نقد و بررسی تلویزیون 65 اینچ سامسونگ مدل 65Q80C

نمایش محصولات

تلویزیون Q80C سایز 65 اینچ یکی از تلویزیون های 2023 سامسونگ محصول فوق یکی از تلویزیون های سری 8 سامسونگ می باشد که علاوه بر استفاده خانگی و معمولی برای تماشای فیلم های حرفه ای و یا انجام بازی های حرفه ای بسیار مناسب می باشد. این تلویزیون با مدل فول QE65Q80CATXXH مونتاژ اسلواکی در بازار ایران موجود می باشد. تلویزیون Q80C بالاترین مدل تلویزیون QLED سامسونگ در سال 2023 است. محصول فوق از نظر امکانات و طراحی مشابه تلویزیون Q83C سامسونگ بوده و هیچ تفاوتی با آن ندارد. محصولی که پیش روی شماست مدل جایگزین و جدیدتر تلویزیون سامسونگ Q80B است که سال گذشته به بازار عرضه شد. تلویزیون سامسونگ Q80C دارای صفحه نمایش QLED و کیفیت تصویر 4K می باشد.

تلویزیون QLED سامسونگ 65Q80C دارای نور پس زمینه LED Direct Full Array است. تلویزیون فوق دارای پنل VA می باشد، تلویزیون های دارای پنل VA عمق مشکی بسیار خوبی دارند و کنتراست تصویر بسیار خوبی را ارائه می دهند به همین دلیل برای تماشای فیلم و سریال در محیط های تاریک بسیار مناسب هستند. اما زاویه دید این نوع پنل ها تا حدودی محدود است. سامسونگ برای بهبود زاویه دید این تلویزیون از فناوری Wide Viewing Angle استفاده می کند. این محصول دارای فناوری Direct Full Array Local Dimming می باشد که با کنترل نور پس زمینه صفحه نمایش، کنتراست تصویر لازم را ایجاد می کند. تکنولوژی UHD dimming نهایی در این محصول به شما کمک می کند کنتراست بیشتری ایجاد کنید. سامسونگ این تلویزیون را به صفحه نمایش عمق رنگ 10 بیتی (8 بیت + FRC) مجهز کرده است که می تواند با استفاده از فناوری One Billion Color 1 میلیارد رنگ مختلف را نمایش دهد. علاوه بر این، فناوری کوانتوم دات در این تلویزیون قادر است 100 درصد حجم رنگ فضای رنگی DCI-P3 را ایجاد کند. محصول پیش روی شما دارای گواهینامه PANTONE می باشد و می تواند رنگ ها را با دقت و طبیعی تری نمایش دهد. این محصول Pantone SkinTone Validated است و رنگ پوست شما را به روش طبیعی تری نشان می دهد. صفحه نمایش این تلویزیون دارای نرخ رفرش 120 هرتز است و می تواند تصاویر را با کیفیت 4K و سرعت 120 فریم بر ثانیه به شما نمایش دهد. برای نمایش روانتر صحنه های سریع و اکشن، سامسونگ این تلویزیون را به فناوری Motion Rate 240، Picture Clarity مجهز کرده است. علاوه بر این، برای نمایش صحنه های سریع در محتوای کم فریم، فناوری LED Clear Motion به کمک این تلویزیون آمده و تصاویر را روانتر نمایش می دهد.

