نقد و بررسی تلویزیون ال ای دی هوشمند سونی مدل 50X75K سایز 50 اینچ

نمایش محصولات

تلویزیون X75K سایز 50 اینچ یکی از تلویزیون های سال 2022 سونی است که این تلویزیون با مدل فول KD-50X75K وارد کشور ما شده و در ویتنام مونتاژ می شود. این مدل هم برای تماشای فیلم و سریال و هم برای مصارف خانگی و روزمره ایده آل است. توجه داشته باشید که این محصول یکی از تلویزیون های BARVIA سونی است، بنابراین ممکن است به عنوان تلویزیون سونی براویا به بازار عرضه شود. این تلویزیون در برخی مناطق جغرافیایی با نام های X7500K یا X750K نیز شناخته می شود، اما مدل صحیح آن X75K است. تلویزیون X75K در واقع ارزان ترین تلویزیون 4K سونی در سال 2022 است. این تلویزیون مدل جدیدتری است و جایگزین تلویزیون سونی X75 می شود که سال گذشته معرفی شد. سونی تلویزیون های خود را از سال 2022 با پسوند K تولید می کند، بنابراین این تلویزیون یکی از تلویزیون های موسوم به سری K سونی محسوب می شود تلویزیون X75K دارای صفحه نمایش LED و کیفیت تصویر عالی است.

تلویزیون LED سونی 50X75K دارای نور پس زمینه LED مستقیم و پنل VA است. تنها سایز 50 اینچی این تلویزیون دارای پنل VA است و به لطف این پنل، عمق مشکی بهتر و کنتراست تصویر بهتری را ارائه می دهد، اما زاویه دید باریک تری دارد. متأسفانه این تلویزیون از فناوری محلی کم نور برخوردار نیست و نباید انتظار کنتراست تصویر بسیار بالایی از آن داشت که برای یک تلویزیون ارزان قیمت طبیعی است. سونی در این مدل به جای فناوری Local Dimming از فناوری Frame Dimming استفاده کرده است که عملکرد پایین تری دارد اما داشتن آن بهتر از نداشتن آن است. صفحه نمایش این محصول دارای نرخ رفرش 60 هرتز بوده و به کمک فناوری Motionflow XR 240 صحنه های سریع را به وضوح نمایش می دهد و از تار شدن تصاویر جلوگیری می کند. صفحه نمایش این محصول دارای عمق رنگ 10 بیت (8 بیت + FRC) می باشد. سونی با استفاده از فناوری Live Color رنگ های طبیعی را در این تلویزیون تولید و نمایش می دهد. تلویزیون روبروی شما دارای فناوری کنترل نور پس زمینه پویا است که می تواند نور پس زمینه را به صورت پویا کنترل کند تا علاوه بر کیفیت تصویر بهتر، در مصرف انرژی صرفه جویی کند.

تلویزیون سونی 50X75K فورکی حدود 8.3 میلیون پیکسل دارد و می تواند محتوا را با جزئیات بیشتری نسبت به تلویزیون های فول اچ دی (FHD) نمایش دهد. این مدل مجهز به پردازشگر تصویر 4K Processor X1 است که یکی از محبوب ترین پردازنده های سونی است. این پردازنده تنها در تلویزیون های 4K ارزان و پایین این شرکت استفاده می شود. این پردازنده با استفاده از فناوری 4K X-Reality PRO وضوح تصاویر را افزایش داده و نویز آنها را کاهش می دهد و همه چیز را در سطح کیفیت تصویر نشان می دهد. سونی با استفاده از فناوری تقویت کنتراست پویا کنتراست تصاویر و صحنه ها را به صورت پویا افزایش می دهد. به طور کلی با توجه به موارد فوق، این تلویزیون برای کسانی که قصد تماشای فیلم و سریال و محتوای HDR باکیفیت را دارند مناسب نیست و توصیه می شود به دنبال مدل دیگری باشند.

