نقد و بررسی تلویزیون 65 اینچ سامسونگ مدل Q60C

نمایش محصولات

تلویزیون سامسونگ Q60C اندازه 65 اینچ در بین تلویزیون های سری 6 و 2023 سامسونگ به حساب می آید. تلویزیون سامسونگ Q60C علاوه بر استفاده معمولی و تماشای برنامه های تلویزیونی روزانه، گزینه مناسبی برای تماشای حرفه ای فیلم و سریال نیز می باشد. این تلویزیون در حال حاضر با مدل کامل QA65Q60CAUXTW مونتاژ مصر وارد بازار و در کشور ما شده است. این محصول همان مدل تلویزیون سامسونگ Q65C می باشد و به جز تفاوت در منطقه جغرافیایی، طراحی اولیه و مقداری تکنولوژی، تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند. تلویزیون Q60C را می توان یکی از ارزان ترین تلویزیون های QLED سامسونگ با کیفیت تصویر عالی در سال 2023 دانست. تلویزیون مذکور مدل جایگزین و جدیدتر تلویزیون سامسونگ Q60B است که سال گذشته معرفی و روانه بازار شد. تلویزیون سامسونگ Q60C دارای صفحه نمایش QLED و کیفیت تصویر عالی است.

تلویزیون سامسونگ QLED 65Q60C مجهز به پنل VA می باشد. در مقایسه با پنل های IPS، پنل های VA ذاتا کنتراست تصویر بهتر و زاویه دید باریک تری دارند. آنها همچنین می توانند سیاهی های عمیق تری را نمایش دهند و برای استفاده در محیط های کم نور گزینه بهتری در نظر گرفته می شوند. تلویزیون روبروی شما دارای نور پس‌زمینه Edge LED است و نور پس‌زمینه با فناوری Supreme UHD Dimming کنترل می‌شود. متأسفانه، این مدل دارای فناوری کاهش نور محلی برای کنترل نور پس زمینه به صورت منطقه ای نیست. صفحه نمایش این تلویزیون 2023 سامسونگ دارای عمق رنگ 10 بیت (8 بیت + FRC) است و به دلیل داشتن فناوری کوانتوم دات جزو تلویزیون های QLED به حساب می آید. در مقایسه با تلویزیون های کریستالی و LED سامسونگ، تلویزیون های QLED سامسونگ رنگ ها را واقعی تر و دقیق تر نشان می دهند. تلویزیون مذکور دارای فناوری One Billion Color بوده و قابلیت تولید و نمایش طیف وسیعی از رنگ ها (حدود 1 میلیارد رنگ مختلف) را دارد تا بتوانید از تماشای محتوای مختلف لذت بیشتری ببرید. صفحه نمایش این محصول دارای نرخ رفرش 60 هرتز است و به لطف فناوری Picture Clarity و امکاناتی که ارائه می دهد، می تواند تصاویر و صحنه ها را به صورت روان نمایش دهد.

تلویزیون فورکی سامسونگ 65Q60C دارای رزولوشن 2160×3840 پیکسل است که 4 برابر بیشتر از تلویزیون های فول اچ دی است و می تواند محتوای فورکی را با کیفیت خوبی به نمایش بگذارد. این مدل دارای همان Quantum Processor Lite 4K مدل سال گذشته است. پردازنده مذکور به کمک فناوری 4K Upscaling می تواند وضوح محتوای پخش شده را بهبود بخشد و تصاویر و صحنه های با کیفیت تری را در اختیار شما قرار دهد تا همه چیز را با کیفیت تصویر ببینید. علاوه بر این، این تلویزیون دارای فناوری Analog Clean View و Noise Reduction است که قابلیت حذف یا کاهش نویز از محتوای پخش را دارد تا بتوانید تصاویر و صحنه ها را با کیفیت بهتر و واضح تری تماشا کنید. تلویزیون پیش روی شما دارای فناوری کوانتوم HDR و HLG، HDR10 و HDR10+ پشتیبانی می کند. علاوه بر این، این محصول مجهز به فناوری تطبیقی ​​HDR10+ است که از حسگر نور و عملکرد تشخیص روشنایی برای تنظیم روشنایی صفحه نمایش در هنگام پخش محتوای سازگار استفاده می کند تا در شرایط نوری مختلف بهترین کیفیت تصویر را مشاهده کنید. امسال علاوه بر حالت های تصویر قبلی، سامسونگ برای صرفه جویی در مصرف انرژی، حالت تصویر Eco را نیز به تلویزیون های جدید خود اضافه کرد.