تلویزیون 4K سامسونگ 65Q80C مجهز به پردازشگر تصویر Neural Quantum Processor 4K است. این پردازنده با کمک هوش مصنوعی و 20 شبکه عصبی و ادراکی دارای قدرت پردازشی بی نظیری است. پردازنده مذکور با کمک فناوری AI Upscale و 4K Upscaling، با افزایش وضوح و کاهش نویز محتوای پخش، هر چیزی نزدیک به کیفیت تصویر 4K را در اختیار شما قرار می دهد. تلویزیون فوق به کمک فناوری Real Depth Enhancer کنتراست و جزئیات تصویر را با تشخیص جسم اصلی در تصویر بهبود می بخشد و تصاویر را با عمق بیشتری خواهید دید. محصولی که پیش روی شماست با تکنولوژی است کوانتوم HDR+ و با پشتیبانی از فرمت های HDR10، HDR10+ و HLG محتوای HDR را با بهترین کیفیت به شما نشان می دهد. متاسفانه سامسونگ هنوز به فرمت Dolby Vision در تلویزیون های خود اعتقادی ندارد و جای خالی آن در تلویزیون های این برند معروف به شدت احساس می شود. به لطف وجود فناوری HDR10+ Gaming در این محصول، می توانید کیفیت تصویر بازی های HDR را با استفاده از متادیتا بهبود بخشید. HDR10+ و ویژگی های بازی را تنظیم کنید و در حین انجام بازی تجربه کیفیت تصویر بهتری خواهید داشت. با قابلیت حالت فیلم ساز در این تلویزیون، می توانید تصاویر را با کیفیت مورد نظر سازنده فیلم تماشا کنید. محصول پیش روی شما مجهز به سنسور نور و عملکرد تشخیص روشنایی/رنگ می باشد که با توجه به اطلاعات دریافتی از محیط، روشنایی و رنگ های صفحه نمایش را تنظیم می کند تا در تمامی شرایط نوری بهترین کیفیت تصویر را مشاهده کنید. .

تلویزیون گیمینگ سامسونگ 65Q80C مجهز به 4 پورت HDMI است که همگی نسخه 2.1 هستند و حداکثر قابلیت نمایش کیفیت تصویر 4K با نرخ 120 فریم بر ثانیه را دارند. محصول فوق یک تلویزیون گیمینگ حرفه ای و مجهز به فناوری VRR و ALLM می باشد که با ارائه رفرش متغیر و کاهش Input Lag تجربه بازی بهتری را در اختیار شما قرار می دهد. با وجود تکنولوژی Motion Xcelerator Turbo+ و Game Motion Plus در این محصول صحنه های بازی سریع و رقابتی را به صورت روان و روان در اختیار شما قرار می دهد. تلویزیون مذکور مجهز به قابلیت HGiG است و صحنه های تاریک و روشن بازی های HDR را با جزئیات دقیق به شما نشان می دهد. محصول فوق مجهز به فناوری AMD FreeSync Premium Pro و Nvidia G-Sync بوده و با کارت های گرافیک Nvidia و AMD سازگاری دارد. با وجود ویژگی Game Bar 3.0 این تلویزیون، می توانید به راحتی تنظیمات بازی آن را در حین انجام بازی تغییر دهید. این قابلیت تمامی ویژگی های Game Bar 2.0 را دارد و حتی قابلیت های جدیدی مانند Mini Map Zoom و Virtual Aim Point به آن اضافه شده است که در ادامه توضیح خواهیم داد. با عملکرد Virtual Aim Point و نمایش نقطه هدف مجازی روی صفحه تلویزیون، می توانید در بازی های تیراندازی با دقت بیشتری هدف گیری کنید. قابلیت اشتراک گذاری MiniMap این تلویزیون به کاربر این امکان را می دهد تا با اشتراک گذاری نقشه بازی در صفحه دیگری، بازی ها را به صورت حرفه ای تری انجام دهد. یکی از ویژگی های جالبی که به برخی از تلویزیون های 2023 اضافه شده است، قابلیت Light-Sync است. با وجود عملکرد ذکر شده در این محصول و لامپ های هوشمند Philips Hue، می توانید فضای زیبایی را در حین تماشای فیلم یا بازی در اطراف تلویزیون تجربه کنید. می‌توانید برنامه Philips Hue Sync را از فروشگاه برنامه سامسونگ دانلود کنید تا از چراغ‌های Philips Hue به تلویزیون وصل شوید. ویژگی فوق مشابه فناوری Ambilight در برخی از تلویزیون های فیلیپس است. با توجه به توضیحات ارائه شده می توان گفت تلویزیون فوق برای گیمرهایی که دارای کنسول نسل نهمی مانند PS5 و Xbox Series X یا Xbox Series S هستند، انتخاب مناسبی است.

