هوش مصنوعی در کلاس های درس؛ تحولی نوین در نظام آموزشی ایران

وزیر آموزش و پرورش از اقدامات پیشروی آموزش و پرورش ایران در حوزه هوش مصنوعی خبر داد. با گنجاندن مفاهیم هوش مصنوعی در کتاب های درسی برگزاری کارسوق های دانش آموزی و توانمندسازی معلمان گام های مؤثری برای آماده سازی دانش آموزان و معلمان در مواجهه با فناوری های آینده برداشته شده است.
به گزارش خبرگزاری قدم آخر علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش با دعوت وزیر آموزش عربستان یوسف بن عبدالله البنیان در وزارتخانه آموزش این کشور با وی دیدار و گفت و گو کرد. در این دیدار وزیر آموزش عربستان با اشاره به زمینه های همکاری مشترک میان دو وزارتخانه دستاورد ها و توفیقات آموزش و پرورش ایران را تبریک گفت.
وی درادامه به فرصت ها و تشابه دو کشور در تربیت و تنوع و همچنین چالش ها و فرصت ها پرداخت و تبادل تجارب در ارتقای آموزش و پرورش دوکشور را موثر دانست.
سپس علیرضا کاظمی با تشکر از دعوت کشور عربستان با بیان آماری از دانش آموزان و مدارس دولتی و غیر دولتی و معلمان به دستاورد های آموزش و پرورش ایران در حوزه های گوناگون ازجمله رفع ریشه کنی بی سوادی پوشش تحصیلی کودکان استثنایی پوشش ۴۸ درصدی دانش آموزان فنی و حرفه ای در دوره دوم متوسطه موفقیت در المپیاد های علمی دانش آموزان و اقداماتی که اخیرا در حوزه هوش مصنوعی در کتاب های درسی و برگزاری کارسوق های دانش آموزی و توانمندسازی معلمان دراین خصوص انجام گرفته اشاره کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خدمات آموزشی رایگان به حدود ۶۱۵۰۰۰ دانش آموز اتباع را تشریح کرد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به به برگزاری دوسالانه مسابقات بین المللی قرآن کریم در ایران از یوسف بن عبدالله البنیان دعوت کرد تا ضمن شرکت در این مسابقات میزبانی برگزاری آن را نیز داشته باشند.
کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی شبکه شاد به عنوان یکی از دستاورد های آموزش وپرورش در حوزه فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این شبکه حدود ۱۵میلیون کاربر دارد و بطور هم زمان حدود ۳میلیون کاربر می توانند از این سکوی آموزشی استفاده کنند.
سپس یوسف بن عبدالله البنیان ضمن ابراز خوشحالی از دستاورد های ایران در زمینه های گوناگون خاطر نشان کرد: آموزش هسته موفقیت همه جوامع است و یکی از برنامه های وزارت آموزش عربستان نیاز سنجی معلمان توانایی ها و مهارت ها و ارزش هایی است که باید داشته باشند.
وی مأموریت اصلی آموزش و پرورش را آموزش دانست و گفت: ساخت و ساز مدارس و دغدغه کمبود فضای آموزش و پرورش برعهده سایر دستگاه ها است و مسئولین آموزش و پرورش نباید به دنبال ساختمان سازی باشند.
در ادامه وزیر آموزش و پرورش ضمن دعوت از دکتر یوسف بن عبدالله البنیان برای سفر به ایران ابراز امیدواری کرد که یادداشت تفاهمی بین دو وزارت جهت تبادل تجارب در زمینه های گوناگون آموزشی تنظیم و در سفر آتی وزیر آموزش عربستان به امضاء طرفین برسد.
گفتنی است در این دیدار وزیر آموزش و پرورش ایران درخواست تسریع صدور ویزای معلمان ایرانی مدرسه جده را بیان کرد که مورد موافقت وزیر آموزش عربستان قرار گرفت.
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هوش مصنوعی در کلاس های درس؛ تحولی نوین در نظام آموزشی ایران" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هوش مصنوعی در کلاس های درس؛ تحولی نوین در نظام آموزشی ایران"، کلیک کنید.