این تلویزیون مجهز به 3 پورت HDMI 2.0 است و مانند مدل سال گذشته پورت HDMI 2.1 ندارد. این مدل یک تلویزیون گیمینگ محسوب نمی شود و در نهایت قابلیت نمایش تفکیک رزولوشن با نرخ نوسازی 60 هرتز (4K@60Hz) را دارد. البته تلویزیون مذکور دارای کارکردها و ویژگی های اولیه بازی است و به لطف وجود Game Mode و منوی Gaming Hub و فناوری ALLM، تجربه رضایت بخشی را در هنگام بازی برای کاربر ایجاد می کند. این تلویزیون از استاندارد HGiG و محتوای HDR پشتیبانی می کند و هنگام نمایش بازی های سازگار، تصاویر و صحنه های با کیفیت بهتری را در اختیار بیننده قرار می دهد. علاوه بر این، به لطف فناوری Motion Xcelerator، این محصول قابلیت نمایش صحنه های روان و روان سریع و پویا را دارد تا تجربه بازی بهتری را برای کاربر فراهم کند. اگر کنسول بازی یا سیستم بازی قدرتمند ندارید، می توانید از خدمات بازی ابری پشتیبانی شده در این مدل مانند GeForce NOW استفاده کنید. البته لازمه استفاده از خدمات Cloud Gaming در دسترس بودن اینترنت پرسرعت و با کیفیت و خرید اشتراک سرویس مربوطه می باشد. برخلاف مدل سال گذشته، تلویزیون پیش روی شما دارای Game Bar 3.0 است که نسبت به نسخه قبلی خود بهبود یافته و ارتقا یافته است. از دیگر ویژگی های جدید اضافه شده به تلویزیون های سامسونگ 2023 می توان به ویژگی Virtual Aim Point اشاره کرد. با فعال سازی قابلیت ذکر شده نقطه هدف گیری مجازی برای هدف گیری بهتر بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود که می توان از آن در بازی های اول شخص و تیراندازی استفاده کرد. این تلویزیون دارای عملکرد Mini Map Zoom برای بزرگنمایی تصویر در بخشی از صفحه (مثلا نقشه بازی) است. علاوه بر این، با استفاده از قابلیت جدید اشتراک گذاری MiniMap، امکان اشتراک گذاری نقشه بازی در صفحه دیگری برای افزایش تسلط بر نقشه و بازی وجود دارد. البته ممکن است قابلیت مذکور در زمان خرید تلویزیون در دسترس کاربران نباشد و سامسونگ بعداً از طریق آپدیت آن را به تلویزیون مذکور اضافه کند. همانطور که گفته شد، این مدل برای اتصال به کنسول های بازی نسل هشتم (مانند PS4 Pro و Xbox One X) مناسب است. همچنین در صورت تمایل می توانید کنسول های بازی نسل نهم خود (پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس) را به آن متصل کنید اما متاسفانه نمی توانید از رزولوشن 4K@120 هرتز و کیفیت تصویر این کنسول ها در این تلویزیون استفاده کنید.

تلویزیون هوشمند سامسونگ 65Q60C مجهز به سیستم عامل تایزن 7 است که نسبت به قبل بهبود یافته است. این محصول دارای 4 گیگابایت حافظه داخلی است که بیشتر آن توسط فایل های سیستمی و برنامه های از پیش نصب شده اشغال شده و حدود 1.94 گیگابایت در اختیار شما قرار دارد. برای نصب برنامه ها و بازی ها می توانید از حافظه داخلی موجود در این محصول استفاده کنید. تلویزیون مذکور قابلیت نصب برنامه های ویژه سیستم عامل تایزن را دارد و نمی توانید برنامه های اندروید را روی آن نصب کنید. این تلویزیون بسته به منطقه جغرافیایی از دستیار صوتی بیکسبی پشتیبانی می کند. تلویزیون روبروی شما میکروفون داخلی ندارد و اگر می خواهید از دستورات صوتی استفاده کنید باید از ریموت کنترل هوشمند آن استفاده کنید. این محصول دارای ریموت کنترل هوشمند و بلوتوث مدل TM2360E است که امسال معرفی شد و عملکردی مشابه مدل سال قبل دارد اما از نظر طراحی کمی کوچکتر است. این ریموت کنترل هوشمند مجهز به باتری داخلی قابل شارژ است که می توانید آن را از طریق پورت USB Type-C یا پنل خورشیدی (SolarCell) شارژ کنید. این مدل از اینترنت اشیا (IoT) پشتیبانی می کند و کاربر می تواند از طریق تلویزیون با استفاده از داشبورد هوشمند SmartThings، لوازم خانگی هوشمند تحت شبکه را مدیریت و کنترل کند. علاوه بر این تلویزیون مذکور قابلیت اتصال به تلفن های هوشمند را نیز دارد و کاربر می تواند از طریق اپلیکیشن موبایل SmartThings تلویزیون را کنترل کند. همچنین امکان انتقال صدا، تصویر و محتوا از گوشی هوشمند (اندروید و iOS) به تلویزیون وجود دارد تا بتوانید از تماشای محتوا یا صفحه نمایش موبایل در صفحه نمایش بزرگ این تلویزیون لذت ببرید. به لطف عملکرد Basic Smart Calibration و از طریق برنامه SmartThings می توانید تنظیمات تصویر این محصول را با استفاده از برخی از تلفن های همراه سازگار به صورت هوشمند کالیبره کنید تا کیفیت تصویر بهتری را مشاهده کنید. با استفاده از قابلیت Multi-View امکان مشاهده همزمان 2 مطلب از 2 رکورد مختلف در یک صفحه وجود دارد. اگر قصد دارید از طریق تلویزیون مذکور تماس تصویری برقرار کنید، کافی است برنامه Google Meet را نصب کنید و تلفن همراه یا وب کم سازگار را به تلویزیون متصل کنید. امسال، سامسونگ در حال ورود به دنیای بلاک چین است و از توکن های غیرقابل تعویض (NFT) در تلویزیون های خود برای سال 2023 پشتیبانی می کند. تلویزیون آینده دارای پلت فرم Art NFT است و به لطف آن، می توانید به راحتی به برخی از فروشگاه های مرتبط با NFT دسترسی داشته باشید. این تلویزیون مجهز به گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2) و گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2) می باشد و نیازی به خرید گیرنده مجزا ندارید. همچنین می توانید از ویژگی Extended PVR برای ضبط برنامه جاری و تماشای آن بعداً در زمان مناسب استفاده کنید.