تلویزیون هوشمند سامسونگ 65Q80C دارای سیستم عامل تایزن نسخه 7 می باشد این سیستم عامل قابلیت نصب برنامه ها را دارد و شما فقط می توانید برنامه های مربوط به سیستم عامل مذکور را روی آن نصب کنید و نمی توانید برنامه های مربوط به سیستم عامل های دیگر مانند اندروید را نصب کنید. مجموع حافظه داخلی این تلویزیون 8 گیگابایت است که البته قسمت زیادی از آن با برنامه های از پیش نصب شده پر شده و تنها 1.59 گیگابایت آن در اختیار کاربر قرار دارد. تلویزیون فوق دارای اینترنت اشیا (IoT) هوشمند و داشبورد SmartThings می باشد و می توانید لوازم منزل و خانه هوشمند خود را مدیریت و کنترل کنید. همچنین می توانید اپلیکیشن SmartThings را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کرده و تلویزیون را از طریق دستگاه تلفن همراه کنترل کنید. این محصول قابلیت اتصال با گوشی های اندروید و آیفون را دارد که در ادامه به توضیح ویژگی های آن می پردازیم. تلویزیون پیش روی شما مجهز به فناوری Mirror Screen است. با کمک این فناوری می توانید تصویر را از صفحه موبایل خود به صفحه نمایش بزرگ تلویزیون منتقل کرده و آن را تماشا کنید. همچنین می توانید تصویر را از صفحه تلویزیون به تلفن همراه خود انتقال دهید. محصول فوق دارای قابلیت Tap View و Multi-View می باشد که بسیار کاربردی هستند. با عملکرد TV Sound to Mobile این محصول می توانید صدا را از تلویزیون به موبایل خود منتقل کنید تا بتوانید بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران تلویزیون تماشا کنید. همچنین می توانید از عملکرد Sound Mirroring برای پخش آهنگ از تلفن همراه خود بر روی تلویزیون استفاده کنید. تلویزیون پیش روی شما مجهز به ریموت کنترل هوشمند و قابل شارژ TM2360E می باشد. شارژ این ریموت کنترل از طریق درگاه USB-C و پنل خورشیدی پشت ریموت کنترل انجام می شود. این ریموت کنترل مجهز به میکروفون داخلی است که با فشردن دکمه روی ریموت کنترل تلویزیون را با جستجو و دستورات صوتی کنترل می کند. علاوه بر این، خود تلویزیون دارای یک میکروفون داخلی و تعامل صوتی میدان دور است. با وجود عملکرد ذکر شده، حتی بدون ریموت نیز می توانید تلویزیون را با دستورات صوتی مدیریت و کنترل کنید. دکمه داخلی میکروفون و دکمه پاور در زیر لوگوی سامسونگ و در وسط تلویزیون قرار دارند. با استفاده از عملکرد Wireless Dex در این محصول، می توانید تلفن همراه سامسونگ سازگار خود را به تلویزیون متصل کنید و محیط سیستم عامل گوشی هوشمند خود را روی تلویزیون مشاهده کنید و یا با اتصال موس سیمی یا بی سیم به تلویزیون، کارهایی را انجام دهید که در آن مشغول شوید. محیط دسکتاپ امسال سامسونگ تلویزیون های خود را به پلتفرم Art NFT مجهز می کند. سامسونگ فروشگاه های مختلفی را روی این پلتفرم قرار داده است و شما می توانید NFT های خود را در این پلتفرم خریداری، بفروشید و مدیریت کنید. با وجود توانایی حالت محیطی + در این محصول در مواقعی که از تلویزیون استفاده نمی کنید می توانید از آن به عنوان قاب عکس یا اثر هنری استفاده کنید. تلویزیون مذکور دارای گیرنده دیجیتال داخلی یا DVB-T2 و 2 گیرنده دیجیتال خارجی یا DVB-S2 برای تماشای شبکه های داخلی و خارجی می باشد و نیاز به خرید گیرنده دیجیتال مجزا را بی نیاز می کند. متاسفانه این گیرنده ها قابلیت ضبط برنامه را ندارند.

