نقد و بررسی تلوزیون 85 اینچ سامسونگ مدل Q60C

ارائه محصول

تلویزیون 85 اینچ سامسونگ Q60C یکی از تلویزیون های سامسونگ سال 2023 می باشد این مدل از سری 6 تلویزیون سامسونگ می باشد. تلویزیون Q60C این تلویزیون به عنوان یکی از ارزان ترین تلویزیون های 85 اینچی QLED سامسونگ در سال 2023 در نظر گرفته می شود. تلویزیون مذکور برای استفاده روزمره و تماشای فیلم حرفه ای مناسب است. این محصول همان مدل تلویزیون سامسونگ Q65C است و به جز تفاوت در منطقه جغرافیایی، طراحی اولیه و مقداری تکنولوژی، تفاوت چندانی با هم ندارند. تلویزیون سامسونگ Q60C را می توان مدل جدیدتر نامید و جایگزین تلویزیون Q60B سامسونگ که سال گذشته معرفی شد.

Samsung Forky TV 85Q60C دارای رزولوشن 3840×2160 پیکسل است و قابلیت نمایش محتوای 4K HDR را دارد. این تلویزیون به Quantum Processor Lite 4K مجهز شده و از این نظر مشابه مدل سال گذشته است. با کمک فناوری 4K Upscaling، پردازنده فوق می تواند وضوح محتوای پخش شده را بهبود بخشد، به طوری که می توانید حتی محتوای بی کیفیت را در سطح کیفیت تصویر این مدل تماشا کنید. این محصول دارای فناوری Analog Clean View و قابلیت کاهش نویز می باشد، بنابراین قابلیت حذف یا کاهش نویز در صحنه ها و حتی سیگنال ورودی آنالوگ را دارد. تلویزیون مذکور به لطف فناوری کوانتوم HDR قابلیت نمایش محتوای HDR را دارد. این تلویزیون دارای HLG، HDR10 و HDR10+ پشتیبانی می کند و مانند سال های گذشته خبری از پشتیبانی از فرمت Dolby Vision در تلویزیون های سامسونگ نیست. تلویزیون روبروی شما دارای فناوری تطبیقی ​​HDR10+ است که هنگام پخش محتوا HDR10+ از سنسور نور برای تنظیم روشنایی و کنتراست تصویر با توجه به شرایط نور محیط استفاده می کند. در نتیجه بهترین کیفیت تصویر را در شرایط نوری مختلف خواهید دید، بنابراین می توانید از پخش محتوای بیشتر لذت ببرید. همچنین این مدل دارای فناوری Contrast Enhancer می باشد که می تواند کنتراست تصویر را از طریق نرم افزار بهبود بخشد تا تصویر بازتولید شده را با کیفیت بهتری ببینید. علاوه بر حالت های تصویری که در مدل سال گذشته این تلویزیون وجود داشت، امسال سامسونگ حالت تصویر Eco را برای صرفه جویی در مصرف انرژی اضافه کرد. این محصول دارای صفحه نمایش 60 هرتزی است و به لطف فناوری Picture Clarity (که قبلا با نام Auto Motion Plus شناخته می شد) و ویژگی هایی مانند LED Clear Motion، قابلیت نمایش تصاویر و صحنه های روان و شفاف را در حین بازی دارد.

تلویزیون QLED سامسونگ 85Q60C دارای پنل VA و نور پس زمینه LED Edge است. در تلویزیون مذکور، کنترل نور پس‌زمینه از طریق فناوری Supreme UHD Dimming انجام می‌شود و نور محلی وجود ندارد. سامسونگ در این مدل از فناوری Dual LED استفاده می کند. به لطف فناوری ذکر شده، این تلویزیون دارای دو ردیف LED برای تولید رنگ های سرد و گرم جداگانه است تا صحنه های پخش را با کنتراست و رنگ های بهتری ببینید. تلویزیون پیش روی شما دارای صفحه نمایشی با فناوری نقاط کوانتومی و عمق رنگ 10 بیتی (8 بیت + FRC) است و قادر است 100 درصد حجم رنگ فضای رنگی DCI-P3 را نمایش دهد. این محصول مجهز به فناوری One Billion Color بوده و توانایی تولید و نمایش حدود 1 میلیارد رنگ مختلف را دارد. همچنین دارای گواهی Pantone و Pantone SkinTone Validated است و می‌تواند تصاویر و صحنه‌هایی را با رنگ‌های واقعی‌تر و طبیعی‌تر از تلویزیون‌های کریستالی سامسونگ به شما نشان دهد.

