نقد و بررسی تلویزیون 75 اینچ سونی مدل 75X95K

نمایش محصولات

تلویزیون سونی X95K یا مدل 75 اینچ X950K یکی از تلویزیون های سال 2022 سونی است این تلویزیون با مدل کامل XR-75X95K مونتاژ شده در مالزی و موجود وارد بازار ایران شد. سونی تلویزیون های 2022 خود را با پسوند K روانه بازار می کند، بنابراین این تلویزیون یکی از تلویزیون های سری K سونی محسوب می شود. تلویزیون X95K مدل جدیدتری است و جایگزین تلویزیون سونی X95J می شود که سال گذشته معرفی شد. البته سونی امسال تصمیم گرفت از فناوری mini-LED در تولید این صفحه تلویزیون استفاده کند که به نوبه خود پیشرفت قابل توجهی محسوب می شود و کیفیت تصویر بسیار بهتری را در اختیار شما قرار می دهد. تلویزیون Sony X95K در واقع اولین و ارزان ترین تلویزیون 4K Mini LED سونی در سال 2022 است. این تلویزیون برای تماشای حرفه ای فیلم ها و سریال های تلویزیونی و همچنین بازی با کنسول های نسل نهم عالی است. این تلویزیون دارای صفحه نمایش مینی ال ای دی و کیفیت تصویر عالی است.

تلویزیون ال ای دی مینی سونی 75X95K دارای نور پس زمینه مینی ال ای دی Direct Full Array و پنل VA می باشد. سونی برای کنترل نور پس زمینه این تلویزیون از فناوری منحصر به فردی به نام XR Backlight Master Drive استفاده می کند. این فناوری نور پس زمینه صفحه نمایش Mini LED را با استفاده از فناوری پیشرفته کاهش نور محلی کنترل می کند و کنتراست تصاویر را دقیقاً تنظیم می کند. این محصول همچنین دارای فناوری X-Wide Angle بوده و زاویه دید بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می دهد. این تلویزیون همچنین دارای فناوری X-Anti Reflection می باشد و تا حد زیادی از انعکاس نور محیط بر روی صفحه جلوگیری می کند تا در هر شرایط نوری به راحتی تلویزیون تماشا کنید. صفحه نمایش این تلویزیون دارای عمق رنگ واقعی 10 بیتی است و با استفاده از فناوری Live Color و XR Triluminos Pro طیف گسترده ای از رنگ ها را تولید می کند. صفحه نمایش این محصول دارای نرخ رفرش 120 هرتز بوده و قابلیت نمایش 4K با کیفیت تصویر 120 هرتز را دارد. این محصول با استفاده از فناوری XR Motion Clarity، صحنه های با حرکت سریع را به وضوح نمایش می دهد و از تار شدن تصویر جلوگیری می کند.

تلویزیون فورکی سونی 75X95K به پردازنده جدید سونی به نام Cognitive Processor XR مجهز شده است. البته سونی سال گذشته از این پردازنده در تلویزیون های رده بالای خود استفاده کرده بود و شاهد عملکرد عالی آن بودیم. این پردازنده وظیفه پردازش تصاویر و صدا را بر عهده دارد و مانند مغز انسان این کار را انجام می دهد. این پردازنده با استفاده از فناوری XR 4K Upscaling، وضوح تصاویر را افزایش داده و نویز آن ها را حذف می کند و همه چیز را در سطح کیفیت تصویر به نمایش می گذارد. بنابراین مهم نیست که چه چیزی را تماشا می کنید و در کجا تماشا می کنید، یک تصویر با کیفیت بالا را تجربه خواهید کرد. سونی با استفاده از فناوری XR Super Resolution بافت عناصر و اشیاء موجود در تصویر را بهبود می بخشد تا بتوانید جزئیات بیشتری را در تصویر مشاهده کنید. سونی این کار را با استفاده از فناوری پردازش پایگاه داده دوگانه، که شامل هزاران داده تصویر مختلف است، انجام می دهد. پردازنده این تلویزیون اشیا و عناصر موجود در تصویر را آنالیز کرده و آنها را تشخیص می دهد سپس با کمک پایگاه داده تصویر نمونه مشابهی را پیدا کرده و پردازش مربوطه را انجام می دهد. این محصول دارای فناوری هموارسازی XR می باشد و رنگ ها و تصاویر گرادیان را کاملا صاف و یکنواخت نمایش می دهد و از مسدود شدن آن ها جلوگیری می کند. سونی برخلاف مدل مشابه سال گذشته این تلویزیون را به فناوری XR Contrast Booster 15 مجهز کرده است که کنتراست تصاویر و صحنه ها به ویژه صحنه های تاریک را به صورت کاملاً پویا و دقیق بهبود می بخشد و صحنه هایی با کیفیت بسیار بهتر ارائه می دهد این تلویزیون دارای فناوری HDR نیز می باشد. و از فرمت های Dolby Vision، HDR10 و HLG پشتیبانی می کند. با استفاده از فناوری XR HDR Remaster، سونی اشیاء و عناصر موجود در تصویر محتوای SDR را شناسایی می‌کند و به‌طور جداگانه رنگ، کنتراست و عمق آنها را بهبود می‌بخشد و همه چیز را به HDR نزدیک‌تر و واقعی‌تر بازتولید می‌کند.

