واردات کالاهای اساسی به مازندران 30 درصد رشد یافت – خبرگزاری قدم آخر | اخبار ایران و جهان

واردات کالاهای اساسی به مازندران 30 درصد رشد یافت - خبرگزاری قدم آخر | اخبار ایران و جهان

امیر جمشیدی در گفت وگو با خبرنگار قدم آخر از ورود 337 میلیون دلار کالای اساسی به گمرکات مازندران در سال جاری خبر داد و گفت: طی دو ماهه نخست امسال، 958 هزار و 80 تن کالای اساسی به ارزش 336 میلیون و 887 هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

جمشیدی اظهار داشت: واردات کالای اساسی طی دوماهه نخست امسال نسبت به دوماهه سال گذشته از نطر وزنی 81 درصد و از نظر ارزشی 30 درصدی رشد را نشان می دهد.

وی پنج قلم اول کالاهای اساسی طی این مدت را ذرت دامی به ارزش 192 میلیون دلار، چربی ها و روغن های حیوانی و نباتی به ارزش 72 میلیون دلار، جو دامی به ارزش 58 میلیون دلار، کود شیمیایی به ارزش 11 میلیون دلار و کاغذ به ارزش 2 میلیون دلار عنوان نمود.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به سه گمرک وارداتی نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار بیان داشت طی این مدت واردات انواع کالا از طریق این سه گمرک به میزان 993 هزار تن به ارزش 359 میلیون و 877 هزار دلار بوده و واردات کالاهای اساسی 96 درصد از کل وزن و 93 درصد از کل ارزش واردات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: امارات، روسیه، ترکیه، انگلستان و عمان پنج کشور اول طرف معامله در حوزه واردات به گمرکات مازندراِن بودند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "واردات کالاهای اساسی به مازندران 30 درصد رشد یافت – خبرگزاری قدم آخر | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "واردات کالاهای اساسی به مازندران 30 درصد رشد یافت – خبرگزاری قدم آخر | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.