نقد و بررسی تلویزیون 75 اینچ سامسونگ 75BU8100

ارائه محصول

تلویزیون سامسونگ BU8100 اندازه 75 اینچ در بین تلویزیون های 2022 و سری 8 سامسونگ قرار دارد. این محصول با مدل کامل UA75BU8100KXXT مونتاژ شده در ویتنام (سفارش تایلند) و موجود در بازار وارد کشور ما شده است. این تلویزیون تفاوت چندانی با Samsung TV BU8000، Samsung TV BU8500، Samsung TV BU8572، Samsung TV BU8072 و Samsung TV BU8589 ندارد، اما از نظر ظاهری، به خصوص از نظر اصولی، کاملاً متفاوت هستند. تلویزیون BU8100 یکی از ارزان ترین تلویزیون های ال ای دی سامسونگ با کیفیت تصویر عالی در سال 2022 است.. محصول پیش رو که در ادامه به صورت کامل در اختیار شما قرار می دهیم، گزینه مناسبی برای مصارف معمولی، خانگی و تماشای فیلم و سریال به حساب می آید.

تلویزیون کریستالی 75BU8100 سامسونگ دارای پنل VA است، پنل های VA رنگ مشکی را با عمق زیاد و کنتراست بالا نمایش می دهند. نرخ رفرش این تلویزیون برابر با 60 هرتز است که می تواند کیفیت تصویر را 60 فریم بر ثانیه به شما نشان دهد. این تلویزیون از نور پس زمینه LED Edge استفاده می کند. سامسونگ عموما از این نور پس زمینه در تلویزیون های ارزان قیمت خود برای پایین نگه داشتن هزینه ها استفاده می کند و این محصول نیز از این قاعده مستثنی نیست. فناوری UHD Dimming به کار رفته در این تلویزیون وظیفه ایجاد کنتراست را بر عهده دارد تا کیفیت تصویر و کنتراست بهتری به شما بدهد. خبری از فناوری Local Dimming در تلویزیون مذکور نیست که با وجود فناوری UHD Dimming این نقص تا حدودی جبران می شود اما باز هم کافی نیست. عمق رنگ این محصول 10 بیت (8 بیت + FRC) است و با استفاده از فناوری پیشرفته One Billion Color حدود 1 میلیارد رنگ مختلف تولید می کند و به لطف فناوری Dynamic Crystal Color و صفحه کریستالی آن می تواند عریض نمایش دهد. طیف رنگ می توان گفت تلویزیون های مجهز به فناوری کریستال رنگ های زنده و واقعی تری تولید می کنند و کیفیت تصویر بهتری نسبت به تلویزیون های LED معمولی دارند. در واقع تکنولوژی کریستال یک لایه فیلتر رنگی است که رنگ های متفاوت و جذابی تولید می کند. محصولی که پیش روی شماست دارای سنسور تشخیص نور (Eco Sensor) می باشد و از طریق عملکرد تشخیص روشنایی می تواند نور محیط را تشخیص داده و روشنایی صفحه را متناسب با آن تنظیم کند تا کاربران کیفیت تصویر بهتری داشته باشند. فناوری دیگری که در این تلویزیون قابل توجه است فناوری Picture Clarity (Auto Motion Plus) نام دارد که می تواند صحنه های سریع را واضح و روان نمایش دهد و تا حد امکان از تار شدن آنها جلوگیری کند.

تلویزیون مورد نظر ما دارای تصویر با کیفیت و وضوح 3840 در 2160 پیکسل است. تلویزیون 4K سامسونگ 75BU8100 مجهز به پردازشگر تصویر Crystal Processor 4K می باشد. این پردازنده با استفاده از فناوری 4K Upscaling در این محصول کیفیت تصویر را بهبود می بخشد و تصاویری با وضوح پایین با کیفیت نزدیک به 4K نمایش می دهد. این تلویزیون با کمک Noise Reduction می تواند نویز تصویر را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و تصاویری با کیفیت و شفاف را به شما نشان دهد. از فناوری های Mega Contrast و Contrast Enhancer برای بهبود کنتراست تصاویر و نمایش آن ها با عمق رنگ بیشتر در محصول مذکور استفاده شده است. تلویزیونی که ما ارائه می کنیم حاوی محتوای HDR در فرمت های HLG، HDR10 و سایر فرمت ها است HDR10+ پشتیبانی می کند تلویزیون فوق دارای حالت Filmmaker است و می تواند فیلم ها و سریال ها را با همان کیفیتی که سازنده در نظر دارد نمایش دهد. این محصول با استفاده از حالت فیلم که مخصوص تماشای فیلم است، نرخ فریم فیلم های با کیفیت پایین را افزایش می دهد و در نتیجه صحنه های سریع را روانتر نمایش می دهد.