این تلویزیون دارای 3 پورت HDMI 2.0 است و می تواند کیفیت تصویر 4K را با فرکانس 60 هرتز نمایش دهد. در نتیجه این مدل در بین تلویزیون های گیمینگ قرار نمی گیرد و نباید انتظار زیادی در زمینه بازی از آن داشت. تلویزیون مذکور دارای حالت بازی است و می تواند تاخیر ورودی نسبتاً کمتری را در حین بازی به شما ارائه دهد. متأسفانه این تلویزیون حتی از فناوری Auto Low Latency Mode (به اختصار ALLM) برخوردار نیست که جای تعجب دارد. تلویزیون روبروی شما از فناوری VRR برخوردار نیست و نمی تواند کیفیت تصویر 4K@120Hz را نمایش دهد. به طور کلی با توجه به موارد فوق، این تلویزیون گزینه خوبی برای اتصال و بازی با کنسول های بازی نسل هشتم (مانند پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان) است. از طرفی می توانید کنسول های نسل نهم خود (ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5) را نیز به این تلویزیون متصل کنید، اما این گزینه عالی نیست و توصیه نمی شود.

تلویزیون سونی 50X75K مجهز به سیستم صوتی 2 کاناله است و قابلیت پخش صدای استریو را دارد. سیستم صوتی این تلویزیون Open Baffle Speaker می باشد. این سیستم صوتی شامل دو بلندگوی 10 واتی Full Range (Bass Reflex) می باشد که در مجموع دارای توان خروجی 20 وات می باشد. تلویزیون جلوی شما بلندگوهای رو به پایین دارد. سونی کیفیت صدای این تلویزیون را با کمک فناوری Dolby Audio بهبود می بخشد. همچنین فرکانس صداها را با استفاده از فناوری Clear Phase بهبود می بخشد تا بتوانید صدایی با کیفیت بهتر را تجربه کنید. این محصول از کانال صوتی بازگشتی ARC پشتیبانی می کند و شما می توانید صدای آن را فقط از طریق کابل HDMI منتقل کنید، نیازی به کابل اضافی سیستم صوتی یا نوار صوتی نیست. علاوه بر این امکان اتصال این مدل به ساندبار یا سیستم صوتی از طریق کابل نوری وجود دارد. متأسفانه تلویزیون مذکور برخلاف اندازه های بزرگتر از eARC پشتیبانی نمی کند. به لطف عملکرد Dialogue Enhancer، تلویزیون روبروی شما توانایی بهبود صدای دیالوگ ها را دارد تا صدای گوینده را بهتر و واضح تر بشنوید. سونی این تلویزیون را به خروجی صدای آنالوگ مجهز کرده است و می توانید دستگاه هایی مانند هدفون خود را از طریق کابل AUX به تلویزیون متصل کرده و صدا را از طریق آن بشنوید. علاوه بر این، این مدل دارای بلوتوث نسخه 5.0 (بلوتوث 5.0) است و از پروفایل A2DP پشتیبانی می کند، بنابراین می توانید حتی هندزفری بلوتوث خود را به تلویزیون متصل کنید.

