نقد و بررسی تلویزیون 75 اینچ سامسونگ مدل 75OLS03B

ارائه محصول

تلویزیون LS03B سایز 75 اینچ یکی از محصولات 2022 سامسونگ است و در واقع مدل جدیدتر و جایگزینی برای تلویزیون LS03A سامسونگ است که سال گذشته معرفی شد. این محصول در حال حاضر با مدل کامل QA75LS03BAUXTW مونتاژ مصر در بازار ایران موجود می باشد. تلویزیون سامسونگ LS03B بهترین و تنها تلویزیون بدون حاشیه سامسونگ در سال 2022 است. این محصول در بازار با نام های تلویزیون فریم 2022 سامسونگ یا فریم 2022 سامسونگ نیز شناخته می شود. تلویزیون مذکور از سری LS یا LifeStyle می باشد و تلویزیونی لوکس و حرفه ای برای تماشای فیلم یا بازی به حساب می آید. تلویزیون LS01B سامسونگ با طراحی سریف و صفحه نمایش مات می تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که به دنبال تلویزیونی لوکس و متناسب با دکوراسیون خاص هستند. تلویزیون LS03B دارای صفحه نمایش QLED و کیفیت تصویر 4K است.

تلویزیون 4K سامسونگ 75LS03B دارای رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل است و کیفیت تصویر عالی را ارائه می دهد. سامسونگ این تلویزیون را به پردازشگر تصویر Quantum Processor 4K مجهز کرده است که با کمک فناوری AI Upscale علاوه بر کاهش نویز تصویر، وضوح محتوای ورودی را نیز افزایش می دهد تا بتوانید همه چیز را در کیفیت تصویر مشاهده کنید. البته محصول فوق دارای عملکرد کاهش نویز نیز می باشد که به کاهش نویز در تصویر کمک می کند. سامسونگ برای این تلویزیون شاخص کیفیت تصویر را برابر با 3500 اعلام کرد که اگر اطلاعات دقیق و تخصصی در مورد تلویزیون های سامسونگ ندارید این عدد می تواند معیار خوبی برای مقایسه کیفیت تصویر تلویزیون های این برند با یکدیگر باشد. تلویزیون روبروی شما دارای فناوری Adaptive Picture است و سطح روشنایی صفحه را با توجه به محتوای در حال پخش تنظیم می کند. همچنین این تلویزیون مجهز به سنسور نور است و به کمک Brightness/Color Detection می تواند روشنایی و گرمای رنگ محیط را اندازه گیری کند و روشنایی و رنگ تصاویر را با توجه به اطلاعات دریافتی تنظیم کند. این تلویزیون سامسونگ دارای فناوری کوانتوم HDR است و می تواند محتوای HDR را در HDR10، HLG و HDR10+ پخش فناوری Adaptive HDR10+ قبلا در تلویزیون های 8K سامسونگ استفاده می شد، اما امسال شاهد آن در تلویزیون های فورکی سامسونگ نیز هستیم. فناوری ذکر شده نیز در این تلویزیون وجود دارد و تنظیمات تصویر با توجه به نور محیط و متادیتا در محتوا انجام می شود HDR10+ بهترین کنتراست و کیفیت تصویر را ارائه می دهد.

تلویزیون سامسونگ QLED 75LS03B دارای صفحه نمایش QLED می باشد. تلویزیون های QLED معمولاً رنگ های روشن تر و طبیعی تری نسبت به تلویزیون های LED معمولی نشان می دهند. با این حال، تلویزیون برتر دارای فناوری کوانتوم دات است که رنگ‌های زنده‌تر و طبیعی‌تری تولید می‌کند. علاوه بر این، این محصول دارای فناوری One Billion Color است و می تواند حدود 1 میلیارد رنگ مختلف تولید کند. این تلویزیون از عمق رنگ 10 بیتی (8 بیت + FRC) پشتیبانی می کند. سامسونگ تلویزیون فوق را به پنل VA مجهز می کند که رنگ سیاه را عمیق تر می کند. متأسفانه این پنل ها ذاتاً زاویه دید محدودی دارند. به گفته سامسونگ، تلویزیون فوق دارای فناوری Wide Viewing Angle بوده و این مشکل را برطرف کرده است، اما متاسفانه در عمل این موضوع صحت ندارد، صفحه نمایش محصول مقابل شما نسبت به مدل سال گذشته مات و مجهز به فناوری Anti-Reflection است. ، در برابر انعکاس نور مقاومت بیشتری دارد. نور صفحه بالای تلویزیون از نوع Edge LED است. سامسونگ در این محصول از فناوری Dual LED استفاده می کند که از 2 LED با نور سرد و گرم برای ایجاد نور پس زمینه استفاده می کند تا رنگ ها واضح تر دیده شوند. این تلویزیون مجهز به فناوری Supreme UHD Dimming است و با کنترل نور پس زمینه کنتراست تصویر را بهبود می بخشد. تلویزیون مذکور دارای نرخ رفرش 120 هرتز است و به لطف فناوری LED Clear Motion و Auto Motion Plus می تواند صحنه های سریع را با وضوح بیشتری نشان دهد.

