نقد و بررسی تلویزیون QLED سامسونگ مدل Q70b سایز 85 اینچ

ارائه محصول

تلویزیون 85 اینچ سامسونگ Q70B یکی از تلویزیون های سال 2022 سامسونگ می باشد.این محصول از سری 7 تلویزیون سامسونگ بوده و با راحتی و امکاناتی که دارد برای تماشای حرفه ای فیلم و بازی ایده آل می باشد. البته می توانید برای مصارف روزمره و خانگی نیز از آن استفاده کنید. تلویزیون پیش روی شما با مدل کامل QA85Q70BAUXSA مونتاژ مصر، مدل کامل QA85Q70BAUXTW مونتاژ مصر و مدل کامل QA85Q70BAUXZN مونتاژ مصر و همچنین مدل کامل QE85Q70BATXXC مونتاژ شده در اسلواکی وارد بازار ایران شده است. این تلویزیون یکی از ارزان ترین تلویزیون های بزرگ سامسونگ برای بازی در سال 2022 محسوب می شود. تلویزیون سامسونگ Q70B مدل جدیدتری است و جایگزین تلویزیون سامسونگ Q70A می شود که سال گذشته تولید و وارد بازار شد. تلویزیون سامسونگ Q70B از صفحه نمایش Qold و تصویر با کیفیت بهره می برد.

تلویزیون سامسونگ QLED 85Q70B دارای نور پس زمینه LED Edge و پنل VA است. تکنولوژی Dual LED باعث شده است که این تلویزیون قابلیت تنظیم نور سرد و گرم را داشته باشد و با تنظیم کنتراست و جزئیات آنها تصاویر با کیفیت تری را در اختیار شما قرار دهد. فناوری Wide Viewing Angle به کار رفته در این تلویزیون، زاویه دید صفحه را افزایش می دهد و به شما این امکان را می دهد که به راحتی از هر زاویه ای بدون افت کیفیت تصویر در محیط های بزرگ تلویزیون تماشا کنید. صفحه نمایش تلویزیون مذکور دارای نرخ رفرش 120 هرتز است و سامسونگ با استفاده از فناوری جدید LED Clear Motion نور پس زمینه صفحه نمایش را کنترل می کند و از تار شدن صحنه های سریع و اکشن جلوگیری می کند و Auto Motion Plus شفاف و روان را در اختیار آنها قرار می دهد. و فناوری های Motion Rate 240 نیز در این محصول به کار رفته و صحنه های سریع را به وضوح و روان نمایش می دهند. صفحه نمایش این تلویزیون دارای عمق رنگ 10 بیت (8 بیت + FRC) است و به کمک فناوری کوانتوم دات و فناوری One Billion Color طیف وسیعی از رنگ ها را در اختیار شما قرار می دهد و تصاویر چشم نوازی را به نمایش می گذارد. شگفت انگیز خواهد بود.

تلویزیون چهارگانه سامسونگ 85Q70B دارای پردازنده کوانتومی 4K است و با کمک فناوری AI Upscale و هوش مصنوعی، وضوح تصاویر را افزایش داده و با کاهش نویز آنها، تصاویر با کیفیت پایین تری را در سطح چهارگانه نشان می دهد. در این محصول از فناوری کوانتوم HDR استفاده شده و به کمک آن محتوای HDR را به خوبی از روی فرمت ها نیز نمایش می دهد. HDR10+پشتیبانی از HDR10 و HLG این محصول دارای فناوری جدید سامسونگ به نام Real Depth Enhancer است که با تشخیص سوژه اصلی و افزایش کنتراست و جزئیات آن، صحنه ها و تصاویر واقعی و طبیعی تری را در اختیار شما قرار می دهد. این محصول روشنایی صفحه را با استفاده از سنسور نور و عملکرد تشخیص روشنایی/رنگ را با توجه به روشنایی، خنکی و گرمی رنگ نور اطراف تنظیم می کند تا در شرایط نوری مختلف بهترین کیفیت تصویر را مشاهده کنید. همچنین با استفاده از فناوری Adaptive Picture، روشنایی صفحه نمایش بر اساس محتوای در حال پخش تنظیم می شود تا از تماشای آن لذت بیشتری ببرید. سامسونگ با آزمایش تلویزیون های خود در آزمایشگاه های خاص، شاخص کیفیت تصویر یا PQI را به آن ها اختصاص می دهد که عددی برای مقایسه کیفیت تصویر تلویزیون های سامسونگ با یکدیگر است. PQI این محصول 3400 است و یک تلویزیون رده بالا محسوب می شود.