تلویزیون سامسونگ 65Q60C دارای سیستم صوتی 2 کاناله است که شامل 2 بلندگوی 10 واتی می باشد و خروجی صدای 20 وات را در اختیار کاربر قرار می دهد که برای تلویزیونی با این سایز رضایت بخش است. تلویزیون مذکور به لطف فناوری Adaptive Sound این قابلیت را دارد که با توجه به محتوای در حال پخش، صدا را بهبود بخشد. این تلویزیون مجهز به فناوری OTS Lite است و می تواند صداها را تقریباً از جایی که در صحنه به وجود می آید بازتولید کند تا تجربه شنیداری بهتری برای شنونده ایجاد کند. تلویزیون مذکور مانند مدل سال گذشته دارای فناوری صوتی Dolby MS12 2ch بوده و در هنگام پخش محتوای سازگار صدا را تقویت می کند تا کاربر صدا را با کیفیت بهتری بشنود. امسال سامسونگ نسخه فناوری Q-Symphony 3.0 را در تلویزیون های جدید خود معرفی کرد. فناوری مذکور علاوه بر ویژگی های نسخه قبلی، قابلیت تفکیک بهتر صداها را دارد تا تجربه شنیداری دلپذیرتری را ارائه دهد. به لطف فناوری QSymphony 3.0، زمانی که این مدل را به ساندبارهای سازگار سامسونگ (با سیم یا از طریق وای فای) متصل می کنید، می توانید صدا را به طور همزمان و هماهنگ از بلندگوهای تلویزیون و نوار صوتی بشنوید و صدای قوی تری را تجربه کنید. این محصول دارای بلوتوث نسخه 5.2 و قابلیت بلوتوث صوتی می باشد و می توانید از طریق بلوتوث روی سیستم صوتی، نوار صوتی و سایر دستگاه های سازگار صدا را از تلویزیون پخش کنید. همچنین به لطف پشتیبانی Dual Audio (بلوتوث) امکان اتصال همزمان 2 دستگاه مانند Samsung Galaxy Buds از طریق بلوتوث به این تلویزیون وجود دارد. یکی دیگر از قابلیت‌های جدیدی که امسال به تلویزیون‌های 2023 سامسونگ اضافه شد، ویژگی Buds Auto Switch است که در واقع از قابلیت Auto Switch در هندزفری گلکسی بادز پشتیبانی می‌کند. به لطف ویژگی مذکور، امکان تعویض هوشمند و خودکار Samsung Galaxy Buds سازگار بین تلویزیون مذکور و سایر دستگاه های سازگار فراهم شده است که خبر خوبی برای دارندگان این هندزفری بلوتوث است.

تلویزیون 65 اینچی سامسونگ Q60C دارای زبان طراحی AirSlim است و ضخامت بدنه و قاب صفحه نمایش کمی دارد. سامسونگ این محصول را مشابه مدل سال قبل خود طراحی کرده است و از این نظر تفاوت چندانی نمی بینیم. پایه های این مدل به صورت خطی در دو طرف تلویزیون نصب شده و از پلاستیک ساخته شده است. پایه های تلویزیون برای نصب و قرار دادن در جای خود نیازی به پیچ ندارند. این پایه ها قابلیت تنظیم ارتفاع دارند و می توانید آنها را در 2 ارتفاع مختلف (حالت استاندارد یا حالت ساندبار) نصب کنید. اگر پایه ها را در حالت ساندبار نصب کنید، ارتفاع تلویزیون افزایش می یابد و می توانید نوار صوتی خود را بدون ایجاد مزاحمت در مقابل این تلویزیون قرار دهید. پشت بدنه این محصول دارای شیارهای مدیریت کابل است تا بتوانید کابل های پشت تلویزیون را مدیریت کنید. تی وی باکس پیش روی شما به صورت بسته بندی اکو طراحی و ساخته شده و از مقوای پایدار ساخته شده است. پس از نصب تلویزیون، می توانید جعبه را بریده و یک ساختار مقوایی زیبا از آن بسازید. توجه داشته باشید که سیم برق این تلویزیون 3 سیم است و برای استفاده از آن نیاز به تبدیل 3 به 2 دارید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی تلویزیون 65 اینچ سامسونگ مدل Q60C" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی تلویزیون 65 اینچ سامسونگ مدل Q60C"، کلیک کنید.