تلویزیون بازی پیش روی شما دارای درگاه HDMI 2.1 است و از فناوری ALLM و VRR پشتیبانی می کند. متأسفانه تلویزیون مذکور از فناوری AMD FreeSync برخوردار نیست، اما دارای فناوری Nvidia G-Sync بوده و از کارت گرافیک های Nvidia به طور کامل پشتیبانی می کند. امسال سونی دو ویژگی جدید به تلویزیون های خود اضافه کرده است که بازی در این تلویزیون ها را لذت بخش تر می کند. عملکرد Auto HDR Tone Mapping این امکان را به شما می دهد تا هنگام اتصال این تلویزیون به کنسول پلی استیشن 5 بهترین تنظیمات HDR را به صورت خودکار تنظیم کنید و قسمت های روشن و تاریک بازی های HDR را با جزئیات بیشتر مشاهده کنید. این ویژگی عملکردی مشابه با HGiG در تلویزیون های برندهای دیگر دارد. حالت تصویر ژانر خودکار یکی دیگر از ویژگی هایی است که سونی در این تلویزیون از آن استفاده می کند. این عملکرد به طور خودکار اتصال کنسول PS5 را شناسایی می کند و تلویزیون را به حالت بازی تغییر می دهد و بهترین تنظیمات بازی را انجام می دهد. همچنین اگر می خواهید از طریق PS5 خود فیلم تماشا کنید، این ویژگی بهترین تنظیمات را برای تماشای فیلم انجام داده است تا بتوانید کیفیت تصویر بهتری را تجربه کنید. در مجموع این تلویزیون یکی از بهترین تلویزیون های گیمینگ سونی به حساب می آید و قابلیت نمایش کیفیت تصویر 4K با فرکانس 120 هرتز را دارد و برای بازی با کنسول های نسل نهم، PS5 و Xbox Series X کاملا مناسب است.

تلویزیون سونی 75X95K دارای سیستم صوتی چند صدایی آکوستیک با توییتر موقعیت یابی صدا است و صداها را دقیقاً در جایی که در تصویر وجود دارد از صفحه پخش می کند و حس واقعی را به بیننده منتقل می کند. سیستم صوتی این تلویزیون 2.2 کاناله است و صدای استریوی خوبی را در کنار بیس به شما می دهد. تلویزیون مذکور دارای توان خروجی صدای 60 وات می باشد. این تلویزیون با کمک فناوری Dolby Audio کیفیت صدای بهتری را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین با استفاده از فناوری Surround و Dolby Atmos صدای فراگیر مجازی را در اختیار شما قرار می دهد. با استفاده از فناوری 3D Surround Upscaling، سونی تقریباً هر صدایی را در محیط مجازی پخش می کند. بنابراین مهم نیست محتوای شما چگونه به نظر می رسد، همچنان آن را واقعی تر و با کیفیت بهتر می شنوید. علاوه بر این، این تلویزیون دارای فناوری DTS Digital Surround و Dolby Atmos است و به شما این امکان را می دهد که در صورت اتصال به نوار صوتی یا سیستم صوتی سازگار، صدای فراگیر واقعی را تجربه کنید و از تماشای تلویزیون نهایت لذت را ببرید. این محصول مجهز به فناوری کالیبراسیون خودکار آکوستیک برای جبران موقعیت اتاق و کاربر است و صداها را با توجه به موقعیت بیننده و همچنین محیط تنظیم می کند تا همیشه بهترین تجربه صوتی را داشته باشید. این تلویزیون همچنین دارای فناوری Voice Zoom 2 است و صدای دیالوگ ها را تقویت می کند تا صدای گوینده را با وضوح بیشتری بشنوید. این تلویزیون مجهز به Acoustic Center Sync است و به شما امکان می دهد آن را به نوار صوتی سازگار سونی متصل کنید و صدایی با کیفیت بهتر را تجربه کنید. در این حالت تلویزیون به عنوان یک بلندگوی مرکزی عمل می کند و دیالوگ ها را با صدای بلند و واضح بازتولید می کند.