این تلویزیون The Frame سامسونگ یک تلویزیون گیمینگ حرفه ای نیز به حساب می آید زیرا علاوه بر 3 پورت HDMI 2.0 به 1 پورت HDMI 2.1 نیز مجهز شده و قابلیت نمایش بازی های فورکی با فرکانس 120 هرتز را دارد. سامسونگ این تلویزیون را به فناوری FreeSync Premium Pro مجهز کرده است اما متاسفانه خبری از G-Sync در محصول فوق نیست. تلویزیون مذکور دارای فناوری VRR نیز می باشد که از قطع شدن تصاویر در صحنه های سریع جلوگیری می کند. این محصول دارای فناوری ALLM بوده و به طور خودکار تاخیر ورودی را کاهش می دهد. یک ویژگی Super Ultra Wide Game View در بالای تلویزیون وجود دارد که به شما میدان دید وسیع تری در حین بازی می دهد. عملکرد Mini Map Zoom همچنین به شما امکان می دهد بخش بزرگتری از صفحه را ببینید. فناوری‌های HGiG و Dynamic Black EQ در این تلویزیون وجود دارد که باعث می‌شود بازی‌های HDR جزئیات بیشتری به نظر برسند. همچنین این محصول مجهز به فناوری گیمینگ HDR10+ است که برای اولین بار در تلویزیون های گیمینگ 2022 سامسونگ دیده می شود HDR10+ با توجه به متا دیتا و ویژگی های بازی. علاوه بر همه اینها، تلویزیون فوق دارای عملکرد صدای فراگیر نیز می باشد تا تجربه صدای متفاوتی را به شما ارائه دهد و صدای بازی ها را به صورت فراگیر بشنوید. با تمام این تفاسیر باید گفت که تلویزیون قاب سامسونگ LS03B یک تلویزیون گیمینگ حرفه ای برای استفاده با کنسول های نسل 9 است.

سیستم صوتی تلویزیون سامسونگ 75LS03B 2.0.2 کاناله می باشد. این تلویزیون علاوه بر 2 بلندگوی پایین دارای 2 بلندگوی بالایی (Up Firing) و توان خروجی صدای 40 وات است. تلویزیون مذکور فاقد بلندگوی بیس است و نمی توان از آن انتظار بیس قدرتمندی داشت. این تلویزیون برای بهبود کیفیت صدا به فناوری های MS12 5.1ch و True Dolby Atmos مجهز شده است که در سایزهای 50 اینچ و کوچکتر موجود نیستند. البته محصول فوق دارای فناوری بی سیم Dolby Atmos بوده و قابلیت استریم محتوای Dolby Atmos را به نوار صوتی یا سینمای خانگی دارد. همچنین از فناوری Q-Symphony پشتیبانی می کند و در صورت اتصال به نوار صوتی اختصاصی سری Q سامسونگ، می توانید صدایی همزمان و هماهنگ را بین نوار صوتی و تلویزیون تجربه کنید. همچنین این تلویزیون مانند سایزهای دیگرش قابلیت Multiroom Link را دارد و می توانید صدا را از تلویزیون به نوار صوتی یا سایر سیستم های صوتی متصل به شبکه پخش کنید. تکنولوژی صدای تطبیقی ​​+ در این تلویزیون وجود دارد که صدا را با توجه به محتوای در حال پخش تنظیم می کند. سامسونگ محصول فوق را به فناوری AVA مجهز کرده است تا حجم دیالوگ ها را با توجه به نویز اطراف تنظیم کند.

