نقد و بررسی تلویزیون 65 اینچ سونی مدل 65X95K

ارائه محصول

تلویزیون سونی X95K یا X9500K این یکی از تلویزیون های سونی 2022 می باشد این تلویزیون با مدل کامل XR-65X95K مونتاژ شده در مالزی و موجود وارد بازار ایران شد. سونی تلویزیون های خود را از سال 2022 با پسوند K تولید می کند و به عبارتی این تلویزیون یکی از تلویزیون های سری K سونی محسوب می شود. این تلویزیون مدل جدیدتری است و جایگزین تلویزیون سونی X95J می شود که سال گذشته معرفی شد. سونی تصمیم گرفته است از فناوری Mini LED در سری تلویزیون های X95K خود در سال جاری استفاده کند. تلویزیون X95K اولین تلویزیون LED مینی سونی است که نسبت به مدل سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است. این تلویزیون برای استفاده حرفه ای مانند تماشای فیلم و سریال و همچنین بازی با کنسول های نسل نهم ایده آل است. تلویزیون X95K بهترین تلویزیون مینی ال ای دی سونی بعد از تلویزیون های سری مستر است که در سال 2022 تولید شد. کیفیت تصویر این تلویزیون فوق العاده است و هنگام تماشای آن شگفت زده خواهید شد. تلویزیون سونی X95K دارای کیفیت تصویر 4K و صفحه نمایش Mini LED می باشد.

تلویزیون ال ای دی مینی سونی 65X95K دارای نور پس زمینه مینی ال ای دی Direct Full Array و پنل VA می باشد. سونی برای کنترل نور پس زمینه این صفحه تلویزیون از فناوری منحصر به فردی به نام XR Backlight Master Drive استفاده می کند. این فناوری نور پس زمینه این تلویزیون را با استفاده از فناوری پیشرفته کاهش نور محلی کنترل می کند و کنتراست تصاویر را دقیقاً تنظیم می کند. این تلویزیون همچنین دارای فناوری X-Wide Angle است و زاویه دید بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر این سونی این تلویزیون را به فناوری X-Anti Reflection مجهز می کند تا نور محیط انعکاس کمتری روی صفحه ایجاد کند و هنگام تماشای تلویزیون مزاحمتی برای شما ایجاد نکند. صفحه نمایش این تلویزیون دارای عمق رنگ واقعی 10 بیتی است و با استفاده از فناوری Live Color و XR Triluminos Pro طیف گسترده ای از رنگ ها را تولید می کند. صفحه نمایش این محصول دارای نرخ رفرش 120 هرتز بوده و قابلیت نمایش 4K با کیفیت تصویر 120 هرتز را دارد. سونی با استفاده از فناوری XR Motion Clarity صحنه های با حرکت سریع را به وضوح و روان در این تلویزیون نمایش می دهد و از تار شدن تصاویر جلوگیری می کند.

تلویزیون 4K سونی 65X95K مجهز به پردازنده جدید و منحصربفرد سونی یعنی Cognitive Processor XR است. این پردازنده قدرتمند وظیفه پردازش تصویر و صدا را در این تلویزیون بر عهده دارد. این پردازنده با استفاده از فناوری XR 4K Upscaling وضوح تصاویر را افزایش داده و نویز آنها را حذف می کند و همه چیز را در سطح کیفیت تصویر 4K به نمایش می گذارد. این محصول دارای فناوری XR Super Resolution است و بافت عناصر و اشیاء موجود در صحنه را تشخیص داده و آنها را تقویت می کند تا بتوانید تصاویر با جزئیات بیشتری را مشاهده کنید. این تلویزیون دارای فناوری پردازش پایگاه داده دوگانه است که شامل هزاران داده تصویر مختلف است. سونی با استفاده از این پایگاه داده عظیم، بافت و وضوح اشیا و عناصر موجود در تصویر را بهبود می بخشد. این محصول همچنین دارای تکنولوژی صاف کردن XR بوده و رنگ ها و تصاویر گرادیان را کاملا صاف و یکنواخت نمایش می دهد و از مسدود شدن آن ها جلوگیری می کند. با استفاده از فناوری XR Contrast Booster 15 سونی، کنتراست تصاویر و صحنه ها به خصوص صحنه های تاریک را به صورت پویا بهبود می بخشد تا صحنه ها را با کیفیت بسیار بالایی ببینید. این تلویزیون از این نظر عملکرد بسیار بهتری نسبت به مدل سال قبل دارد. این تلویزیون دارای فناوری HDR بوده و از فرمت های Dolby Vision، HDR10 و HLG پشتیبانی می کند. این تلویزیون با استفاده از فناوری XR HDR Remaster، اشیا و عناصر موجود در تصویر محتوای SDR را تشخیص می‌دهد و عمق، کنتراست و رنگ آن‌ها را به صورت جداگانه افزایش می‌دهد تا بتوانید صحنه‌هایی را ببینید که واقعی‌تر و نزدیک‌تر به HDR هستند.

