نقد و بررسی تلویزیون کریستال سامسونگ مدل CU8500 سایز 75 اینچ

ارائه محصول

تلویزیون سامسونگ CU8500 سایز 55 اینچ یکی از سری 8 تلویزیون سامسونگ در سال 2023 است. تلویزیون CU8500 یکی از ارزان‌ترین تلویزیون‌های کریستالی 4K سامسونگ در سال 2023 محسوب می‌شود. محصول فوق با مدل کامل UA55CU8500UXZN مونتاژ شده در مصر عرضه می شود. همچنین در حال حاضر در بازار ایران با مدل فول UE55CU8500UXTK مونتاژ اسلواکی (سفارش چین) موجود است، باید بدانید که مونتاژ اسلواکی (سفارش چین) این تلویزیون برخلاف مونتاژ مصری منوی فارسی ندارد. . این محصول مدل جدیدتر و جایگزین تلویزیون سامسونگ BU8500 می باشد که سال گذشته معرفی و وارد بازار شد. محصولی که پیش روی شماست انتخابی مناسب برای استفاده روزانه و خانگی از فیلم و سریال می باشد. تلویزیون سامسونگ CU 8500 دارای کیفیت تصویر 4K و صفحه نمایش کریستالی است.

تلویزیون 4K سامسونگ 55CU8500 دارای وضوح تصویر 3840 در 2160 پیکسل است. محصول فوق مجهز به پردازنده پردازش تصویر Crystal Processor 4K می باشد که با استفاده از فناوری 4K Upscaling وضوح محتوای بازتولید شده را افزایش داده و با کاهش نویز در تصویر همه چیز را در سطح کیفیت تصویر 4K به بیننده نشان می دهد. . مونتاژ مصری این تلویزیون مجهز به فناوری Analog Clean View است که نویز تصویر را در سیگنال ورودی آنالوگ کاهش می دهد و تصاویر بهتری را به شما نشان می دهد. علاوه بر این، عملکرد کاهش نویز تلویزیون باعث کاهش نویز در تصویر می شود. محصول فوق دارای فناوری HDR و قابلیت نمایش محتوای HDR با فرمت های HDR10 می باشد. HDR10+ و HLG دارد. تلویزیون روبروی شما حالت فیلمساز دارد و محتوای در حال پخش را با کیفیت مورد نظر فیلمساز به شما نشان می دهد. به لطف حالت فیلم در این تلویزیون، کادر صحنه ها بزرگ شده و تصاویر با کیفیت تری به بیننده ارائه می شود.

تلویزیون 55CU8500 فاقد پورت HDMI 2.1 است و تنها دارای 3 پورت HDMI 2.0 است و می تواند محتوای 4K را با حداکثر سرعت 60 فریم بر ثانیه نمایش دهد. این محصول دارای حالت بازی یا حالت بازی خودکار است و در صورت اتصال به کنسول بازی به طور خودکار به حالت بازی می رود. با فناوری ALLM در تلویزیون فوق، هنگام اتصال کنسول بازی، تاخیر ورودی به طور خودکار کاهش می یابد. فناوری Motion Xcelerator در محصول فوق از تار شدن تصاویر در حین پخش جلوگیری می کند و آنها را روان و روان به بیننده نمایش می دهد. به لطف عملکرد HGiG در این محصول، صحنه های تاریک و روشن بازی های HDR با جزئیات بیشتری برای شما نمایش داده می شود. طبق توضیحات ذکر شده می توانید این تلویزیون را به کنسول های نسل هشتمی مانند PS4 و Xbox One برای بازی متصل کنید. حتی می توانید از آن برای بازی با کنسول های نسل نهم خود استفاده کنید، اما نمی توانید از حداکثر ظرفیت کنسول خود استفاده کنید. محصول پیش روی شما دارای منوی هوشمند Samsung Gaming Hub است و از برخی خدمات بازی ابری پشتیبانی می کند، می توانید با دسترسی به اینترنت پرسرعت و حتی بدون کنسول بازی ها را روی تلویزیون خود انجام دهید.