Samsung Frame TV 75LS03B یک تلویزیون هوشمند است که مجهز به آخرین نسخه سیستم عامل تایزن در سال 2022 نسخه 6.5 می باشد. مجموع حافظه داخلی این تلویزیون 16 گیگابایت است که بخشی از آن با برنامه های از پیش نصب شده پر شده و 7.89 گیگابایت آن در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. این تلویزیون هوشمند سامسونگ از اینترنت اشیا یا اینترنت اشیا پشتیبانی می کند و مجهز به داشبورد هوشمند SmartThings برای کنترل خانه هوشمند است. محصول فوق از دستگاه SmartThings Hub نیز پشتیبانی می کند و می توانید لوازم هوشمند متصل به آن را از طریق تلویزیون خود کنترل کنید. نرم افزار SmartThings نیز توسط تلویزیون فوق پشتیبانی می شود. این تلویزیون دارای قابلیت آینه کاری می باشد و می توانید صدا یا تصویر را از گوشی هوشمند خود به تلویزیون منتقل کنید و یا حتی صدا و تصویر را از تلویزیون در گوشی موبایل خود دریافت کنید. سامسونگ عملکرد Tap View را در تلویزیون فوق قرار داده است تا بتوانید به راحتی محتوا یا تصویر گوشی هوشمند خود را به تلویزیون منتقل کنید. این محصول دارای قابلیت Wireless Dex و Remote Access می باشد و می توانید دسکتاپ ویندوز یا حتی برخی از گوشی های سامسونگ خود را به تلویزیون ریخته و با آن کار کنید. علاوه بر این، تلویزیون فوق از سرویس ابری مایکروسافت (Microsoft 365) پشتیبانی می کند. این تلویزیون دارای قابلیت USB HID و BT HID بوده و از ماوس و کیبورد بی سیم و بی سیم پشتیبانی می کند تا بتوانید با سهولت بیشتری از عملکردهای تلویزیون به خصوص عملکردهای ذکر شده استفاده کنید. این تلویزیون دارای عملکرد Art Mode است و می توانید از این محصول به عنوان قاب عکس دیجیتال یا یک اثر هنری زیبا استفاده کنید. وقتی این حالت فعال می شود، تلویزیون به طور معمول خاموش نمی شود و به حالت نمایش عکس می رود. سامسونگ برای صرفه جویی در مصرف انرژی، این تلویزیون را به سنسور حرکت مجهز کرده و به لطف عملکرد تشخیص حرکت، با خروج از اتاق، تلویزیون به حالت آماده به کار می رود و به محض ورود مجدد به اتاق، صفحه نمایش روشن می شود. تلویزیون روبروی شما از وب کم و حتی دوربین های 360 درجه پشتیبانی می کند. حتی می توانید گوشی هوشمند خود را به این تلویزیون متصل کنید و از دوربین موبایل به عنوان وب کم استفاده کنید. این محصول مجهز به گیرنده دیجیتال داخلی و خارجی است و برای تماشای برنامه های داخلی و خارجی نیازی به خرید گیرنده دیجیتال مجزا ندارید. تلویزیون فوق دارای عملکرد Time Shift بوده و امکان ضبط برنامه در حال پخش نیز وجود دارد. این تلویزیون هوشمند به دستیار صوتی بیکسبی مجهز شده است. علاوه بر این، بسته به منطقه جغرافیایی، ممکن است از دستیار صوتی گوگل یا الکسا نیز پشتیبانی کند. ریموت کنترل تلویزیون های Samsung Lifestyle 2022 (از جمله این تلویزیون) به رنگ سفید و با مدل TM2281E تولید و عرضه شده است. این ریموت کنترل مجهز به میکروفون داخلی است که به شما امکان می دهد از جستجوی صوتی یا دستورات صوتی استفاده کنید. یکی از ویژگی های این ریموت کنترل باتری قابل شارژ داخلی آن است که علاوه بر شارژ از طریق درگاه USB-C، امکان شارژ از طریق امواج بی سیم (Wi-Fi) را نیز دارد. به علاوه این ریموت کنترل دارای سلول خورشیدی یا سولارسل می باشد و با نور محیط قابل شارژ می باشد. این کنترل از راه دور تلویزیون بسیار سازگار با محیط زیست است تا جایی که اکثر قطعات پلاستیکی آن قابل بازیافت هستند.

در ساخت تلویزیون 75 اینچی LS03B سامسونگ از زبان طراحی Modern Frame استفاده شده است. بدنه و فریم این تلویزیون به صورت پیش فرض مشکی است اما می توانید قاب مورد علاقه خود را جداگانه خریداری کرده و روی تلویزیون نصب کنید. متاسفانه این تلویزیون 75 اینچی از سه پایه های استودیویی و لوازم جانبی چرخش خودکار پشتیبانی نمی کند. به همراه تلویزیون فوق پایه های رومیزی و همچنین پایه دیواری مدل Slim Fit Wall Mount ارائه شده است. پایه های میز این محصول دو طرفه و خطی می باشد که قابلیت تنظیم در 2 ارتفاع مختلف را دارد. این تلویزیون دارای One Connect Box می باشد و تمامی درگاه های تلویزیون بر روی این دستگاه قرار دارند. دستگاه One Connect Box (مدل SOC1003BA) از طریق کابل نازک One Invisible Connection به تلویزیون متصل می شود که نسبتاً طولانی است و به شما امکان می دهد دستگاه را در مکانی مناسب قرار دهید. علاوه بر این، در صورت نصب این تلویزیون بر روی دیوار، به لطف وجود One Connect Box، به راحتی می توانید به درگاه های ورودی و خروجی محصول دسترسی داشته باشید. سامسونگ جعبه این محصول را سازگار با محیط زیست و پایدار طراحی کرده است. پس از نصب تلویزیون، می توانید جعبه محصول را بریده و آن را به یک ساختار مقوایی جذاب تبدیل کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی تلویزیون 75 اینچ سامسونگ مدل 75OLS03B" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی تلویزیون 75 اینچ سامسونگ مدل 75OLS03B"، کلیک کنید.