تلویزیون بازی سونی 65X95K دارای پورت HDMI 2.1 است و از فناوری ALLM و VRR پشتیبانی می کند. این تلویزیون همچنین دارای فناوری Nvidia G-Sync بوده و به طور کامل از کارت گرافیک های Nvidia پشتیبانی می کند. اما متاسفانه خبری از فناوری AMD FreeSync در تلویزیون فوق نیست. سونی دو ویژگی جدید به این تلویزیون اضافه کرده است که تجربه بازی در آن را افزایش می دهد. ویژگی Auto HDR Tone Mapping این تلویزیون به شما این امکان را می دهد که هنگام اتصال آن به کنسول PS5 بهترین تنظیمات HDR را به صورت خودکار انجام دهید و قسمت های روشن و تاریک بازی های HDR را با جزئیات بیشتری ببینید. این ویژگی عملکردی مشابه با HGiG در سایر تلویزیون ها دارد. توجه داشته باشید که این ویژگی فقط روی کنسول های سونی کار می کند. حالت تصویر ژانر خودکار یکی دیگر از ویژگی های جدید سونی در تلویزیون های بازی جدید است. این عملکرد به طور خودکار اتصال کنسول PS5 را شناسایی می کند و تلویزیون را به حالت بازی تغییر می دهد و بهترین تنظیمات بازی را انجام می دهد. همچنین اگر در حال تماشای فیلم از PS5 هستید، این ویژگی بهترین تنظیمات را برای تماشای فیلم انجام داده است تا بتوانید کیفیت تصویر بهتری را تجربه کنید. این تلویزیون قابلیت نمایش کیفیت تصویر 4K با فرکانس 120 هرتز را دارد و برای بازی با کنسول های نسل نهم یعنی PS5 و Xbox Series X کاملا مناسب است.

تلویزیون 65X95K دارای سیستم صوتی چند صدایی آکوستیک با توییتر موقعیت یابی صدا است و صداها را دقیقاً در جایی که در تصویر وجود دارد از صفحه پخش می کند و حس واقعی را به بیننده منتقل می کند. تلویزیون پیش روی شما 2.2 کانال است و صدای استریو و بیس خوبی را در اختیار شما قرار می دهد. این محصول دارای توان خروجی صدای 60 وات می باشد. سونی این تلویزیون را به 2 بلندگوی میان رده 10 واتی، 2 توییتر 10 واتی و 2 ساب ووفر 10 واتی مجهز کرده است. بلندگوهای توییتر این تلویزیون در دو طرف و بلندگوهای میان رده و ساب ووفر در پشت تلویزیون تعبیه شده اند. تلویزیون فوق به کمک فناوری Dolby Audio صدایی با کیفیت را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین صدای فراگیر مجازی را با استفاده از فناوری Surround و Dolby Atmos ارائه می کند. با استفاده از فناوری 3D Surround Upscaling سونی، تقریباً هر صدایی در محیط مجازی بازتولید می شود، حتی اگر محتوای شما دارای صدای چند کاناله نباشد. علاوه بر موارد فوق، این تلویزیون دارای فناوری DTS Digital Surround و Dolby Atmos است و در صورت اتصال به نوار صوتی یا سیستم صوتی سازگار، صدای فراگیر واقعی را در اختیار شما قرار می دهد. این تلویزیون دارای فناوری کالیبراسیون خودکار آکوستیک جبران کننده موقعیت اتاق و کاربر است و صداها را با توجه به موقعیت بیننده و همچنین شرایط محیطی تنظیم می کند تا همیشه بهترین کیفیت صدا را تجربه کنید. این محصول دارای فناوری Voice Zoom 2 بوده و صدای دیالوگ ها را بهبود می بخشد تا صدای گوینده را با وضوح بیشتری بشنوید. این تلویزیون همچنین مجهز به Acoustic Center Sync است و به شما امکان می دهد آن را به نوار صوتی سازگار سونی متصل کنید و صدایی با کیفیت بهتر را تجربه کنید. در این حالت تلویزیون به عنوان یک بلندگوی میانی عمل می کند و صدای دیالوگ ها را بسیار واضح و بلند بازتولید می کند. این ویژگی تنها در تلویزیون های پرچمدار سونی وجود داشت، اما امسال سونی آن را به تلویزیون های میان رده خود نیز معرفی کرده است.