تلویزیون هوشمند سونی 50X75K مجهز به سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری گوگل تی وی است. توجه داشته باشید که برخی از فروشگاه ها به دلیل عدم آگاهی و عدم آگاهی سیستم عامل این محصول را گوگل تی وی می نامند اما رابط کاربری آن در واقع گوگل تی وی است. این مدل قابلیت نصب برنامه ها و بازی های اندروید را دارد، می توانید اپلیکیشن های مورد نظر خود را از فروشگاه گوگل پلی دانلود و بر روی تلویزیون نصب کنید. حافظه داخلی این تلویزیون توسط سونی 16 گیگابایت اعلام شده است اما در عمل بیشتر این ظرفیت حافظه توسط سیستم عامل و برنامه های از پیش نصب شده اشغال شده و مابقی آن یعنی حدود 8.7 گیگابایت در اختیار شماست. سونی تلویزیون های جدید خود از جمله این تلویزیون را به ویژگی پروفایل شخصی مجهز می کند و هر یک از اعضای خانواده شما می توانند پروفایل خود را در تلویزیون ایجاد کنند و تنظیمات و برنامه های مورد علاقه خود را داشته باشند. به علاوه این تلویزیون مجهز به پروفایل مخصوص کودکان (Kids Profile) است و والدین می توانند محدودیت های لازم را برای فرزندان خود اعمال کنند. سونی امسال از ریموت کنترل هوشمند جدید خود در تلویزیون های سال 2022 استفاده می کند، البته توجه داشته باشید که ریموت کنترل این محصول مشابه ریموت کنترل تلویزیون های سونی سال گذشته است. تلویزیون روبروی شما دارای یک کنترل از راه دور هوشمند استاندارد RMF-TX520P است. این ریموت کنترل دارای میکروفون داخلی است و از دستورات صوتی و جستجو پشتیبانی می کند. این محصول از اینترنت اشیا (IoT) نیز پشتیبانی می کند و می توانید از طریق Google Assistant، لوازم خانگی و خانه هوشمند خود را مدیریت و کنترل کنید. سونی این تلویزیون را به Chromecast داخلی مجهز کرده است و نیازی به خرید جداگانه آن ندارید. این محصول قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند اندروید و آی او اس را دارد، علاوه بر اشتراک گذاری محتوا از تلفن همراه خود به تلویزیون، می توانید تصویر را از روی صفحه نمایش تلفن همراه خود بر روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون نیز انتقال داده و مشاهده کنید. به گفته سونی، اتصال موبایل به تلویزیون های جدید این شرکت از طریق کروم کست است. بنابراین باید اپلیکیشن گوگل هوم را روی تلفن همراه خود نصب کرده و از طریق آن به تلویزیون متصل شوید. این تلویزیون دارای گیرنده دیجیتال DVB-T2 برای تماشای شبکه های داخلی است که متاسفانه این گیرنده قابلیت ضبط برنامه را ندارد. برای تماشای کانال های خارجی در این تلویزیون به گیرنده دیجیتال DVB-S2 نیاز دارید و می توانید آن را از طریق کابل HDMI به تلویزیون متصل کنید. سونی علاوه بر امکانات مختلف به دوام و طول عمر تلویزیون نیز توجه داشته و این مدل را به فناوری X-Protection مجهز کرده است. فناوری مذکور در واقع این تلویزیون را از آسیب های احتمالی ناشی از نوسانات برق، گرد و غبار، رطوبت یا حتی صاعقه محافظت می کند.

طراحی تلویزیون 50 اینچی سونی X75K به طور کلی برای یک تلویزیون ارزان قیمت خوب و قابل قبول است. حاشیه های اطراف صفحه نمایش این تلویزیون نسبتا باریک است و به شما کمک می کند تا روی محتوای در حال پخش تمرکز کنید و از تماشای آن لذت ببرید. پایه های این محصول مشکی و به شکل دو شاخه یا خرچنگ می باشد. پایه های تلویزیون در مقابل شما با استفاده از پیچ در دو طرف تلویزیون نصب می شوند و سونی آنها را از ترکیب فلز و پلاستیک ساخته است. متاسفانه این پایه ها قابلیت تنظیم در حالت های مختلف را ندارند و فقط در حالت 1 قرار می گیرند. ایراد اصلی در طراحی تلویزیون های سونی ضخامت بدنه تلویزیون است. ضخامت بدنه این تلویزیون 7.7 سانتی متر است که نسبت به سایر برندهای معروف تلویزیون در بازار بیشتر است و زیباست. همچنین این تلویزیون از براکت دیواری پشتیبانی می کند و در صورت نیاز می توانید آن را روی دیوار نصب کنید. البته توجه داشته باشید که پایه دیواری مناسب این محصول را باید جداگانه خریداری کرد و در بسته تلویزیون گنجانده نشده است. در جعبه این تلویزیون 2 عدد گیره مدیریت کابل وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها نظم بیشتری به کابل های متصل به تلویزیون بدهید. همچنین سیم برق موجود در پکیج این مدل از نوع سه شاخه است که برای استفاده از آن نیاز به تبدیل 3 به 2 دارید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی تلویزیون ال ای دی هوشمند سونی مدل 50X75K سایز 50 اینچ" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی تلویزیون ال ای دی هوشمند سونی مدل 50X75K سایز 50 اینچ"، کلیک کنید.