تلویزیون کریستال سامسونگ 55CU8500 دارای پنل ADS می باشد و برای کسانی که به زاویه دید اهمیت می دهند گزینه خوبی است (توجه داشته باشید که پنل تلویزیون ممکن است در مجموعه های مختلف متفاوت باشد). لازم به ذکر است که پنل های ADS نوع بهتر و بهبود یافته پنل IPS هستند که دارای روشنایی صفحه نمایش، زاویه دید و کنتراست تصویر بهتر و زمان پاسخگویی تصویر نیز نسبتاً کمتر است. اگرچه تلویزیون های دارای پنل ADS زاویه دید بسیار خوبی دارند، اما قابلیت نمایش سیاهی عمیق (در حد پنل های VA) را ندارند و برای تماشای فیلم در محیط های تاریک توصیه نمی شوند. تلویزیون های کریستال در اصل همان تلویزیون های ال ای دی هستند اما در تلویزیون های کریستالی تصاویری با رنگ های بهتر و غنی تری خواهید دید. این محصول دارای نور پس زمینه LED Edge می باشد. متأسفانه در این تلویزیون خبری از فناوری کاهش نور محلی نیست و سامسونگ نور پس زمینه این محصول را با استفاده از فناوری میکرو دیمینگ UHD کنترل می کند تا کنتراست تصویر لازم را ایجاد کند. این تلویزیون به فناوری Contrast Enhancer و Mega Contrast مجهز است و می تواند کنتراست تصویر را تا حدودی بهبود بخشد. عمق رنگ تلویزیون فوق 10 بیت (8 بیت + FRC) می باشد که با استفاده از تکنولوژی One Billion Color و Dynamic Crystal Color طیف وسیعی از رنگ های مختلف (حدود 1 میلیارد رنگ مختلف) را تولید و به بیننده نمایش می دهد. تلویزیون روبروی شما دارای نرخ رفرش 60 هرتز است که به کمک فناوری Motion Rate 120 و Picture Clarity تصاویری سریع و پر اکشن را کاملا روان و روان به شما نشان می دهد. محصول مورد بررسی مجهز به عملکرد تشخیص روشنایی است که با استفاده از حسگر نور (Eco Sensor) میزان روشنایی صفحه نمایش را با توجه به اطلاعات دریافتی از این سنسور تنظیم می کند تا در هر شرایطی بتوانید تصویری با کیفیت خوب را مشاهده کنید.

تلویزیون سامسونگ 55CU8500 مجهز به 2 بلندگو هر کدام 10 وات است که صدای استریو با توان خروجی 20 وات را در اختیار شما قرار می دهد. سامسونگ برای بهبود کیفیت صدا این محصول را به فناوری صوتی Dolby MS12 2ch مجهز کرده است. فناوری فوق شامل فناوری های صوتی مانند Dolby Digital، Dolby Audio، Dolby AC4، HE-AAC و Dolby Digital Plus می شود. تلویزیون پیش روی شما از فناوری Q-Symphony 3.0 بهره می برد که هنگام اتصال تلویزیون به ساندبار سامسونگ که از این فناوری پشتیبانی می کند، صداها به صورت همزمان و هماهنگ از بلندگوهای نوار صوتی و تلویزیون شنیده می شود. در نسخه جدید این فناوری صداهای خروجی بیشتر به صورت جداگانه شنیده می شود. به لطف فناوری Object Tracking Sound Lite (OTS Lite) در این تلویزیون، صداها به صورت محدودی از جایی که تصویر نمایش داده می شود، بازتولید می شوند. فناوری Adaptive Sound در این تلویزیون اجازه می دهد تا صدای خروجی را با توجه به محتوای در حال پخش تنظیم و افزایش دهید. این مدل دارای قابلیت بلوتوث صوتی و پشتیبانی صوتی دوگانه (بلوتوث) است و به شما این امکان را می دهد که تلویزیون خود را به صورت بی سیم به 2 دستگاه بلوتوث مانند نوار صوتی، بلندگو، سیستم سینمای خانگی و حتی تلفن همراه متصل کنید و کیفیت صدای بهتری را تجربه کنید تا صدای بهتری را بشنوید. می توانید از عملکرد Multiroom Link برای اتصال بی سیم تلویزیون خود به نوار صوتی، سیستم صوتی یا سیستم سینمای خانگی استفاده کنید و صدایی قوی تر و باکیفیت تر را تجربه کنید. یکی از قابلیت های بسیار کاربردی که سامسونگ در سال جاری به تلویزیون های خود اضافه کرده، قابلیت Buds Auto Switch است که با وجود این قابلیت و وجود فرستنده بی سیم بلوتوث Samsung Galaxy Buds که مجهز به قابلیت Auto Switch است، به صورت هوشمند بین این دو سوئیچ می شود. دستگاه های مختلف سوئیچ می کند. برای استفاده از این قابلیت بهتر است از حساب کاربری در تلویزیون و گوشی هوشمند خود استفاده کنید.