تلویزیون سامسونگ 75BU8100 دارای برخی ویژگی های بازی است اما به عنوان یک تلویزیون بازی حرفه ای شناخته نمی شود. تلویزیون فوق مجهز به حالت بازی و فناوری ALLM می باشد و می تواند به طور خودکار تاخیر ورودی را کاهش دهد که ویژگی بسیار خوبی برای این محصول است. این تلویزیون دارای قابلیت HGiG است و می تواند قسمت های تاریک و روشن بازی های HDR را با جزئیات بیشتری در اختیار شما قرار دهد. به کمک فناوری Motion Xcelerator به کار رفته در محصول مذکور، کمبود فریم تا حد قابل قبولی جبران شده و صحنه های سریع بازی ها روان تری نمایش داده می شود. این تلویزیون دارای 3 پورت HDMI 2.0 است. بنابراین در نهایت قابلیت بازتولید تصاویر با کیفیت 4K@60Hz را دارد. این محصول به دلیل نداشتن درگاه HDMI 2.1 و نرخ رفرش 60 هرتز از تمامی عملکردهای کنسول های نسل 9 پشتیبانی نمی کند. اما این بدان معنا نیست که نمی توانید کنسول های نسل نهم را به این تلویزیون وصل کنید، اما می توانید. اما شما از تمام قابلیت های این کنسول ها استفاده نمی کنید. در مجموع این تلویزیون گزینه خوبی برای کنسول های نسل 8 به حساب می آید، اما اگر گیمر حرفه ای هستید و می خواهید از بازی خود نهایت لذت را ببرید، پیشنهاد می کنیم به سراغ تلویزیون های گیمینگ بروید.

تلویزیون سامسونگ 75BU8100 مجهز به سیستم صوتی 2 کاناله و دارای 2 بلندگوی 10 واتی است که در مجموع 20 وات توان صوتی را در اختیار شما قرار می دهد. یکی از ویژگی های جالب سیستم صوتی این تلویزیون، فناوری Object Tracking Sound Lite (OTS Lite) است که قبلا فقط در تلویزیون های رده بالای سامسونگ دیده می شد. این فناوری به گونه ای عمل می کند که صدا تقریباً از همان جایی که تصویر پخش می شود به گوش شما می رسد. در تلویزیون مذکور از فناوری های Dolby MS12 2ch، Dolby Audio، Dolby Digital Plus، Dolby Digital و Dolby AC4 استفاده شده است. این فناوری ها به بهبود کیفیت صدای این محصول کمک می کند. اگر نیاز شما توسط بلندگوهای این محصول برآورده نشد، می توانید یک نوار صوتی یا سیستم سینمای خانگی تهیه کنید و از صدای بلندتری لذت ببرید. البته باید جدا بخرید. محصول فوق دارای درگاه خروجی صدای دیجیتال (اپتیکال) می باشد و با استفاده از عملکرد ARC و eARC پورت HDMI می توانید ساند بار یا سیستم سینمای خانگی را به آن متصل کرده و از صدای بهتر و با کیفیت تری لذت ببرید. تلویزیون روبروی شما دارای پشتیبانی صوتی دوگانه (بلوتوث) است و به شما امکان می دهد همزمان دو بلندگو یا هدفون یا هندزفری را از طریق بلوتوث به آن متصل کنید. یکی دیگر از ویژگی های جالب این تلویزیون کلید خودکار Buds است. اگر هندزفری Samsung Galaxy Buds دارید و آن را به تلفن همراه و تلویزیون خود وصل می کنید، این هندزفری ها به طور خودکار بین تلویزیون و تلفن همراه جابه جا می شوند. به عنوان مثال، اگر در حال تماشای تلویزیون هستید و صدا را از طریق هندزفری گلکسی بادز می شنوید و همزمان با هم تماس تلفنی دارید، هندزفری مذکور به طور خودکار از تلویزیون به تلفن همراه شما و پس از تماس بگیرید آنها برای ادامه تماشای محتوای تلویزیون به تلویزیون بازخواهند گشت. این محصول دارای عملکرد Multiroom Link نیز می باشد و می توانید آن را به صورت بی سیم به ساندبار یا سیستم سینمای خانگی متصل کرده و از صدای بلندتر ساندبار خود لذت ببرید.