تلویزیون روبروی شما فاقد پورت HDMI 2.1 است و هر 3 پورت نسخه HDMI 2.0 هستند. این مدل می تواند حداکثر کیفیت تصویر Forky را با نرخ تازه سازی 60 هرتز (4K@60Hz) در اختیار مخاطب قرار دهد. این محصول یک تلویزیون گیمینگ محسوب نمی شود و برای بازی های حرفه ای مناسب نیست، اما دارای برخی ویژگی های اولیه بازی است. به لطف فناوری Auto Low Latency و Game Mode، می توانید تاخیر ورودی نسبتا کمی را در حین بازی در این تلویزیون تجربه کنید. علاوه بر این تلویزیون مذکور دارای فناوری Motion Xcelerator و قابلیت Game Motion Plus بوده و قابلیت نمایش صحنه های روان و سریع در حین بازی را دارد تا تجربه بهتری را به شما ارائه دهد. تلویزیون روبروی شما از استاندارد HGiG پشتیبانی می کند و با فعال کردن آن در بازی های HDR سازگار می توانید جزئیات و کیفیت تصویر بهتری را مشاهده کنید. اگر کنسول یا سیستم بازی ندارید، می توانید با اتصال گیم پد سازگار به تلویزیون و سرویس های بازی ابری، این محصول را به صورت آنلاین بازی کنید. البته استفاده از سرویس Cloud Gaming مستلزم خرید اشتراک سرویس مربوطه و اینترنت پرسرعت و با کیفیت است. این تلویزیون 2023 سامسونگ دارای ویژگی جدید Game Bar 3.0 است که علاوه بر ویژگی های Game Bar 2.0 مانند Mini Map Zoom و Super Ultra Wide Game View امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. یکی از ویژگی های جدید در Game Bar 3.0 ویژگی Virtual Aim Point است که با فعال شدن آن یک علامت مجازی برای هدف گیری بهتر در وسط صفحه ظاهر می شود که برای بازی های اول شخص مفید است. ویژگی جدید اشتراک گذاری MiniMap همچنین به شما این امکان را می دهد که نقشه بازی را در صفحه دوم به اشتراک بگذارید تا کنترل بیشتری روی بازی ها داشته باشید. این مدل برای اتصال به کنسول های بازی نسل هشتم (مانند PS4 و Xbox One) مناسب است. البته می توانید آن را به کنسول های بازی نسل 9 (PS5 و XSX) هم متصل کنید، اما نمی توانید از حداکثر توان و ظرفیت این کنسول ها استفاده کنید.

تلویزیون سامسونگ 85Q60C مجهز به سیستم صوتی 2 کاناله است و قابلیت ارائه صدای استریو با 2 بلندگو هر کدام 10 وات را دارد. تلویزیون مذکور در مجموع دارای توان صوتی 20 وات می باشد که برای تلویزیونی با این سایز مناسب نمی باشد. اگر صدای این تلویزیون شما را راضی نمی کند، می توانید به صورت جداگانه یک نوار صوتی یا یک سیستم سینمای خانگی تهیه کرده و آنها را به هم متصل کنید. این محصول دارای فناوری Q-Symphony است و زمانی که آن را (با سیم یا از طریق وای فای) به نوارهای صوتی سازگار سامسونگ متصل می کنید، می توانید همزمان صدای بلندگوهای تلویزیون و نوار صوتی را بشنوید و صدای قوی تری را تجربه کنید. البته در نظر داشته باشید که سامسونگ در این مدل از فناوری Q-Symphony 3.0 استفاده کرده است که علاوه بر کارکردهای نسخه قبلی خود، قابلیت تشخیص بهتر صدای دیالوگ ها را نیز دارد. تلویزیون پیش روی شما همچنین دارای فناوری صدای Dolby MS12 2ch است که شامل فناوری‌های Dolby Digital، Dolby Digital Plus و Dolby Audio می‌شود، بنابراین هنگام پخش محتوای سازگار، صدایی با کیفیت بهتر تولید می‌کند. به لطف فناوری Adaptive Sound در تلویزیون مذکور، صدای خروجی با توجه به محتوای در حال پخش بهینه شده است تا بتوانید هنگام تماشای هر محتوایی صدای خوبی را مشاهده کنید. این محصول دارای فناوری OTS Lite است و می تواند صداها را تقریباً از جایی که در صحنه به وجود می آید بازتولید کند تا تجربه شنیداری لذت بخشی را برای شنونده ایجاد کند. این تلویزیون مجهز به بلوتوث نسخه 5.2 و بلوتوث صوتی است که می توانید صدای آن را روی دستگاه هایی مانند نوار صوتی پخش کنید. این مدل دارای پشتیبانی صوتی دوگانه (بلوتوث) بوده و امکان اتصال همزمان 2 دستگاه بلوتوث مانند هندزفری و هدفون وجود دارد. امسال سامسونگ قابلیت جدید Buds Auto Switch را به تلویزیون مذکور اضافه کرد که خبر خوبی برای دارندگان هندزفری گلکسی بادز است. اگر هنگام برقراری تماس تلفنی Samsung Galaxy Buds را که از این عملکرد پشتیبانی می‌کنند به این تلویزیون متصل کنید، می‌توانید به طور خودکار هندزفری را به دستگاه سازگار سامسونگ تغییر دهید و پس از پایان تماس دوباره به تلویزیون متصل شوید.