تلویزیون هوشمند سونی 75X95K مجهز به سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربری گوگل تی وی است. امسال سونی از ریموت کنترل استاندارد RMF-TX800P جدید خود در این تلویزیون استفاده می کند. این ریموت کنترل از نظر اندازه کوچک و از پلی اورتان ساخته شده و به راحتی تمیز می شود. دکمه های این ریموت کنترل نیز 99.9 درصد آنتی باکتریال هستند. این ریموت کنترل دارای میکروفون داخلی است و از دستورات صوتی و جستجو پشتیبانی می کند. علاوه بر این، خود تلویزیون نیز دارای میکروفون داخلی و عملکرد جستجوی صوتی هندزفری است و حتی بدون کنترل از راه دور و فقط با صدای خود می توانید با تلویزیون ارتباط برقرار کنید. این تلویزیون مجهز به دستیار گوگل است و از اینترنت اشیا (IoT) پشتیبانی می کند. سونی این تلویزیون را به ChromeCast مجهز کرده و نیازی به خرید جداگانه آن ندارید. این تلویزیون قابلیت اتصال به موبایل های اندروید و iOS را دارد. سونی اعلام کرده است که اتصال تلفن همراه به تلویزیون های جدید از طریق کروم کست انجام می شود، بنابراین باید برنامه Google Home را روی تلفن همراه خود نصب کنید. حافظه داخلی این تلویزیون 16 گیگابایت است اما قسمت زیادی از آن را سیستم عامل و برنامه های از پیش نصب شده اشغال کرده و مابقی یعنی حدود 4.2 گیگابایت در اختیار کاربر قرار دارد. البته برای داشتن فضای بیشتر می توانید فلش را به تلویزیون متصل کنید. یکی از قابلیت های جدید تلویزیون های سونی 2022 مجهز بودن به پروفایل شخصی است. هر یک از اعضای خانواده شما می توانند نمایه و تنظیمات و برنامه های مورد علاقه خود را داشته باشند. علاوه بر این، این تلویزیون دارای یک پروفایل ویژه برای کودکان (Kids Profile) است که به والدین اجازه می دهد تا بر محتوای تماشای فرزندان خود کنترل کامل داشته باشند. این محصول دارای اپلیکیشن Living Decor می باشد و می توانید از آن به عنوان قاب عکس یا اثر هنری استفاده کنید. این تلویزیون دارای فناوری بهینه سازی محیط است و به طور خودکار صدا و تصویر را با توجه به شرایط محیطی تنظیم می کند تا همیشه بهترین تجربه تماشا را داشته باشید. این تلویزیون از دوربین Bravia Cam جدید سونی پشتیبانی می کند. این دوربین به صورت جداگانه فروخته می شود و در جعبه تلویزیون موجود نمی باشد. این دوربین از طریق پورت USB به تلویزیون متصل می شود و در بالای تلویزیون نصب می شود. این دوربین مجموعه ای از عملکردهای اضافی از جمله تشخیص فاصله بیننده و تلویزیون، موقعیت دقیق بیننده و حضور بیننده را ارائه می دهد و با استفاده از فناوری Ambient Optimization Pro صدا و تصویر را با دقت بیشتری تنظیم می کند. همچنین می توانید از این دوربین برای تماس تصویری استفاده کنید. این تلویزیون همچنین از مدل جدید اسپیکر پوشیدنی یا گردنی سونی SRS-NS7 پشتیبانی می کند و صدایی کاملا سه بعدی و 360 درجه را در اختیار شما قرار می دهد.

طراحی و کیفیت ساخت تلویزیون 75 اینچی Sony X95K بسیار خوب است. ضخامت این تلویزیون برای تلویزیون 2022 کمی زیاد است و می توان آن را یکی از ایرادات طراحی سونی دانست. پایه های این تلویزیون به صورت خطی بوده و در دو طرف تلویزیون نصب می شود. این پایه ها فلزی بوده و بسیار با کیفیت و شیک هستند و زیبایی خاصی به تلویزیون می بخشند. البته این پایه ها قابل تنظیم هستند و می توانید با توجه به نیاز خود آنها را در 3 حالت مختلف تنظیم کنید. لبه های اطراف صفحه نمایش این تلویزیون بسیار باریک طراحی شده تا بتوانید روی محتوای در حال پخش تمرکز کنید و از تماشای آن لذت ببرید. سونی این تلویزیون را از مواد بسیار باکیفیت و قابل بازیافت به نام SORPLAS تولید کرده است که به حفظ محیط زیست کمک می کند. در جعبه این تلویزیون هم سیم برق دو سیمه و هم سه سیم وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز خود از آنها استفاده کنید. پشت این تلویزیون ظاهر و طراحی بسیار زیبا و جذابی دارد و به شکل مشبک می باشد. سونی برای این تلویزیون کاورهایی در نظر گرفته است که با استفاده از آن می توانید پایه ها و پورت های ورودی و خروجی را بپوشانید. با قرار دادن این کاورها زیبایی پشت تلویزیون بیشتر می شود و همه چیز مرتب و مرتب به نظر می رسد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی تلویزیون 75 اینچ سونی مدل 75X95K" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی تلویزیون 75 اینچ سونی مدل 75X95K"، کلیک کنید.