نقد و بررسی تلوزیون 75 اینچ سامسونگ مدل QN900B

ارائه محصول

تلویزیون QN900B سایز 75 اینچ یکی از تلویزیون های 2022 سامسونگ است که علاوه بر مصارف خانگی و روزمره، برای مصارف حرفه ای مانند تماشای فیلم و بازی نیز مناسب است. تلویزیون مذکور در حال حاضر با مدل فول QE75QN900BTXXC مونتاژ مجارستان و موجود به ایران وارد شده است. علاوه بر این، این محصول با مدل کامل QA75QN900BUXTW مونتاژ مصر و مدل کامل QA75QN900BUXZN مونتاژ مصر وارد بازار و منطقه ما شد. تلویزیون سامسونگ QN900B بهترین تلویزیون بازی 8K سامسونگ در سال 2022 است. این محصول از سری 9 سامسونگ و مدل جدیدتر و جایگزین تلویزیون QN900A سامسونگ می باشد که سال گذشته تولید شد. صفحه نمایش تلویزیون QN900B Neo QLED و کیفیت تصویر آن 8K می باشد.

صفحه نمایش این تلویزیون دارای فناوری Mini LED می باشد و با استفاده از ال ای دی های کوچکتر و بیشتر نسبت به تلویزیون های ال ای دی معمولی موجود در بازار، تصاویر را با جزئیات زیاد و رنگ های تیره عمیق به نمایش می گذارد. تلویزیون سامسونگ 75QN900B Neo QLED (مینی ال ای دی) از پنل VA و نور پس زمینه مینی LED Direct Full Array استفاده می کند. البته سامسونگ برای جبران زاویه دید محدود خود از فناوری Ultra Viewing Angle برای ارائه زاویه دید بسیار وسیع استفاده می کند و امکان تماشای برنامه از هر نقطه ای بدون افت کیفیت وجود دارد. این تلویزیون دارای فناوری Anti-Reflection می باشد و با کمک آن از انعکاس نور محیط بر روی صفحه جلوگیری می کند و در هر شرایط نوری می توانید تصاویری با کیفیت بی نظیر تماشا کنید. عمق رنگ صفحه نمایش این تلویزیون 10 بیت واقعی است و دارای فناوری های One Billion Color و Quantum Dot است که به کمک آن قادر است 100 درصد حجم رنگ را در فضای DCI-P3 و حدود 1 میلیارد رنگ مختلف و چشمی را نمایش دهد. -نمایشگرهای جذاب در این تلویزیون سامسونگ از فناوری Ultimate 8K Dimming Pro برای کنترل روشنایی و روشنایی صفحه استفاده می کند و با کمک Quantum Matrix Technology Pro سایز نور پس زمینه LED به اندازه مدل های مشابه 0.02 است که در نتیجه کنتراست تصویر خیره کننده از محتوای وارد شده. نرخ تازه سازی صفحه نمایش این محصول برابر با 120 هرتز است که این تلویزیون را برای استفاده حرفه ای مناسب می کند. سامسونگ این تلویزیون را مجهز به فناوری Auto Motion Plus و Motion Rate 240 کرده است تا صحنه های پرسرعت فیلم های اکشن و بازی ها کاملا روان و روان نمایش داده شوند. همچنین به تازگی قابلیت LED Clear Motion به برخی از تلویزیون های سامسونگ از جمله این مدل اضافه شده است که وظیفه تنظیم نور پس زمینه صفحه نمایش برای نمایش روان و روان صحنه های سریع را بر عهده دارد.

تلویزیون 8K سامسونگ 75QN900B از پردازنده قدرتمند Neural Quantum Processor 8K برای پردازش صدا و تصویر استفاده می کند. این پردازنده به کمک فناوری AI Upscaling توانایی حذف نویز تصاویر و افزایش وضوح آنها را دارد و بدین ترتیب هر نوع محتوایی را با کیفیت 8K به شما نشان می دهد. سامسونگ تلویزیون های خود را از نظر کیفیت تصویر در آزمایشگاه های خود اندازه گیری می کند و به آنها رتبه ای به نام شاخص کیفیت تصویر (PQI) می دهد. شاخص کیفیت تصویر این محصول 5000 است که نتیجه بسیار خوبی است و می توانید آن را با سایر تلویزیون های این برند مقایسه کنید. این تلویزیون بر روی بدنه خود سنسور نور دارد و با کمک Brightness/Color Detection میزان نور محیط و نوع آن را اندازه گیری می کند و روشنایی صفحه نمایش را به بهترین حالت تنظیم می کند. محتوای HDR در این تلویزیون به خوبی نمایش داده می شود و برای این منظور از فناوری Quantum HDR 64x استفاده می کند. این تلویزیون دارای HLG، HDR10 و HDR10+ پشتیبانی می کند و فناوری های جدیدی دارد HDR10+ تطبیقی و بازی های HDR10+ فناوری Real Depth Enhancer نیز در تلویزیون های جدید سامسونگ مانند این مدل به کار رفته است که با تشخیص اشیاء اصلی کنتراست و جزئیات را بهبود می بخشد و در نتیجه عمق میدان و کیفیت صحنه ها و برنامه های مورد علاقه ای که نزدیک به واقعیت نمایش داده می شوند را افزایش می دهد.

