نقد و بررسی تلویزیون 75 اینچ سامسونگ مدل 75Q70B

ارائه محصول

تلویزیون 75 اینچی Q70B یکی از هفت سری تلویزیون های سامسونگ است و برای بازی و تماشای فیلم مناسب است، اما می توانید از آن برای مصارف خانگی و روزمره نیز استفاده کنید. این تلویزیون با مدل کامل QA75Q70BAUXZN مونتاژ مصر، مدل کامل QA75Q70BAUXSA مونتاژ مصر و همچنین مدل کامل QA75Q70BAUXTW مونتاژ مصر وارد بازار ایران شد. ضمناً تلویزیون مذکور با مدل کامل QE75Q70BATXXC مونتاژ اسلواکی نیز در بازار ایران موجود می باشد. تلویزیون سامسونگ Q70B این یکی از تلویزیون های 2022 سامسونگ و مدل جدیدتری است که جایگزین تلویزیون Q70A سامسونگ می شود که سال گذشته معرفی و روانه بازار شد. این تلویزیون ارزان‌ترین تلویزیون گیمینگ 120 هرتزی سامسونگ در سال 2022 است. محصول فوق تفاوت چندانی با تلویزیون Q77B سامسونگ ندارد و تنها در رنگ اصلی و برخی فناوری های فرعی تفاوت دارند. این محصول دارای کیفیت تصویر عالی و صفحه نمایش QLED می باشد.

Samsung Forky TV 75Q70B دارای یک پردازنده قدرتمند Quantum Processor 4K است که صدا و تصویر را پردازش می کند. این پردازنده با استفاده از فناوری AI Upscale، وضوح تصویر را افزایش داده و با کاهش نویز تصویر، همه چیز را تا حد امکان بهبود می بخشد. این تلویزیون دارای فناوری کوانتوم HDR است و قابلیت نمایش محتوا و فرمت های HDR را دارد HDR10+پشتیبانی از HDR10 و HLG سامسونگ در این تلویزیون از فناوری جدید تقویت کنتراست Real Depth Enhancer استفاده می کند که با تشخیص سوژه اصلی کنتراست و جزئیات را بهبود می بخشد و با ایجاد عمق صحنه های واقعی بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. این تلویزیون از سنسور نور (Eco Sensor) و تشخیص روشنایی/رنگ برای تنظیم روشنایی صفحه با توجه به روشنایی، خنکی و گرمی رنگ نور اطراف استفاده می کند تا بهترین کیفیت تصویر را در نورهای مختلف مشاهده کنید. شرایط . علاوه بر این، با استفاده از فناوری Adaptive Picture، روشنایی صفحه را بر اساس محتوای در حال پخش تنظیم می کند تا در هر شرایطی بهترین کیفیت تصویر را تجربه کنید. سامسونگ با آزمایش تلویزیون های خود در آزمایشگاه های خاص، PQI یا Picture Quality Index را برای آنها تعیین می کند که عددی برای مقایسه کیفیت تصویر تلویزیون های سامسونگ با یکدیگر است. شاخص کیفیت تصویر این تلویزیون 3400 می باشد و یکی از باکلاس ترین و با کیفیت ترین تلویزیون های این شرکت به شمار می رود. این محصول با استفاده از فناوری Analog Clean View نویز سیگنال های آنالوگ دریافتی را حذف کرده و باعث می شود برنامه های تلویزیونی را واضح و با کیفیت بالا ببینید.

سامسونگ این تلویزیون را به 4 پورت HDMI 2.1 مجهز کرده و آن را به گزینه ای ایده آل برای اجرای بازی با کنسول های نسل نهم تبدیل کرده است. علاوه بر این، با تجهیز این محصول به فناوری ALLM و VRR و پشتیبانی از فناوری Nvidia G-Sync و AMD Freesync Premium Pro، قابلیت ارائه تاخیر ورودی کم و نرخ نوسازی متغیر را دارد و بازی های بدون تاخیری روان را به شما ارائه می دهد. تلویزیون روبروی شما دارای عملکرد Game Bar 2.0 است و به شما امکان می دهد حتی در حین بازی تنظیمات بازی را انجام دهید. این تلویزیون همچنین از عملکرد جدید Mini Map Zoom استفاده می کند که به شما امکان می دهد در حین بازی روی قسمتی از صفحه نمایش زوم کنید. فن آوری ها Motion Xcelerator Turbo+ و Game Motion Plus از تار شدن صحنه های سریع بازی جلوگیری می کند و آنها را واضح و روان برای شما به ارمغان می آورد.

