نقد و بررسی تلویزیون هوشمند سامسونگ مدل QN90B سایز 65 اینچ

نمایش محصولات

تلویزیون سامسونگ QN90B سایز 65 اینچ در بین تلویزیون های 2022 و سری 9 سامسونگ است این تلویزیون با مدل کامل QA65QN90BAUXZN و QA65QN90BAUXTW مونتاژ شده در مصر و همچنین مدل کامل QE65QN90BATXXH وارد شده و موجود می باشد. توجه داشته باشید که ساخت مجارستانی این تلویزیون منوی فارسی ندارد. تلویزیون QN90B یکی از بهترین تلویزیون های مینی ال ای دی سامسونگ با کیفیت تصویر 4K در سال 2022 محسوب می شود. تلویزیون سامسونگ QN90B کیفیت تصویر بالایی دارد و علاوه بر استفاده معمولی گزینه خوبی برای تماشای فیلم و بازی های حرفه ای است. این محصول با مدل اشتباه در بازار موجود است Q90B همچنین مشخص است که این در واقع مدل جایگزین و جدیدتر تلویزیون سامسونگ QN90A است که سال گذشته معرفی شد. این تلویزیون هم مدل و هم رده تلویزیون سامسونگ QN91B است و به جز رنگ و تفاوت های جزئی تفاوت چندانی با آن ندارد. سامسونگ در ساخت صفحه نمایش این تلویزیون از فناوری Quantum Dot و mini-LED استفاده کرده و نام تجاری Neo QLED را به آن داده است.

تلویزیون Samsung 65QN90B Neo-Kold مجهز به نور پس زمینه LED Direct Full Array Mini است و کیفیت تصویر بسیار بهتری نسبت به تلویزیون های معمولی دارد. مانند مدل سال گذشته، تلویزیون مذکور دارای فناوری Local Dimming فناوری Quantum Matrix است. فناوری مذکور به همراه فناوری Ultimate UHD Dimming وظیفه کنترل نور پس زمینه و ایجاد کنتراست تصویر را در این مدل بر عهده دارند. سامسونگ در این محصول از پنل VA استفاده کرده است. پنل های VA ذاتا کنتراست خوبی دارند اما زاویه دید محدودی دارند. سامسونگ برای بهبود و افزایش زاویه دید این تلویزیون از فناوری Ultra Viewing Angle استفاده می کند تا بیننده بتواند برنامه ها را از زوایای بیشتری تماشا کند. علاوه بر این تلویزیون مذکور دارای فناوری صفحه نمایش Anti Reflection بوده و تا حد زیادی انعکاس نور محیط را بر روی صفحه نمایش کنترل می کند. در نتیجه با توجه به فناوری های ذکر شده و حداکثر روشنایی تصویر بالا، این مدل گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در محیط های کم نور و یا حتی روشن است. تلویزیون ال ای دی مینی سامسونگ 65QN90B دارای صفحه نمایش 10 بیتی واقعی است و به لطف استفاده از فناوری نقطه کوانتومی از 100 درصد حجم رنگ در فضای رنگی DCI-P3 پشتیبانی می کند. این محصول توانایی تولید و نمایش طیف گسترده ای از رنگ ها (حدود 1 میلیارد رنگ مختلف) را دارد و رنگ ها را به صورت دقیق و واقعی به بیننده نمایش می دهد. این تلویزیون دارای صفحه نمایش با نرخ رفرش 120 هرتز و کیفیت تصویر 4K می باشد.

پردازنده تلویزیون مذکور مشابه پردازنده Neo Quantum 4K سال گذشته است. این پردازنده هوشمند از 16 شبکه عصبی چند لایه برای افزایش کیفیت تصویر تا 4K و حذف نویز استفاده می کند تا بتوانید محتوای مختلف را در سطح کیفیت تصویر 4K مشاهده کنید. علاوه بر این، سامسونگ به صورت حرفه ای تصویر این تلویزیون را کالیبره کرده است تا با انتخاب حالت Movie، برنامه های مختلف را با کیفیت بهتری تماشا کنید. به لطف فناوری Quantum HDR 32x یا Quantum HDR 2000، تلویزیون 4K سامسونگ 65QN90B می تواند محتوای HDR و فرمت های HDR10 را نمایش دهد. HDR10+ و HLG پشتیبانی می کند. سال گذشته سامسونگ فناوری HDR10+ Adaptive را معرفی کرد و تنها در تلویزیون های 8K خود از آن استفاده کرد اما امسال در این مدل نیز استفاده شده است. فناوری ذکر شده هنگام پخش محتوا HDR10+ این تلویزیون از ابرداده آنها و همچنین سنسور نور و عملکرد تشخیص روشنایی این تلویزیون استفاده می کند تا بهترین کیفیت تصاویر را در هر شرایط نوری به کاربر نشان دهد. این محصول همچنین دارای فناوری جدید تقویت کنتراست از نوع Real Depth Enhancer است که قابلیت تشخیص جسم اصلی و افزایش کنتراست و جزئیات جسم اصلی را نسبت به کل صحنه برای عمق بخشیدن به تصاویر و ارائه آنها به بیننده دارد. به روشی طبیعی تر با کمک عملکرد Noise Reduction تلویزیون مذکور می تواند نویز صحنه های در حال پخش را کاهش دهد تا بتوانید آنها را با کیفیت بهتری تماشا کنید. شاخص کیفیت تصویر (PQI) برای تعیین کیفیت تصویر کلی تلویزیون های سامسونگ استفاده می شود تا مصرف کنندگان بتوانند مدل های مختلف را راحت تر مقایسه کنند. شاخص کیفیت تصویر این مدل 4600 است که نسبت به سال قبل بهبود یافته است.