تلویزیون هوشمند سامسونگ 85Q60C دارای سیستم عامل تایزن نسخه 7 است که نسبت به سال گذشته بهبود یافته است اما رابط کاربری آن تغییر چندانی نکرده است. تلویزیون مذکور مجهز به 4 گیگابایت حافظه داخلی است که بیشتر آن را فایل های سیستمی و برنامه های از پیش نصب شده اشغال کرده و حدود 1.94 گیگابایت در اختیار شما قرار دارد. برای نصب بازی ها و برنامه های سازگار می توانید از حافظه داخلی موجود در این مدل استفاده کنید. توجه داشته باشید که این محصول قابلیت نصب برنامه های مختص سیستم عامل تایزن را دارد و نمی توانید برنامه های اندروید را روی آن نصب کنید. تلویزیون مذکور دارای ریموت کنترل هوشمند و سولارسل مدل TM2360E است که در سال جاری معرفی شد و نسبت به مدل سال گذشته طراحی جدید و کوچک تری دارد. این ریموت کنترل مجهز به باتری داخلی قابل شارژ است و می توانید آن را از طریق پورت USB-C یا پنل خورشیدی نصب شده در پشت ریموت کنترل کنید. ریموت تلویزیون مذکور دارای میکروفون داخلی است و به کمک آن می توانید از عملکرد دستیار صوتی در این مدل استفاده کنید. این تلویزیون از اینترنت اشیا (IoT) پشتیبانی می کند و دارای پنل هوشمند SmartThings می باشد. علاوه بر مدیریت و کنترل لوازم خانگی هوشمند از طریق تلویزیون، می توانید این محصول را از طریق تلفن هوشمند خود (اندروید و iOS) نیز کنترل کنید. همچنین قابلیت انتقال صدا، تصویر و محتوا از تلفن های همراه اندروید و iOS سازگار به تلویزیون مذکور را دارد تا بتوانید از تماشای محتوا یا صفحه نمایش موبایل بر روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون لذت ببرید. مانند مدل سال گذشته، تلویزیون مقابل شما دارای ویژگی هایی مانند Tap View، Multi-View و Wireless Dex است. این مدل قابلیت پشتیبانی از وب کم و پشتیبانی از دوربین موبایل را دارد و می توانید با اتصال وب کم یا تلفن همراه سازگار به تلویزیون از طریق برنامه Google Meet با دوستان خود تماس تصویری برقرار کنید. همچنین به لطف عملکرد Smart Calibration از نوع Basic و با استفاده از اپلیکیشن موبایل SmartThings، امکان کالیبراسیون هوشمند تصویر تلویزیون وجود دارد تا کیفیت تصویر بهتری را مشاهده کنید. تلویزیون های 2023 سامسونگ دارای پلت فرم Art NFT هستند و از توکن های غیرقابل تعویض (NFT) و برخی فروشگاه های مرتبط پشتیبانی می کنند. از این پس می توانید NFT ها را از طریق تلویزیون بخرید و بفروشید یا حتی NFT های مورد علاقه خود را در آن تلویزیون ذخیره کنید و در حالت Ambient Mode از آن ها استفاده کنید. ویژگی Ambient Mode به شما این امکان را می دهد که تلویزیون را در زمانی که از آن استفاده نمی کنید به یک قاب عکس یا یک اثر هنری زیبا تبدیل کنید. این محصول علاوه بر داشتن گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2) و گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2) قابلیت ضبط برنامه یا PVR را نیز دارد.

طراحی تلویزیون 85 اینچی سامسونگ Q60C شیک و زیبا است، اما سامسونگ باز هم از طراحی مدل سال گذشته استفاده کرده است، بنابراین از نظر طراحی حرف جدیدی برای گفتن وجود ندارد. این مدل دارای زبان طراحی AirSlim بوده و ضخامت بدنه آن کم است. همچنین به لطف طراحی 3 بدون قاب در 3 طرف صفحه نمایش در این تلویزیون حاشیه های باریکی را مشاهده می کنیم. پایه های این محصول دو طرفه و خطی بوده و برای نصب نیاز به پیچ ندارد. مانند پایه های تلویزیون 75 اینچی بر خلاف سایزهای دیگر در 4 حالت مختلف قابل تنظیم هستند تا با توجه به نیاز خود آنها را در حالت مناسب نصب کنید. برای مثال اگر می خواهید ساندبار را در مقابل این تلویزیون قرار دهید، توصیه می شود پایه ها را در حالت ساندبار نصب کنید تا ارتفاع تلویزیون کمی افزایش یابد. همچنین اگر میز تلویزیون شما کوچک است می توانید پایه ها را در حالت باریک یا نزدیک به هم نصب کنید. علاوه بر عناصر ذکر شده، پشت بدنه این مدل دارای شیارهایی است که برای عبور کابل ها طراحی شده است تا از طریق مدیریت کابل، زیبایی بیشتری به محیط شما ببخشد. جعبه تلویزیون مورد نظر بسته بندی محیطی و از مقوای پایدار ساخته شده است و شما می توانید با برش دادن جعبه، ساختار مقوایی زیبایی بسازید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی تلوزیون 85 اینچ سامسونگ مدل Q60C" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی تلوزیون 85 اینچ سامسونگ مدل Q60C"، کلیک کنید.