نقد و بررسی تلویزیون هوشمند سامسونگ مدل QN85B سایز 65 اینچ

ارائه محصول

تلویزیون سامسونگ QN85B سایز 65 اینچ یکی از تلویزیون های 2022 سامسونگ است که این تلویزیون با مدل کامل QA65QN85BAUXZN مونتاژ شده در مصر و مدل کامل QE65QN85BATXXC مونتاژ شده در مجارستان وارد بازار ما شد. توجه داشته باشید که مونتاژ مجارستانی این محصول بر خلاف مصری دارای منوی فارسی نمی باشد. در ادامه معرفی قسمت های مختلف محصول به چند تفاوت دیگر این دو ماژول اشاره می کنیم. این محصول در بازار ممکن است به اشتباه با نام مدل Q85B شناخته شود، برای استفاده حرفه ای مانند انجام بازی، تماشای فیلم و حتی استفاده روزانه گزینه مناسبی به حساب می آید. تلویزیون QN85B که یکی از تلویزیون های سری 8 سامسونگ می باشد برای اتصال به کنسول های بازی نسل 9 مناسب بوده و انتخابی بی نظیر برای گیمرها می باشد! تلویزیون سامسونگ QN85B ارزان ترین تلویزیون سامسونگ نئو کیو ال ای دی (مینی ال ای دی) در سال 2022 با کیفیت تصویر 4K است. تلویزیون ارائه شده مدل جدیدتری است و جایگزین تلویزیون سامسونگ QN85A می باشد که سال گذشته به بازار معرفی شد. سامسونگ هنگام ساخت این محصول از صفحه نمایش LED Neo Q استفاده کرده و کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد.

تلویزیون Samsung Neo QLED (Mini LED) 65QN85B دارای نور پس زمینه Direct Full Array Mini LED است که می تواند صحنه ها را با جزئیات باورنکردنی در مقایسه با تلویزیون های QLED موجود در بازار نمایش دهد. این تلویزیون دارای پنل ADS می باشد. سامسونگ برای کنترل نور پس زمینه صفحه نمایش و ایجاد کنتراست تصویر لازم، این تلویزیون را به فناوری کاهش نور محلی Quantum Matrix Technology مجهز کرده است. علاوه بر این، فناوری Micro Dimming از نوع Supreme UHD Dimming نیز به این محصول در تنظیم و کنترل نور پس زمینه کمک می کند. صفحه نمایش این تلویزیون دارای عمق رنگ 10 بیت است و به لطف فناوری One Billion Color می تواند طیف گسترده ای از رنگ های روشن و جذاب (حدود 1 میلیارد رنگ) را تولید کند که تماشای تلویزیون را برای شما جذاب تر خواهد کرد. ساخته شده نرخ رفرش محصول مذکور برابر با 120 هرتز است که تصاویر با کیفیت را نشان می دهد. سامسونگ فناوری جدیدی به نام LED Clear Motion برای نمایش صحنه های سریع طراحی کرده است که با تنظیم نور پس زمینه، تصاویر را بدون تار شدن و بسیار روان نمایش می دهد. همچنین برای نمایش این نوع صحنه ها از فناوری Auto Motion Plus استفاده می کند که تصاویر سریع را روان و روان به مخاطب نشان می دهد.