تلویزیون گیمینگ سامسونگ 65QN90B 120 هرتز به لطف وجود 4 پورت HDMI 2.1 قادر به ارائه کیفیت تصویر 4K@120Hz است. این تلویزیون یکی از گزینه های بسیار خوب برای دوستداران بازی است. این مدل دارای فناوری ALLM است و تاخیر ورودی کم را در طول بازی تضمین می کند. تلویزیون مذکور از فناوری های VRR، Freesync Premium Pro و G-Sync پشتیبانی می کند که از پارگی صفحه جلوگیری می کند تا تجربه لذت بخشی را برای کاربر در حین بازی تضمین کند. امسال تلویزیون های جدید سامسونگ (از جمله این مدل) از قابلیت HGiG برای نمایش بازی های HDR ساخته شده با این استاندارد با جزئیات و کیفیت بهتر پشتیبانی می کنند. سامسونگ همچنین امسال فناوری بازی HDR10+ را معرفی کرد. فناوری مذکور با توجه به ابرداده های بازی HDR و با استفاده از امکانات بازی این تلویزیون می تواند بازی های با کیفیت تری نسبت به قبل به شما ارائه دهد. این محصول Motion Xcelerator Turbo+ و صحنه های مختلف بازی را روان و واضح نمایش می دهد. تلویزیون مذکور علاوه بر کنسول های بازی نسل هشتم، به دلیل راحتی و امکانات، گزینه بسیار مناسبی برای اتصال به کنسول های بازی نسل نهم (PS5 و Xbox Series X) نیز می باشد.

تلویزیون سامسونگ 65QN90B دارای سیستم صوتی 4.2.2 کاناله با مجموع 8 بلندگو است که در مجموع توان خروجی 60 وات را در اختیار شما قرار می دهد. امسال سامسونگ در این تلویزیون از 2 بلندگوی رو به بالا استفاده کرده و برای اولین بار از فناوری Dolby Atmos پشتیبانی می کند. به لطف دو بلندگوی Up Firing و فناوری True Dolby Atmos در این محصول، می توانید صدای فراگیر واقعی و کاملا سینمایی را در حین پخش محتوای Dolby Atmos تجربه کنید و از آن نهایت لذت را ببرید. همچنین، به لطف وجود فناوری Wireless Dolby Atmos، می‌توانید سیگنال صوتی Dolby Atmos را به صورت بی‌سیم به نوارهای صوتی سازگار سامسونگ منتقل کرده و بشنوید. این مدل تکنولوژی صدای تطبیقی ​​+ از میکروفون داخلی تلویزیون استفاده می کند و صدا را با توجه به محتوای در حال پخش، ابعاد محیط و قرارگیری تلویزیون در محیط به صورت هوشمند تنظیم و بهینه می کند. علاوه بر این، فناوری Active Voice Amplifier نیز از همین میکروفون داخلی بهره می برد و با در نظر گرفتن نویز موجود در محیط، صدای دیالوگ ها را تقویت می کند تا صدای گوینده را با وضوح بیشتری بشنوید. امسال سامسونگ در تلویزیون مذکور از فناوری جدید Dolby MS12 5.1ch استفاده می کند که شامل فناوری های صدای Dolby Audio، Dolby Digital، Dolby Digital Plus و Dolby AC4 می شود و صداها را با کیفیت بهتری بازتولید می کند. این تلویزیون از تکنولوژی استفاده می کند صدای ردیابی شی + صدا را به گونه ای شبیه سازی می کند که دقیقاً در جایی که در تصویر وجود دارد به گوش مخاطب می رسد.