تلویزیون سامسونگ 65Q80C مجهز به سیستم صوتی 2.2 کاناله است. این سیستم صوتی از دو بلندگوی 10 واتی و دو بلندگوی 10 واتی تشکیل شده است که در مجموع توان خروجی 40 وات را در اختیار شما قرار می دهد. متاسفانه این تلویزیون نسبت به مدل سال گذشته افت کمی در کیفیت صدای خروجی دارد و بلندگوهای Up-Firing از این مدل حذف شده است. با وجود فناوری Object Tracking Sound Lite در این محصول، صداها تقریباً از جایی که در تصویر ظاهر می شوند، تولید می شوند. تلویزیون پیش روی شما با فناوری Active Voice Amplifier (AVA) با تشخیص نویز و نویز محیط، با تقویت صدای دیالوگ ها، آنها را با وضوح بیشتری به گوش شما می رساند. با وجود تکنولوژی صدای تطبیقی ​​+ در این محصول صداها با توجه به محتوای در حال پخش تنظیم می شود تا همیشه با بهترین کیفیت ممکن به گوش شما برسد. یکی از مهم ترین فناوری های به کار رفته در این تلویزیون، فناوری Dolby Atmos است که صدایی فراگیر و مجازی را در اختیار شما قرار می دهد. از دیگر فناوری های صوتی به کار رفته در این محصول می توان به Dolby Digital Plus، Dolby Audio و Dolby MS12 2ch اشاره کرد. امسال سامسونگ این تلویزیون را به نسخه جدید فناوری Q-Symphony نسخه 3.0 مجهز می کند. می توانید تلویزیون را به صورت سیمی یا بی سیم و از طریق شبکه به نوار صوتی سازگار وصل کنید و صدایی همزمان و هماهنگ را از بلندگوهای تلویزیون و نوار صوتی بشنوید. با استفاده از عملکرد Multiroom Link در این محصول می توانید به نوار صوتی، سیستم صوتی مجزا یا نوار صوتی از طریق شبکه متصل شده و از صدای قوی تری لذت ببرید. به لطف عملکرد Dual Audio Support (بلوتوث)، می‌توانید تلویزیون را به دو دستگاه بلوتوث جداگانه مانند هدفون، نوار صوتی یا بلندگو متصل کنید و به صدای تلویزیون از هر دو دستگاه گوش دهید. امسال سامسونگ سوئیچ خودکار Buds را به تلویزیون های خود اضافه کرد. اگر هندزفری گلکسی بادز را که از این ویژگی پشتیبانی می کند به تلویزیون متصل کنید، هندزفری به طور هوشمند بین دستگاه های سازگار مانند تلویزیون سامسونگ و موبایل سامسونگ جابجا می شود.

تلویزیون 65 اینچی سامسونگ Q80C دارای زبان طراحی ساده Chamfer در ساخت بدنه است. این تلویزیون ضخامت بدنه کمی دارد (4.63 سانتی متر). سامسونگ از نظر طراحی 4 بدون قاب در این مدل، حاشیه های 4 طرف قاب صفحه نمایش این تلویزیون بسیار باریک است. سامسونگ رنگ قاب این تلویزیون را با رنگ Carbon Silver مشخص کرده است که خاکستری است، جنس قاب تلویزیون نیز فلزی است. پایه این محصول از نوع متوسط ​​و خطی و به رنگ خاکستری مشکی می باشد که از پایه نگهدارنده پلاستیک فشرده و ته فلزی نامتقارن به شکل شش ضلعی تشکیل شده است که به یکدیگر متصل می شوند. توسط پیچ همچنین پس از اتصال آنها به یکدیگر، توسط پیچ به بدنه تلویزیون نصب می شود. پشت بدنه و پایه این محصول نیز دارای شیارهای مدیریت کابل می باشد. داخل جعبه این محصول نیز کابل دو سیم وجود دارد و نیازی به خرید مبدل نخواهید داشت. اگر می خواهید تلویزیون را روی دیوار نصب کنید، می توانید یک پایه دیواری سازگار را جداگانه خریداری کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی تلویزیون 65 اینچ سامسونگ مدل 65Q80C" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی تلویزیون 65 اینچ سامسونگ مدل 65Q80C"، کلیک کنید.