تلویزیون گیمینگ پیش روی شما دارای 4 پورت HDMI 2.1 می باشد و اگر به صورت حرفه ای اهل بازی هستید این محصول گزینه خوبی برای شما می باشد. این تلویزیون از فناوری Nvidia G-Sync و AMD FreeSync Premium Pro پشتیبانی می کند و با کمک فناوری ALLM و VRR توانایی ارائه تاخیر ورودی کم و نرخ نوسازی متغیر را دارد و تجربه بازی بدون تاخیری روان را برای شما به ارمغان می آورد. از قابلیت جدید Mini Map Zoom نیز در این محصول استفاده شده است و می توانید در حین بازی روی قسمتی از صفحه نمایش زوم کنید. این محصول از تکنولوژی Game Motion Plus و Motion Xcelerator Turbo+ صحنه های سریع بازی ها را به وضوح و بدون تاری نشان می دهد. از طریق ویژگی Game Bar 2.0 می توانید عملکردهای بازی را مطابق با نیاز خود در حین بازی تنظیم کنید.

تلویزیون هوشمند سامسونگ 85Q70B دارای سیستم عامل تایزن نسخه 6.5 است و از امکانات هوشمند خوبی برخوردار است. می توانید با استفاده از گوشی های iOS و اندروید خود به صورت بی سیم به این تلویزیون متصل شوید و محتوای مورد علاقه خود را روی آن به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید صفحه نمایش تلفن خود را روی صفحه تلویزیون بزرگ پخش کنید و تماشا کنید. کاربران گوشی سامسونگ گلکسی می توانند با نزدیک کردن گوشی به قاب تلویزیون از طریق قابلیت Tap View به راحتی به تلویزیون متصل شده و محتوای یا صفحه نمایش گوشی خود را به اشتراک بگذارند. قابلیت TV Sound to Mobile به شما این امکان را می دهد که بدون ایجاد نویز تلویزیون تماشا کنید، می توانید با استفاده از این قابلیت صدا را از تلویزیون به تلفن همراه خود منتقل کرده و از طریق هدفون به آن گوش دهید. این تلویزیون از اینترنت اشیا (IoT) پشتیبانی می کند و دارای داشبورد SmartThings است که از طریق آن می توانید لوازم منزل و خانه هوشمند خود را کنترل و مدیریت کنید. این محصول از اپلیکیشن SmartThings نیز پشتیبانی می کند و می توانید با نصب آن بر روی تلفن همراه خود، از راه دور وسایل خانه و خانه هوشمند خود را کنترل کنید. این تلویزیون دارای ریموت کنترل هوشمند سامسونگ TM2280E می باشد که دارای میکروفون داخلی و دکمه دستیار صوتی می باشد و با استفاده از آنها می توانید دستورات صوتی به تلویزیون بدهید یا جستجوی صوتی انجام دهید (ظاهر ریموت کنترل در مجموعه های مختلف کمی است. متفاوت است و برخی از دکمه های آنها با یکدیگر متفاوت است). این ریموت کنترل دارای پنل خورشیدی (سلول خورشیدی) است و با نور محیط بدون نیاز به باتری شارژ می شود. همچنین می توانید آن را از طریق درگاه USB-C داخلی و با استفاده از کابل شارژ کنید. علاوه بر کنترل از راه دور، خود تلویزیون دارای یک میکروفون داخلی است و شما می توانید از جستجوی صوتی و دستورات صوتی تا فاصله 3-4 متری تلویزیون از طریق عملکرد تعامل صوتی Far-Field استفاده کنید. برای محافظت از حریم خصوصی شما، یک سوئیچ فیزیکی در پایین تلویزیون برای خاموش کردن این ویژگی وجود دارد. سامسونگ در تلویزیون های جدید خود امکان برقراری تماس تصویری از طریق تلویزیون را با پشتیبانی از برنامه Google Duo فراهم کرده است. برای برقراری تماس تصویری، می‌توانید از دوربین تلفن همراه خود استفاده کنید یا از دوربین Slim Fit Cam استفاده کنید. با استفاده از تابع حالت محیطی + شما می توانید از صفحه نمایش این تلویزیون به عنوان قاب عکس یا یک اثر هنری استفاده کنید و زیبایی محیط خود را دو چندان کنید.