تلویزیون QLED سامسونگ 75Q70B از نور پس زمینه LED Edge بهره می برد و دارای پنل VA است. فناوری Supreme UHD Dimming نور پس‌زمینه صفحه را کنترل می‌کند و فناوری Mega Contrast کنتراست را در صحنه‌ها ایجاد می‌کند و آنها را واقعی‌تر نشان می‌دهد. صفحه نمایش این تلویزیون دارای فناوری Dual LED است و نور سرد و گرم را تنظیم می کند. سامسونگ در این محصول از فناوری Wide Viewing Angle استفاده می کند و زاویه دید تلویزیون را افزایش می دهد تا بدون افت کیفیت تصویر، تلویزیون را از زوایای مختلف تماشا کنید. صفحه تلویزیون قادر به نمایش نرخ رفرش 120 هرتز است و به کمک فناوری Motion Rate 240 و Auto Motion Plus صحنه های سریع و اکشن را واضح و روان نمایش می دهد و از تار شدن تصاویر جلوگیری می کند. فناوری LED Clear Motion یکی از فناوری های جدید سامسونگ است که در این تلویزیون به کار رفته و با کنترل نور پس زمینه از تار شدن صحنه های سریع جلوگیری می کند. صفحه نمایش این محصول دارای عمق رنگ 10 بیت (8 بیت + FRC) است و با استفاده از فناوری One Billion Color حدود 1 میلیارد رنگ مختلف را نمایش می دهد. همچنین با استفاده از فناوری کوانتوم دات در فضای رنگی DCI-P3 100 درصد حجم رنگ را نمایش می دهد و تصاویر چشم نواز و با کیفیتی را به نمایش می گذارد.

تلویزیون سامسونگ 75Q70B دارای سیستم صوتی 2 کاناله و دارای 2 بلندگوی 10 واتی است که در مجموع 20 وات صدا را در اختیار شما قرار می دهد. اگر به صدای قدرتمند و فراگیر نیاز دارید، فناوری Multiroom Link با اتصال به نوار صدا، بلندگو یا سیستم سینمای خانگی از طریق شبکه، صدای قدرتمندتری را به شما ارائه می‌دهد. فناوری Q-Symphony 2.0 صدا را هم از تلویزیون و هم از سیستم صوتی در صورت اتصال سیمی یا حتی بی سیم (Wi-Fi) به نوار صوتی سامسونگ و سیستم صوتی که دارای یکسان هستند، به طور همزمان و هماهنگ ارائه می دهد. تکنولوژی این تلویزیون قابلیت انتقال و پخش صدای Dolby Atmos را از طریق کابل HDMI و کانال برگشت صدای eARC روی سیستم صوتی سازگار دارد. همچنین دارای فناوری Wireless Dolby Atmos است که این کار را به صورت بی سیم از طریق Wi-Fi انجام می دهد. یعنی تلویزیون را به صورت بی سیم به سیستم صوتی سازگار سامسونگ متصل خواهید کرد و از صدای Dolby Atmos به صورت بی سیم لذت خواهید برد. فناوری Dolby MS12 2Ch که شامل فناوری‌های Dolby Audio، Dolby AC4، Dolby Digital و Dolby Digital Plus می‌شود، یکی از فناوری‌های جدید به کار رفته در این تلویزیون است که کیفیت صدا را بهبود می‌بخشد و تجربه صوتی خوبی را ارائه می‌دهد یکی دیگر از فناوری‌های جدید به کار رفته در این تلویزیون، فناوری Dual Audio Support که با آن می توانید تلویزیون را به 2 دستگاه بلوتوث مانند هدفون، بلندگو یا نوار صوتی متصل کرده و صدا را به آنها منتقل کنید. این محصول دارای فناوری تقویت کننده صدای فعال بوده و با تشخیص نویز موجود در محیط، صدای گوینده را تقویت می کند تا دیالوگ ها را به صورت دقیق و واضح بشنوید. فناوری Object Tracking Sound Lite (OTS) صدای تلویزیون را دقیقاً در جایی که در تصویر تولید می شود به گوش شما می رساند و باعث می شود آن را با دقت و واقعی تر بشنوید. تکنولوژی صدای تطبیقی ​​+ استفاده شده در این تلویزیون، صدا را با توجه به محیط و محتوای در حال پخش به گونه ای تنظیم می کند که با بهترین کیفیت ممکن به گوش شما برسد.