این محصول مجهز به 4 پورت HDMI 2.1 بوده و از نرخ رفرش 8K@60Hz و 4K@120Hz پشتیبانی می کند. این محصول دارای ویژگی های گیمینگ فراوانی است که در ادامه به معرفی جدیدترین و مهم ترین آن ها می پردازیم. در این تلویزیون تکنولوژی Game Motion Plus و Motion Xcelerator Turbo+ برای نمایش صحنه های سریع به وضوح و بدون افت کیفیت در حین انجام بازی ها با هر سرعتی استفاده می شود و لذت بازی های اکشن را دو چندان می کند. همچنین یک عملکرد جدید HGIG در این تلویزیون وجود دارد که وظیفه نمایش بازی های HDR با کیفیت اصلی را بر عهده دارد. علاوه بر این، یک فناوری جدید به نام بازی های HDR10+ این محصول از ابرداده استفاده می کند HDR10+ و ویژگی های بازی می تواند کیفیت تصویر بازی های HDR را تنظیم کند و آنها را به بهترین شکل به شما نشان دهد. عملکرد Mini Map Zoom به شما این امکان را می دهد که در حین بازی روی قسمت خاصی از صحنه بازی زوم کنید و هر قسمت از تصویر را که می خواهید از نزدیک و با جزئیات ببینید. این تلویزیون مجهز به فناوری های VRR و ALLM است و نرخ نوسازی متغیر و تاخیر ورودی را ارائه می دهد و در نتیجه بازی ها را روان و بدون تاخیر انجام می دهد. سامسونگ امکانات بازی این تلویزیون را به فناوری های بصری خود محدود نمی کند و به لطف قابلیت Surround Sound صدای بازی همه جانبه ای را ارائه می دهد و شما را در محیط بازی غرق می کند!

تلویزیون سامسونگ 75QN900B مجهز به سیستم صوتی 6.2.4 کاناله و با استفاده از بلندگوها و ووفرها با بازتولید فراگیر به سمت بالا و صدای سه بعدی با توان 90 وات است که برای تلویزیونی با این اندازه عالی است. سیستم صوتی این محصول 12 بلندگو دارد که متاسفانه سامسونگ نوع همه آنها را اعلام نکرده است. همچنین این شرکت کره ای سیستم صوتی این مدل را به درایورهایی مجهز کرده است که به صورت دایره ای در پشت قاب تلویزیون دیده می شود. درایور بلندگوهای تلویزیون مذکور به بهبود صدای بم کمک می کند تا بتوانید صدای بهتری را تجربه کنید. تلویزیون مذکور دارای میکروفون داخلی است که صداهای موجود در محیط را تشخیص می دهد و با کمک فناوری Active Voice Amplifier صدای گویندگان را در هنگام پخش برنامه های مختلف از جمله فیلم و اخبار تقویت می کند و صدای بالاتری را ارائه می کند. نسبت به صدای اطراف همچنین محصول ذکر شده فناوری صدای تطبیقی ​​+ این قابلیت را دارد که صدای تلویزیون را با توجه به نوع محتوای در حال پخش و شرایط محیطی در بهترین حالت تنظیم کرده و با کیفیت و قدرت خوبی به گوش شما برساند. این تلویزیون دارای فناوری صوتی جدید 5.1 کاناله Dolby MS12 است که شامل Dolby Audio، Dolby Digital، دالبی دیجیتال + و Dolby AC4 است و در نتیجه صدای خروجی با بهترین کیفیت شنیده می شود. این تلویزیون برای اولین بار از فناوری Dolby Atmos بهره می برد که صدای فراگیر واقعی را ارائه می دهد و تجربه ای شبیه به سینما را برای شما به ارمغان می آورد. در حین تماشای برنامه های مختلف به کمک فناوری OTS Pro می توانید صدای هر سوژه را دقیقا در جایی که در تصویر است بشنوید و صدایی سه بعدی و واقعی ارائه می دهد.