تلویزیون هوشمند سامسونگ 55CU8500 مجهز به سیستم عامل تایزن ورژن 7 می باشد.سیستم عامل فوق قابلیت نصب برنامه ها را دارد و فقط می توانید برنامه های مربوط به سیستم عامل مذکور را نصب کنید و نمی توانید برنامه های مربوط به سیستم عامل های دیگر مانند اندروید، روی او. مجموع حافظه داخلی این تلویزیون 4 گیگابایت است که قسمت زیادی از آن را برنامه های از پیش نصب شده اشغال کرده اند و بخشی دیگر در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. این محصول دارای وای فای بوده و از اینترنت اشیا پشتیبانی می کند و مجهز به داشبورد هوشمند SmartThings می باشد. از طریق آن می توانید وسایل خانه و خانه هوشمند خود را کنترل و مدیریت کنید. سامسونگ این محصول را به ریموت کنترل هوشمند شارژی مدل TM2360E مجهز کرده است. ریموت کنترل فوق مجهز به باتری داخلی است که از طریق سلول خورشیدی (SolarCell) یا پورت USB-C شارژ می شود. علاوه بر این ریموت کنترل فوق دارای میکروفون داخلی می باشد و می توانید تلویزیون خود را از طریق جستجو و دستورات صوتی مدیریت و کنترل کنید. این محصول از اسپیکرهای هوشمندی مانند Amazon Echo و Google Home پشتیبانی می کند تا بتوانید تلویزیون را از طریق آنها مدیریت و کنترل کنید. این تلویزیون قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند اندروید و iOS را دارد. محصول پیش روی شما مجهز به Tap View است که وظیفه انتقال محتوا از موبایل به تلویزیون را بر عهده دارد. با وجود عملکرد فوق، می توانید با نزدیک کردن تلفن همراه Samsung Galaxy خود به تلویزیون، محتوای یا صفحه نمایش تلفن همراه خود را از تلفن همراه به تلویزیون منتقل و پخش کنید. این تلویزیون دارای قابلیت Wireless Dex است و به شما این امکان را می دهد که گوشی های هوشمند سامسونگ سازگار خود را به صورت بی سیم به تلویزیون متصل کنید و یک محیط دسکتاپ داشته باشید. عملکرد TV Sound to Mobile در این محصول صدا را از تلویزیون به گوشی هوشمند منتقل می کند تا بتوانید از طریق هدفون یا هندزفری به آن گوش دهید، اگر می خواهید در شب تلویزیون تماشا کنید این عملکرد برای شما مفید است. با عملکرد Sound Mirroring این محصول می توانید آهنگ مورد علاقه خود را از موبایل به تلویزیون منتقل کنید. محصول فوق دارای قابلیت Multi-View می باشد و می توانید 2 محتوای مختلف را به صورت همزمان در یک صفحه تماشا کنید. سامسونگ در سال 2023 تلویزیون های خود را به پلتفرم Art NFT مجهز کرد، این تلویزیون از برخی فروشگاه های NFT نیز پشتیبانی می کند و مناسب افرادی است که به این نوع فروشگاه ها علاقه مند هستند. محصول پیش روی شما از دوربین موبایل پشتیبانی می کند و از دوربین موبایل پشتیبانی می کند. در صورت نیاز می توانید گوشی هوشمند خود را به تلویزیون متصل کرده و از آن به عنوان وب کم استفاده کنید. تلویزیون روبروی شما دارای قابلیت BT HID و USB HID می باشد، می توانید ماوس و کیبورد بلوتوث بی سیم یا سیمی خود را به تلویزیون متصل کنید. این محصول دارای دو پورت USB 2.0 می باشد و می توانید از طریق این پورت حافظه جانبی را به تلویزیون متصل کرده و محتوای مورد نظر را انتقال و مشاهده کنید. این محصول دارای گیرنده دیجیتال داخلی DVB-T2 و DVB-C و گیرنده خارجی DVB-S2 می باشد و شما می توانید بدون خرید گیرنده مجزا شبکه های داخلی و خارجی را به صورت مستقیم دریافت کنید. لازم است بدانید که این گیرنده ها قابلیت ضبط برنامه را ندارند.

تلویزیون 55 اینچی سامسونگ CU8500 ضخامت بدنه کمی دارد و زبان طراحی AirSlim دارد. زمینه های 3 طرف قاب صفحه نمایش این تلویزیون بسیار باریک است که باعث می شود بیننده تمرکز بیشتری روی محتوای در حال پخش داشته باشد و سامسونگ آن را به اصطلاح طراحی کرده است. 3 بدون قاب می گوید پایه این مدل از نوع متوسط ​​و خطی است و فضای بسیار کمی روی میز تلویزیون را اشغال می کند. در صورت نیاز، می توانید تلویزیون خود را روی دیوار نیز نصب کنید، اما باید یک پایه دیواری سازگار را جداگانه خریداری کنید. ضخامت بدنه این تلویزیون 2.57 سانتی متر است که با نصب آن بر روی دیوار، فاصله کمی بین تلویزیون و دیوار خواهید دید. در پشت این محصول شیارهایی برای عبور سیم های متصل وجود دارد که با عبور کابل از این شیارها می توانید نظم بیشتری در فضای پشت تلویزیون ایجاد کنید. سامسونگ همانند سال های گذشته در تولید تی وی باکس های خود از طراحی Eco-Packaging استفاده می کند. جعبه این محصول بسیار مقاوم است و می توانید پس از خالی شدن جعبه تلویزیون آن را برش زده و ساختار مقوایی بسازید.

لینک های مفید:

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی تلویزیون کریستال سامسونگ مدل CU8500 سایز 75 اینچ" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی تلویزیون کریستال سامسونگ مدل CU8500 سایز 75 اینچ"، کلیک کنید.