Samsung Forky TV 65QN85B در ساخت خود از پردازشگر تصویر Neo Quantum Processor 4K بهره می برد که مشابه پردازنده مدل سال گذشته است و به راحتی می تواند محتوا را با کیفیت تصویر 4K نمایش دهد. این تلویزیون همچنین می تواند به کمک فناوری AI Upscale و پردازنده آن، کیفیت تصاویر زیر 4K را بهبود بخشد و با حذف نویزهای اضافی و افزایش وضوح، همه چیز را به صورت 4K نمایش دهد. شاخص کیفیت تصویر (PQI) تلویزیون ارائه شده برابر با 4300 است که سامسونگ نسبت به مدل سال گذشته بهبودی نداشته است. با استفاده از فناوری Quantum HDR 24x، این محصول محتوای HDR را به خوبی از HDR10، HLG و HDR10+ همچنین در این تلویزیون 2022 برای اولین بار از فناوری پشتیبانی می کند HDR10+ Adaptive استفاده می شود که از حسگر نور استفاده شده در بدنه و ابرداده استفاده می کند HDR10+ کیفیت تصویر محتوای HDR را در بهترین حالت تنظیم می کند و می توانید بهترین کیفیت تصویر را در هر شرایط نوری تماشا کنید. این محصول دارای فناوری Real Depth Enhancer Contrast Enhancer می باشد که یکی از ویژگی های جدید تلویزیون های سامسونگ می باشد و وظیفه دارد شی اصلی را تشخیص دهد و آن را با وضوح بیشتری نسبت به تصاویر پس زمینه نمایش دهد و در نتیجه صحنه های برنامه عمیق تر و نزدیک تر به آن نمایش داده شود. واقعیت همانطور که گفته شد، این تلویزیون یک گزینه عالی برای تماشای فیلم است. زیرا قابلیت Film Mode و Filmmaker را دارد تا کادر صحنه ها را بزرگ کرده و با کیفیت اصلی نمایش دهد.

این محصول دارای 4 پورت HDMI 2.1 بوده و قابلیت نمایش کیفیت تصویر 4K@120Hz را دارد و آن را به تلویزیونی مناسب برای انجام بازی های حرفه ای با کنسول های بازی نسل نهم (PS5 و Xbox Series X) تبدیل کرده است. از جمله فناوری های بازی این تلویزیون که در مدل های قبلی سامسونگ وجود نداشت، می توان به پشتیبانی از عملکرد HGiG اشاره کرد که به تلویزیون کمک می کند تا جزئیات بازی های HDR ساخته شده با این استاندارد را با جزئیات و جزئیات بیشتر به شما نشان دهد. کیفیت می دهد فناوری دیگری که اخیراً به محصولات سامسونگ اضافه شده است، فناوری است HDR10+ بازی که با توجه به ابرداده های بازی HDR و استفاده از امکانات ویژه بازی های تلویزیونی، بازی ها را با کیفیت بهتری نسبت به قبل برای شما به ارمغان می آورد. این تلویزیون همچنین دارای قابلیت مینی زوم نقشه است که به شما امکان می دهد در حین بازی روی قسمتی از صفحه نمایش زوم کنید. این محصول دارای عملکرد صدای فراگیر است که در حین بازی صدای فراگیر را در اختیار شما قرار می دهد و حس غرق شدن در محیط بازی را به شما القا می کند.