تلویزیون هوشمند سامسونگ 75QN900B با کمک سیستم عامل تایزن 6.5 امکانات هوشمند بسیاری را در اختیار شما قرار می دهد و دارای ریموت کنترل هوشمند TM2280E می باشد. این ریموت کنترل دارای میکروفون داخلی است و می توانید از آن برای دستورات یا جستجوی صوتی استفاده کنید. این ریموت کنترل نیازی به باتری قلمی ندارد و توسط امواج وای فای و نور محیط شارژ می شود و همچنین می توانید با استفاده از درگاه USB-C و کابل آن را شارژ کنید. بخشی از بدنه این ریموت کنترل از پلاستیک بازیافتی ساخته شده است و این کار مطابق با الزامات حفاظت از محیط زیست سامسونگ انجام شده است. این تلویزیون همچنین دارای یک میکروفون داخلی در محفظه خود است و به کمک قابلیت تعامل صوتی میدان دور، امکان تعامل با تلویزیون خود را تا فاصله 3 تا 4 متری فراهم می کند. این تلویزیون دارای پنل هوشمند SmartThings بوده و از اینترنت اشیا پشتیبانی می کند و شما می توانید از طریق آن وسایل خانه هوشمند خود را کنترل کنید. علاوه بر این، این محصول از برنامه SmartThings پشتیبانی می کند و می توانید تلویزیون هوشمند خود را با نصب آن بر روی گوشی هوشمند خود از راه دور کنترل کنید. تلویزیون ارائه شده به لطف عملکرد Multi-View خود می تواند 4 محتوای مختلف را از 4 منبع مختلف پخش کند و هیچ محدودیتی در انتخاب برنامه برای تماشا ندارید. هیچ محدودیتی برای اتصال تلفن همراه اندروید یا iOS شما به این تلویزیون وجود ندارد، در هر صورت می توانید محتوای مورد علاقه خود را روی صفحه نمایش بزرگ آن پخش کنید یا صفحه موبایل خود را روی آن تماشا کنید. همچنین می توانید تصویر تلویزیون خود را به تلفن همراه خود انتقال دهید و برنامه های تلویزیونی را بر روی صفحه نمایش تلفن همراه خود تماشا کنید. این انتقال به موبایل از طریق تلویزیون برای محتوای صوتی نیز امکان پذیر است و به کمک فناوری TV Sound to Mobile می توانید در شب بدون ایجاد صدا و مزاحمت برای دیگران تلویزیون تماشا کنید و صدای آن را از موبایل گوش دهید. دستگاه با هندزفری دریافت کنید. قابلیت Smart Calibration که امسال برای اولین بار در تلویزیون های رده بالای سامسونگ مشاهده شد، یک محصول حرفه ای است و برای تنظیم و کالیبره کردن صفحه تلویزیون به صورت حرفه ای و از طریق تلفن های همراه هوشمند استفاده می شود. سامسونگ برنامه Google Duo را به لیست برنامه های این تلویزیون اضافه کرده است که با آن می توانید تماس تصویری برقرار کنید. برای ارسال عکس خود نگران هیچ چیز نباشید، این محصول از دوربین تلفن همراه نیز پشتیبانی می کند و می توانید هنگام تماس تصویری مقابل آن بایستید. تلویزیون برجسته از ویژگی Wireless Dex نیز پشتیبانی می کند و شما می توانید به سادگی با اتصال تلفن همراه سامسونگ به تلویزیون به برنامه های موبایل در محیط دسکتاپ دسترسی داشته باشید.

زبان طراحی تلویزیون 75 اینچی سامسونگ QN900B همانند مدل سال گذشته اینفینیتی وان است. در 4 طرف صفحه نمایش این محصول حاشیه های فوق العاده باریکی طراحی شده که از رو به رو تقریبا نامرئی بوده و هماهنگی با محیط اطراف ایجاد می کند. این تلویزیون به دلیل بدنه نازکی که دارد برای نصب روی دیوار بسیار مناسب است و تقریبا به دیوار می چسبد. سامسونگ برای اینکه تلویزیون شما را با سیم و کابل شلوغ نکند، قسمتی را در پشت پایه این محصول برای قرار دادن دستگاه One Connect Box طراحی کرده است که تمامی درگاه های ورودی و خروجی را روی تلویزیون در محل قرار می دهد. اگر One Connect Box را پشت پایه تلویزیون قرار دهید، می توانید آن را با استفاده از کابل باریک و کوتاه One Connect به تلویزیون متصل کنید. اما اگر قصد نصب این تلویزیون را بر روی دیوار دارید، بهتر است از کابل مخفی و بلندتر One Invisible Connection برای اتصال جعبه وان کانکت به تلویزیون استفاده کنید که به شما امکان می دهد جعبه وان کانکت را در فاصله بیشتری از Turn قرار دهید. روی تلویزیون

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی تلوزیون 75 اینچ سامسونگ مدل QN900B" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی تلوزیون 75 اینچ سامسونگ مدل QN900B"، کلیک کنید.