تلویزیون هوشمند سامسونگ 75Q70B دارای سیستم عامل تایزن 6.5 است و امکانات هوشمند خوبی را در اختیار شما قرار می دهد. این تلویزیون دارای ریموت کنترل هوشمند TM2280E می باشد. این ریموت کنترل نیازی به باتری ندارد و توسط نور محیط از طریق پنل خورشیدی واقع در پشت آن شارژ می شود. توجه داشته باشید که برخی از دکمه های کنترل از راه دور ذکر شده در واحدهای مختلف کمی متفاوت هستند. یک پورت USB-C روی این ریموت کنترل تعبیه شده است و می توانید از طریق آن ریموت را شارژ کنید. این ریموت کنترل دارای میکروفون داخلی و دکمه دستیار صوتی است و امکان استفاده از دستورات صوتی و جستجوی صوتی را به شما می دهد. خود تلویزیون نیز دارای یک میکروفون داخلی است و می توانید بدون نیاز به کنترل از راه دور و با استفاده از عملکرد تعامل صوتی میدان دور، دستورات صوتی به تلویزیون بدهید یا از عملکرد جستجوی صوتی استفاده کنید. این عملکرد در فاصله 3-4 متری تلویزیون قابل استفاده است و با استفاده از دکمه ای که در زیر تلویزیون قرار دارد می توانید این عملکرد را خاموش کنید. این محصول از اینترنت اشیا (اینترنت اشیا) پشتیبانی می کند و شما می توانید از طریق پنل هوشمند SmartThings لوازم منزل و خانه هوشمند خود را کنترل کنید. این تلویزیون از برنامه SmartThings نیز پشتیبانی می کند و با نصب آن بر روی تلفن همراه خود می توانید از راه دور هم اتاقی ها و لوازم خانه هوشمند خود را کنترل کنید. فرقی نمی کند موبایل شما iOS یا اندروید باشد، می توانید با اتصال به این تلویزیون، محتوای مورد علاقه خود را به صورت بی سیم روی تلویزیون به اشتراک بگذارید یا صفحه نمایش گوشی را به صفحه تلویزیون منتقل کنید. با قابلیت TV Sound to Mobile می توانید صدا را از تلویزیون به تلفن همراه خود منتقل کنید و بدون ایجاد مزاحمت برای کسی با هدفون به آن گوش دهید. اگر گوشی شما سامسونگ گلکسی است، می توانید به راحتی با نزدیک کردن گوشی به قاب تلویزیون با استفاده از قابلیت Tap View به آن متصل شوید و محتوای مورد علاقه خود یا صفحه نمایش گوشی خود را روی تلویزیون به اشتراک بگذارید. سامسونگ با پشتیبانی از برنامه Google Duo در تلویزیون های جدید خود امکان برقراری تماس تصویری از طریق تلویزیون را فراهم کرده است. برای برقراری تماس ویدیویی، می‌توانید از دوربین Slim Fit Cam استفاده کنید یا از دوربین موبایل خود استفاده کنید. می توانید از تابع استفاده کنید حالت محیطی + به جای خاموش کردن تلویزیون، از صفحه نمایش آن به عنوان یک اثر هنری یا قاب عکس استفاده کنید و زیبایی محیط خود را چند برابر کنید. محصول پیش روی شما با مونتاژ مصری دارای 1 گیرنده دیجیتال داخلی و 1 گیرنده دیجیتال خارجی می باشد که تهیه جداگانه این دستگاه ها را از شما بی نیاز می کند. لازم به ذکر است که این تلویزیون ساخت اسلواکی علاوه بر گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2) دارای 2 گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2) نیز می باشد که می توانید از آنها استفاده کنید.

تلویزیون 75 اینچی سامسونگ Q70B دارای زبان طراحی AirSlim است و با حاشیه های بسیار باریک صفحه نمایش ظاهری مدرن و زیبا به محیط شما می بخشد. ضخامت کلی تلویزیون نیز کم است و برای نصب روی دیوار مناسب است. سامسونگ جعبه این تلویزیون را به عنوان یک بسته بندی سازگار با محیط زیست و پایدار طراحی کرده است. بنابراین به جای دور انداختن جعبه تلویزیون، می توانید آن را برش دهید و یک ساختار مقوایی زیبا بسازید. این محصول دارای پایه خطی است که با استفاده از پیچ در وسط تلویزیون نصب می شود. پشت کابینت تلویزیون شیارهای مسیریابی کابل را فراهم می کند که می توانید از آنها برای مدیریت و سازماندهی فضای پشت و اطراف تلویزیون استفاده کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی تلویزیون 75 اینچ سامسونگ مدل 75Q70B" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی تلویزیون 75 اینچ سامسونگ مدل 75Q70B"، کلیک کنید.