AC4 است. فناوری مذکور باعث می شود تلویزیون بتواند محتوای 5.1 کاناله را به خوبی بازتولید کند و در صورت اتصال به ساندبار سازگار و سیستم سینمای خانگی، صدای 5.1 کاناله مجازی و فراگیر را بازتولید کند و علاوه بر آن کیفیت صدای خروجی را بهبود بخشد. سامسونگ تلویزیون فوق را به فناوری Q-Symphony 2.0 مجهز کرده است و می توانید تلویزیون را به صورت سیمی یا بی سیم و از طریق Wi-Fi به ساندبار سازگار سامسونگ متصل کرده و شاهد صدای قوی تری باشید. علاوه بر این، صداها به طور همزمان از بلندگوهای تلویزیون و نوار صدا شنیده می شوند. سامسونگ این تلویزیون را به قابلیت Dolby Atmos Pass-Through مجهز کرده است و در صورت نیاز به صدای حرفه ای تری می توانید آن را از طریق کابل HDMI و کانال برگشتی eARC به سیستم صوتی سازگار متصل کرده و صدای Dolby Atmos را تجربه کنید. علاوه بر این، این تلویزیون دارای فناوری بی سیم Dolby Atmos است و صدای Dolby Atmos را به صورت بی سیم و از طریق Wi-Fi به سیستم صوتی سازگار سامسونگ منتقل و پخش می کند. این تلویزیون از عملکرد جدید Dual Audio نیز پشتیبانی می کند و می توانید از آن برای اتصال همزمان به 2 دستگاه صوتی بلوتوث مانند هدفون، ساندبار یا بلندگو استفاده کنید و صدایی هماهنگ و بلند از آنها داشته باشید. سامسونگ این محصول را به فناوری Active Voice Amplifier (AVA) مجهز کرده است که نویز محیط شما را تشخیص داده و با توجه به آن کیفیت و حجم محتوای در حال پخش را بهبود می بخشد تا صدای برنامه ها به خوبی شنیده شود.

تلویزیون هوشمند سامسونگ 55QN85B با سیستم عامل تایزن نسخه 6.5 طراحی شده است که نسبت به سال گذشته بهبود یافته و امکانات هوشمند خوبی را در اختیار شما قرار می دهد. ریموت کنترل این تلویزیون از مدل TM2280E است که هوشمند بوده و از طریق پورت USB-C، امواج وای فای محیطی و پنل خورشیدی طراحی شده در پشت آن قابل شارژ است. سامسونگ این کنترل از راه دور را تا حد امکان قابل تجدید ساخته است و بخشی از بدنه آن از پلاستیک قابل بازیافت ساخته شده است. این ریموت کنترل دارای میکروفون داخلی است و می توانید از آن برای دادن دستورات صوتی و جستجو با دستیار صوتی استفاده کنید. البته خود تلویزیون نیز دارای میکروفون داخلی است و می توانید با استفاده از قابلیت تعامل صوتی Far-Field Voice Interaction تا فاصله 3-4 متری تلویزیون جستجو و دستورات صوتی صادر کنید. این محصول دارای داشبورد هوشمند SmartThings بوده و از اینترنت اشیا پشتیبانی می کند و می توانید از آن برای کنترل لوازم خانه هوشمند و خانه هوشمند خود استفاده کنید. نوع سیستم عامل گوشی موبایل شما برای اتصال به تلویزیون محدودیتی ندارد و چه اندروید و چه iOS می توانید آن را به تلویزیون متصل کرده و محتوای دلخواه خود را روی تلویزیون پخش کنید یا صفحه نمایش گوشی موبایل خود را به نمایش بگذارید. در تلویزیون آینه تلویزیون. همچنین می توانید تصویر تلویزیون را به تلفن همراه خود منتقل کرده و آن را تماشا کنید. مجموع حافظه این تلویزیون 4 گیگابایت است که بیشتر آن با برنامه های از پیش نصب شده پر شده و تنها 1.62 گیگابایت در اختیار کاربر قرار دارد. این تلویزیون از Wireless Dex پشتیبانی می کند و می توانید گوشی موبایل سامسونگ خود را به صورت بی سیم به تلویزیون متصل کرده و در محیط دسکتاپ به برنامه های موبایل دسترسی داشته باشید. سامسونگ امسال برای اولین بار برنامه Google Duo را به این تلویزیون اضافه کرد تا بتوانید با دوستان خود تماس تصویری داشته باشید و تصویر آنها را روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون ببینید! برای این منظور تلویزیون ارائه شده از وب کم و دوربین برخی از تلفن های همراه پشتیبانی می کند تا بتوانید در مقابل تلویزیون به راحتی تماس تصویری برقرار کنید. این محصول با قابلیت جدید Smart Calibration طراحی شده است که کاربران می توانند از طریق برنامه SmartThings تنظیمات رنگ و صفحه نمایش این تلویزیون را کالیبره کنند. لازم به ذکر است که این ویژگی در مدل سال گذشته وجود نداشت و امسال برای اولین بار به آن اضافه شد.

ظاهر تلویزیون 55 اینچی سامسونگ QN85B تفاوت چندانی با مدل مشابه سال گذشته خود ندارد و دارای زبان طراحی Boldness است. طراحی زیبا، ظریف و بسیار نازک بدنه تلویزیون یکی از ویژگی های اصلی این زبان طراحی است که جذابیت خاصی به محیط شما می بخشد. در 4 طرف صفحه نمایش این محصول حاشیه های نقره ای بسیار باریکی وجود دارد که به زیبایی با محیط اطراف ترکیب شده و دکوراسیون شما را به هارمونی چشمگیر تبدیل می کند. پایه شش ضلعی این تلویزیون که ظاهری خاص و بدیع دارد و با پیچ به هم متصل می شود، تلویزیون را به گزینه ای مناسب برای قرار دادن روی میز تبدیل کرده است. همچنین می توانید آن را بر روی دیوار نصب کنید و از ظاهر مینیمالیستی آن لذت ببرید. همچنین در پشت کابینت تلویزیون مذکور شیارهایی تعبیه شده است که می توانید کابل های تلویزیون را از آن عبور دهید و از شلوغی اطراف آن جلوگیری کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی تلویزیون هوشمند سامسونگ مدل QN85B سایز 55 اینچ" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی تلویزیون هوشمند سامسونگ مدل QN85B سایز 55 اینچ"، کلیک کنید.