تلویزیون سامسونگ 65QN85B مجهز به سیستم صوتی 2.2.2 کاناله و بلندگوها و بلندگوهایی است که در مجموع صدای 60 وات تولید می کند و از نظر صدا نیز تفاوتی با مدل سال قبل ندارد. بلندگوهای چرخان این محصول از فناوری Dolby Atmos پشتیبانی می کنند. به لطف دو بلندگوی Up Firing و فناوری True Dolby Atmos در این محصول، می توانید صدای فراگیر واقعی و کاملا سینمایی را در حین پخش محتوای Dolby Atmos تجربه کنید و از آن نهایت لذت را ببرید. این تلویزیون از تکنولوژی است صدای تطبیقی ​​+ با کمک خود و استفاده از میکروفون داخلی، صدای محتوای در حال پخش، ابعاد محیط و موقعیت تلویزیون در محیط را تشخیص می دهد و بر این اساس به صورت خودکار صدا را به بهترین نحو تنظیم می کند تا در در هر موقعیتی بهترین کیفیت و حجم را تجربه می کنید. فناوری صدای Dolby MS12 5.1ch که امسال برای اولین بار توسط سامسونگ معرفی شد، در این محصول استفاده شده است و شامل Dolby Audio، Dolby Digital، دالبی دیجیتال + و Dolby AC4. این فناوری علاوه بر بهبود کیفیت صدای خروجی، به تلویزیون اجازه می دهد تا محتوای 5.1 کاناله را به صورت صدای فراگیر مجازی در هنگام اتصال به نوار صوتی سازگار یا سیستم سینمای خانگی پخش کند و تجربه صوتی منحصر به فردی را برای شما به ارمغان می آورد. تلویزیون مذکور مجهز به فناوری OTS است که به کمک آن می تواند صدای سوژه ها را دقیقا از جایی که روی صحنه حضور دارند پخش کند. با استفاده از قابلیت بلوتوث صوتی، این تلویزیون می تواند به صورت بی سیم به نوار صوتی یا سیستم صوتی شما متصل شود و به راحتی از طریق آنها به برنامه ها گوش دهید. از طرفی سامسونگ قابلیت جدیدی به نام Dual Audio Support را به تلویزیون های 2022 خود اضافه کرده است تا بتوانید همزمان تلویزیون را به 2 دستگاه صوتی بلوتوث مانند هدفون، ساندبار یا بلندگو متصل کنید و از صدای هماهنگ و بلند آنها لذت ببرید. این محصول از فناوری Dolby Atmos نیز پشتیبانی می کند و صدای کاملا سینمایی را بر روی برنامه های مورد علاقه شما ارائه می دهد. سامسونگ این تلویزیون را به فناوری Q-Symphony 2.0 نیز مجهز کرده است و می توانید آن را با سیم یا حتی بی سیم و از طریق وای فای به نوار صوتی سامسونگ که از این فناوری پشتیبانی می کند متصل کنید و صدای هماهنگ و همزمان را از بلندگوهای تلویزیون و نوار صدا بشنوید. این تلویزیون دارای قابلیت Dolby Atmos Pass-Through است که به شما امکان می دهد صدای Dolby Atmos را از طریق کابل HDMI و کانال بازگشت صدای eARC به یک سیستم صوتی سازگار منتقل کنید. همچنین دارای فناوری بی سیم Dolby Atmos است و این کار را به صورت بی سیم از طریق Wi-Fi نیز انجام می دهد (شما به یک سیستم صوتی سازگار سامسونگ نیاز دارید).