تلویزیون هوشمند سونی 65X95K مجهز به سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربری گوگل تی وی است. امسال سونی از ریموت کنترل استاندارد RMF-TX800P جدید خود در این تلویزیون استفاده می کند. ریموت جدید سونی بسیار کوچکتر از ریموت تلویزیون سونی سال گذشته است و دکمه های کمتری دارد. این ریموت کنترل از پلی اورتان ساخته شده و به راحتی تمیز می شود. دکمه های این ریموت کنترل نیز 99.9 درصد آنتی باکتریال هستند. این ریموت کنترل دارای میکروفون داخلی است و از دستورات صوتی و جستجو پشتیبانی می کند. علاوه بر این، خود تلویزیون یک میکروفون داخلی نیز دارد و می‌توانید حتی بدون ریموت و فقط با گفتن «Hey Google» با تلویزیون ارتباط برقرار کنید. سونی همچنین به فکر کسانی است که برای حفظ حریم خصوصی خود ارزش قائل هستند و یک دکمه فیزیکی برای خاموش و روشن کردن میکروفون داخلی در درگاه های ورودی و خروجی کنار تلویزیون نصب کرده است. این تلویزیون مجهز به دستیار گوگل است و از اینترنت اشیا (IoT) پشتیبانی می کند. با استفاده از دستیار صوتی گوگل به راحتی می توانید لوازم خانگی و خانه هوشمند خود را کنترل کنید. سونی نیز در این تلویزیون از کروم کست استفاده می کند و نیازی به خرید جداگانه آن ندارید. این تلویزیون قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند اندروید و iOS را دارد. به گفته سونی، برای اتصال تلفن همراه به تلویزیون های جدید این شرکت، باید اپلیکیشن گوگل هوم را روی تلفن همراه خود نصب کرده و از طریق آن به تلویزیون کروم کست متصل شوید. به گفته سونی، حافظه داخلی این تلویزیون 16 گیگابایت است، اما طبق تجربه، بیشتر این حافظه توسط سیستم عامل اندروید و برنامه های از پیش نصب شده اشغال شده و مابقی آن حدود 4.2 گیگابایت در اختیار کاربران قرار گرفته است. کاربر. یکی از قابلیت های جدید سیستم عامل اندروید در این تلویزیون که در مدل های قبلی وجود نداشت، قابلیت پروفایل شخصی است. شما می توانید پروفایل خود را در تلویزیون ایجاد کنید و تنظیمات و برنامه های مورد علاقه خود را در آن داشته باشید. در ضمن این تلویزیون دارای پروفایل مخصوص کودکان (Kids Profile) می باشد و والدین می توانند محدودیت های لازم را برای فرزندان خود اعمال کنند. این تلویزیون دارای برنامه Living Decor می باشد و می توانید از آن به عنوان قاب عکس یا یک اثر هنری استفاده کنید. این تلویزیون دارای فناوری بهینه سازی محیط است و به طور خودکار صدا و تصویر را با توجه به شرایط محیطی تنظیم می کند تا همیشه بهترین تجربه تماشا را داشته باشید. این تلویزیون از دوربین Bravia Cam جدید سونی پشتیبانی می کند. این دوربین به صورت جداگانه فروخته می شود و در جعبه تلویزیون موجود نمی باشد. این دوربین در بالای تلویزیون قرار می گیرد و از طریق کابل USB به تلویزیون متصل می شود. تلویزیون با خرید این دوربین می تواند فاصله بیننده و تلویزیون، موقعیت دقیق بیننده و حضور بیننده را تشخیص دهد. همچنین می توانید از آن برای برقراری تماس تصویری استفاده کنید. با توجه به اطلاعات به دست آمده از طریق این دوربین و فناوری Ambient Optimization Pro، تلویزیون صدا و تصویر را با دقت بیشتری تنظیم می کند تا تجربه تماشای بهتری داشته باشید. این تلویزیون همچنین از مدل جدید اسپیکر پوشیدنی یا گردنی سونی SRS-NS7 پشتیبانی می کند و صدایی کاملا سه بعدی و 360 درجه را در اختیار شما قرار می دهد.

طراحی تلویزیون 65 اینچی سونی X95K در یک کلام عالی است. ضخامت این تلویزیون بسیار نازکتر از تلویزیون های ال ای دی این شرکت است. حاشیه های اطراف صفحه نمایش این تلویزیون نیز بسیار باریک طراحی شده است تا بتوانید بر روی محتوای در حال پخش تمرکز کرده و از تماشای آن لذت ببرید. پایه های این تلویزیون به صورت خطی بوده و در دو طرف تلویزیون نصب می شود. این پایه ها فلزی بوده و طراحی بسیار زیبایی دارند. اصول اولیه این تلویزیون را می توان در 3 حالت مختلف تنظیم کرد. این پایه‌ها قابلیت تنظیم ارتفاع دارند، بنابراین اگر از ساندبار استفاده می‌کنید، دید صفحه نمایش را مسدود نمی‌کند. همچنین پایه های این تلویزیون در وسط قابل نصب است که برای میزهای کوچک مناسب است. سونی در ساخت این تلویزیون از مواد و مواد بسیار باکیفیتی به نام SORPLAS استفاده می کند که با محیط زیست نیز سازگار بوده و مقدار زیادی از آنها قابل بازیافت هستند. در جعبه این تلویزیون دو سیم برق یکی 2 شاخه و دیگری 3 شاخه قرار دارد که با توجه به نیاز خود می توانید از آنها استفاده کنید. پشت این تلویزیون طراحی جذابی دارد و به شکل توری است. همچنین در جعبه این تلویزیون کاورهایی برای پوشش پشت پایه ها و همچنین درگاه های ورودی و خروجی تعبیه شده است که با استفاده از آنها می توانید پشت تلویزیون را صیقلی و زیباتر کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی تلویزیون 65 اینچ سونی مدل 65X95K" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی تلویزیون 65 اینچ سونی مدل 65X95K"، کلیک کنید.