همانطور که می توانید حدس بزنید این تلویزیون یکی از تلویزیون های هوشمند سامسونگ است که امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. تلویزیون هوشمند سامسونگ 75BU8100 مجهز به سیستم عامل تایزن 6.5 است. این نسخه نسبت به نسخه های سال گذشته ارتقا یافته و امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. منوی هوشمند Media Home یکی از ویژگی های جدیدی است که امسال در تلویزیون های سامسونگ از جمله این تلویزیون شاهد آن هستیم. این منو به شما امکان می دهد به محتویات و برنامه های مختلف دسترسی داشته باشید. تلویزیونی که بررسی می کنیم از اینترنت اشیا (IoT) پشتیبانی می کند و می توانید خانه و دستگاه های هوشمند خود را از طریق داشبورد SmartThing کنترل کنید. علاوه بر این، این محصول از برنامه SmartThings پشتیبانی می کند و شما می توانید با نصب این برنامه بر روی تلفن همراه خود تلویزیون را کنترل کنید. به همراه این محصول یک ریموت هوشمند مدل TM2280E به شما تقدیم می شود. این ریموت کنترل دارای یک میکروفون داخلی است و می توانید با فشار دادن دکمه مناسب از طریق دستیار صوتی و صوتی خود با تلویزیون ارتباط برقرار کنید. باتری این ریموت داخلی است و قابل تعویض نیست. بر روی این ریموت یک پورت USB-C وجود دارد و می توانید آن را با کابل شارژ کنید. یک پنل خورشیدی (SolarCell) در پشت این ریموت کنترل قرار داده شده است که توسط نور محیط شارژ می شود. تلویزیون مذکور علاوه بر ریموت کنترل هوشمند دارای ریموت کنترل معمولی مدل TM1240A نیز می باشد. در این محصول Google Assistant و Amazon Alexa را مشاهده خواهید کرد. البته ممکن است در برخی مناطق جغرافیایی در دسترس نباشند. تلویزیونی که معرفی می کنیم دارای قابلیت TV Sound to Mobile است که به شما امکان می دهد صدا را از تلویزیون به گوشی خود منتقل کنید. همچنین این تلویزیون هوشمند دارای فناوری Mobile to TV Mirroring می باشد و می توانید صفحه نمایش موبایل خود را به آن ریخته و از آن استفاده کنید. اگر گوشی هوشمند سامسونگ دارید، می توانید از عملکرد Tap View نیز در این محصول استفاده کنید. این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا با نزدیک کردن قاب تلویزیون به راحتی گوشی موبایل خود را به قاب تلویزیون متصل کنید. یکی از ویژگی های جذاب این محصول قابلیت Wireless Dex می باشد که به لطف آن می توانید مطالب و امکانات موبایل خود را به این محصول منتقل کرده و در محیط دسکتاپ با آن کار کنید. تلویزیون فوق دارای قابلیت BT HID و USB HID می باشد که می توان ماوس، کیبورد یا گیم پد را به صورت بی سیم (بلوتوث) یا سیمی به آن متصل کرد. محصول فوق دارای گیرنده داخلی DVB-T2 است اما گیرنده خارجی DVB-S2 ندارد و برای دسترسی به شبکه های خارجی باید یک گیرنده دیجیتال جداگانه خریداری کنید. یکی دیگر از فناوری های این تلویزیون، فناوری Analog Clean View است که تا حدودی نویز محتوای ورودی آنالوگ را کاهش می دهد.

تلویزیون سامسونگ 75BU8100 دارای زبان طراحی AirSlim بوده و طراحی بسیار شیک و مدرنی دارد. ضخامت این تلویزیون بسیار کم و حدود 2.66 سانتی متر می باشد که ویژگی بسیار خوبی برای تلویزیون ال ای دی محسوب می شود. طراحی حاشیه و قاب محصول قبل از نمای 3 بدون قاب و حاشیه های 3 طرف آن از حاشیه پایین باریک تر است، با وجود این ویژگی، تمرکز بیشتری روی محتوای در حال پخش خواهد بود. این تلویزیون دارای 2 پایه دو طرفه و دو شاخه می باشد. پایه های این تلویزیون در 4 حالت قابل نصب می باشد. یعنی می توانید پایه ها را روی 2 کوتاه (حالت استاندارد) یا بلند (حالت ساندبار) قرار دهید یا در فاصله کمتری از یکدیگر نصب کنید. در حالت ساندبار می توانید سایز پاها را طوری تنظیم کنید که بلندتر باشند تا فضای لازم برای ساندبار ایجاد شود. سامسونگ شیارهای مخصوصی را در پشت این تلویزیون برای مدیریت کابل تعبیه کرده است و با عبور کابل ها از این شیارها می توانید از گره خوردن کابل ها جلوگیری کنید. این شرکت برای کمک به محیط زیست در تولید جعبه های این محصول از طرح Eco-Packing استفاده کرده است که جعبه های بسته بندی را بسیار پایدار می کند و می توانید جعبه را برش دهید و با آن ساختار مقوایی جذابی بسازید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی تلویزیون 75 اینچ سامسونگ 75BU8100" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی تلویزیون 75 اینچ سامسونگ 75BU8100"، کلیک کنید.