تلویزیون هوشمند سامسونگ 65QN85B مجهز به آخرین نسل سیستم عامل تایزن یعنی تایزن 6.5 است و با ریموت کنترل هوشمند جدید سامسونگ مدل TM2280E عرضه می شود. همانطور که در گالری عکس محصول مشاهده می کنید، دکمه های میانبر ریموت کنترل مصری ممکن است کمی با ریموت کنترل مجارستانی متفاوت باشد. این ریموت کنترل با روش های مختلفی مانند پورت USB-C، پنل خورشیدی نصب شده در پشت ریموت کنترل و امواج وای فای در محیط شما قابل شارژ است و دیگر نیازی به استفاده از باتری قلمی نخواهید داشت. . با توجه به اهمیت محیط زیست، سامسونگ برخی از پلاستیک های استفاده شده در بدنه کنترل از راه دور را نیز برای بازیافت انتخاب کرده است. این ریموت کنترل دارای میکروفون داخلی است و به کمک آن می توانید از دستیارهای صوتی مانند Bixby استفاده کنید. این تلویزیون دارای 4 گیگابایت حافظه داخلی است اما طبق بررسی های انجام شده تمامی این 4 گیگابایت در دسترس کاربر نیست و قسمت زیادی از آن را سیستم عامل و برنامه های از پیش نصب شده اشغال کرده است و مابقی که حدود 1.62 گیگابایت است در دسترس کاربر است. کاربر تلویزیون مذکور از اینترنت اشیا نیز پشتیبانی می کند و دارای داشبورد هوشمند SmartThings می باشد که می توانید از طریق تلویزیون، لوازم خانگی هوشمند و خانه هوشمند خود را کنترل کنید. این محصول قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند اندروید و iOS را دارد و می توانید محتوای دلخواه خود و حتی صفحه نمایش موبایل خود را روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون پخش کنید و از تماشای آن لذت ببرید. برعکس، امکان انتقال صفحه نمایش تلویزیون به تلفن همراه با استفاده از فناوری Mirroring نیز وجود دارد. این محصول از قابلیت Wireless Dex نیز پشتیبانی می کند که به شما این امکان را می دهد تا تلفن همراه سامسونگ خود را به صورت بی سیم به تلویزیون متصل کرده و در محیط دسکتاپ کار کنید. این انتقال محتوا به محتوای ویدیویی محدود نمی شود و انتقال صدا از تلویزیون به موبایل نیز از طریق قابلیت TV Sound to Mobile انجام می شود. همچنین اگر می خواهید صدا را از موبایل به تلویزیون منتقل کنید، می توانید از قابلیت Sound Mirroring آن استفاده کنید و از آهنگ های مورد علاقه خود با صدای بلند لذت ببرید. امسال سامسونگ برنامه Google Duo را به برخی از تلویزیون های خود از جمله این مدل اضافه کرد و می توانید از طریق آن و تنها با استفاده از وب کم یا دوربین موبایل سازگار با دوستان خود تماس تصویری برقرار کنید و تصویر آنها را در تلویزیون با صفحه نمایش بزرگ ببینید. یکی دیگر از ویژگی های هوشمندی که در تلویزیون های سال های گذشته دیده نمی شد و امسال برای اولین بار معرفی شد، Smart Calibration نام دارد که به شما امکان می دهد تنظیمات را با استفاده از برنامه SmartThings در صورت استفاده از تلفن همراه سازگار تنظیم کنید رنگ تلویزیون را کالیبره کنید و صفحه نمایش هوشمند و خودکار این تلویزیون که در مصر مونتاژ شده است مجهز به گیرنده دیجیتال DVB-T2 برای تماشای شبکه های داخلی و گیرنده دیجیتال DVB-S2 برای تماشای شبکه های خارجی می باشد و نیازی به خرید جداگانه ندارید. اما مجموعه مجارستانی این تلویزیون علاوه بر داشتن گیرنده دیجیتال DVB-T2 دارای 2 گیرنده دیجیتال DVB-S2 می باشد. این تلویزیون قابلیت ضبط برنامه در هر دو مجموعه را دارد تا بتوانید برنامه های مورد علاقه خود را ضبط کرده و در زمان دیگری تماشا کنید.

در ساخت تلویزیون 65 اینچی سامسونگ QN85B از زبان طراحی جسورانه ای استفاده شده است که ظاهری بسیار شیک و مینیمال به محیط شما می بخشد. به لطف بدنه بسیار نازک (2.69 سانتی متر) و حاشیه های 4 طرف صفحه نمایش که تقریباً نامرئی هستند، می توان آن را به زیبایی بر روی دیوار نصب کرد و توجه شما را به محتوای در حال پخش جلب کرد. به طور کلی پایه این محصول از دو قسمت فلزی (نقره ای) و پلاستیکی (مشکی) تشکیل شده است که با پیچ به یکدیگر متصل شده و سپس بر روی تلویزیون نصب می شوند. پایه نقره ای این محصول به شکل شش ضلعی خاص طراحی شده است که به راحتی می توانید آن را روی میز قرار دهید. علاوه بر این، برای اینکه محیط اطراف تلویزیون شما نامرتب و شلوغ به نظر نرسد، سامسونگ شیارهایی را در پشت قاب و داخل پایه تلویزیون برای عبور کابل های متصل طراحی کرده است تا بتوانید به راحتی کابل ها را از این طریق مدیریت کنید. در جعبه مونتاژ مصر این محصول یک سیم برق سه سیم وجود دارد و شما باید تبدیل سه سیم به دو سیم را جداگانه خریداری کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی تلویزیون هوشمند سامسونگ مدل QN85B سایز 65 اینچ" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی تلویزیون هوشمند سامسونگ مدل QN85B سایز 65 اینچ"، کلیک کنید.