تلویزیون هوشمند سامسونگ 65QN90B مجهز به سیستم عامل تایزن نسخه 6.5 است و منوی اسمارت هاب ظاهر جدیدی دارد. این تلویزیون در مجموع 4 گیگابایت حافظه دارد که بیشتر آن توسط برنامه های از پیش نصب شده اشغال شده است و تنها 1.58 گیگابایت از آن در اختیار کاربر قرار دارد که به شما امکان می دهد برنامه های ویژه سیستم عامل تایزن را از فروشگاه برنامه های سامسونگ دانلود کنید. دانلود و بر روی آن نصب کنید. طبق بررسی های انجام شده حدود نیمی از این حافظه در اختیار کاربر قرار دارد و مابقی توسط سیستم عامل و برنامه های از پیش نصب شده اشغال شده است. تلویزیون مذکور دارای یک ریموت کنترل جدید سامسونگ TM2280E است که دارای میکروفون داخلی است و می توانید از دستیارهای صوتی مانند Bixby استفاده کنید. این ریموت کنترل دارای باتری قابل شارژ داخلی است و مانند مدل سال گذشته از طریق پورت USB-C و پنل خورشیدی (SolarCell) شارژ می شود. ریموت کنترل تلویزیون سامسونگ 2022 دارای ویژگی جدیدی است که این مدل از آن بی بهره نیست. ریموت کنترل این تلویزیون را می توان از طریق امواج رادیویی مودم های وای فای شارژ کرد تا نگران خالی شدن باتری ریموت کنترل نباشید. علاوه بر این، بیشتر قطعات پلاستیکی این ریموت کنترل قابل بازیافت هستند تا به محیط زیست آسیب نرسانند. این محصول از اینترنت اشیا یا اینترنت اشیا پشتیبانی می کند و به کمک داشبورد هوشمند SmartThings می توانید سایر لوازم خانه هوشمند و خانه هوشمند خود را از طریق تلویزیون مدیریت و کنترل کنید. علاوه بر این امکان کنترل این تلویزیون از طریق تلفن های هوشمند نیز وجود دارد. این مدل قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند (اندروید و iOS) را دارد و می توانید صدا، محتوا یا حتی صفحه نمایش گوشی موبایل خود را روی تلویزیون استریم و نمایش دهید. به لطف قابلیت جدید Dual Audio در تلویزیون مذکور، می توانید همزمان 2 دستگاه (مانند هدفون و هندزفری) را از طریق بلوتوث به تلویزیون متصل کنید. این محصول دارای عملکرد کالیبراسیون هوشمند جدید از نوع پایه و حرفه ای است. کاربران می توانند به صورت خودکار و هوشمند تنظیمات رنگ و صفحه نمایش این تلویزیون را از طریق برنامه SmartThings در برخی از تلفن های همراه سازگار کالیبره کنند. امسال سامسونگ اپلیکیشن Google Duo را به لیست اپلیکیشن های سیستم عامل تایزن اضافه کرد. با استفاده از دوربین برخی از تلفن های همراه سازگار یا با اتصال وب کم های پشتیبانی شده (مانند دوربین Slim Fit Samsung) به تلویزیون مذکور، می توانید از طریق برنامه Duo با دوستان خود تماس ویدیویی برقرار کنید. این تلویزیون دارای گیرنده دیجیتال DVB-T2 برای مشاهده شبکه های داخلی و گیرنده دیجیتال DVB-S2 برای مشاهده شبکه های خارجی می باشد و نیازی به خرید جداگانه ندارید. توجه داشته باشید که ساخت مجارستانی این تلویزیون دارای 2 گیرنده DVB-S2 علاوه بر گیرنده DVB-T2 می باشد. متاسفانه گیرنده دیجیتال مجارستانی این تلویزیون قابلیت ضبط برنامه را ندارد.

تلویزیون 65 اینچ سامسونگ QN90B دارای زبان طراحی Boldness بوده و علاوه بر ظاهر زیبا از کیفیت ساخت بالایی نیز برخوردار است. این تلویزیون مانند مدل سال گذشته دارای حاشیه های باریکی در 4 طرف صفحه نمایش است تا بیننده بتواند تمرکز بیشتری روی محتوای در حال پخش داشته باشد. به لطف بدنه باریک این مدل هنگام نصب بر روی دیوار زیبایی خاصی به محیط شما می بخشد. پایه تلویزیون در وسط است و کیفیت ساخت خوبی دارد. سامسونگ برای مدیریت کابل های متصل به تلویزیون، شیارهایی در پشت قاب و پایه این محصول قرار داده است. با عبور کابل ها از این شیارها می توانید نظم بیشتری به محیط خود بیافزایید. همچنین سامسونگ جعبه این تلویزیون را به گونه ای طراحی کرده است که پس از تخلیه جعبه و برش آن، خریداران بتوانند از جعبه تلویزیون یک ساخت مقوایی زیبا و بادوام بسازند. سیم برق در جعبه این تلویزیون 3 شاخه است و برای استفاده در ایران باید 3 را به 2 تبدیل کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی تلویزیون هوشمند سامسونگ مدل QN90B سایز 65 اینچ" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی تلویزیون هوشمند سامسونگ مدل QN90B سایز 65 اینچ"، کلیک کنید.