تلویزیون سامسونگ 85Q70B دارای سیستم صوتی 2 کاناله است و از 2 بلندگوی 10 واتی برای تولید 20 وات صدا استفاده می کند. اگر به صدای قدرتمندتر و فراگیرتر نیاز دارید، می توانید این تلویزیون را با استفاده از عملکرد Multiroom Link به نوار صوتی، سیستم صوتی یا سینمای خانگی از طریق شبکه متصل کنید و صدای بهتری را تجربه کنید. این محصول دارای فناوری Q-Symphony 2.0 می باشد و در صورت اتصال به سیستم صوتی سامسونگ یا نوارهای صوتی دارای این فناوری، به صورت سیمی یا بی سیم (Wi-Fi)، صدا همگام شده و زمان هر دو تلویزیون را در اختیار شما قرار می دهد. و سیستم صوتی این تلویزیون دارای قابلیت Dolby Atmos Pass-Through است که به شما امکان می دهد صدای Dolby Atmos را هنگام اتصال به یک سیستم صوتی سازگار از طریق کابل HDMI و کانال صوتی بازگشتی eARC تجربه کنید. سامسونگ همچنین این تلویزیون را به فناوری بی سیم Dolby Atmos مجهز کرده و صدای Dolby Atmos را به صورت بی سیم و از طریق Wi-Fi به سیستم صوتی سازگار سامسونگ منتقل می کند. تکنولوژی صدای تطبیقی ​​+ صدای تلویزیون را با توجه به محیط و محتوای در حال پخش تنظیم می کند و باعث می شود همیشه بهترین کیفیت صدا را تجربه کنید. فناوری Object Tracking Sound Lite صدا را از جایی که در تصویر تولید می‌شود بازتولید می‌کند و باعث می‌شود صدای واقعی‌تر و دقیق‌تری را تجربه کنید. این محصول دارای فناوری تقویت کننده صدای فعال است که با تشخیص نویزهای اطراف صدای گوینده را افزایش می دهد و باعث می شود دیالوگ ها را واضح تر و بهتر بشنوید. سامسونگ در این تلویزیون از فناوری صدای جدید Dolby MS12 2ch استفاده می کند که شامل فناوری های Dolby AC4، Dolby Audio، Dolby Digital و Dolby Digital Plus می شود و با تقویت و بهبود کیفیت صدا، تجربه صدای خوبی را برای شما به ارمغان می آورد. یکی دیگر از قابلیت های جدید استفاده شده در این تلویزیون، قابلیت Dual Audio Support است که با آن می توانید همزمان تلویزیون را به 2 دستگاه صوتی بلوتوث مانند نوار صوتی، هدفون یا بلندگو متصل کرده و صدا را از طریق آنها پخش کنید. پخشش کن تلویزیون پیش روی شما با مونتاژ مصری دارای 1 گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2) و 1 گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2) می باشد و خرید جداگانه این دستگاه ها را برای شما بی نیاز می کند. باید بدانید که نصب اسلواکی این محصول به 2 گیرنده دیجیتال خارجی علاوه بر گیرنده دیجیتال داخلی مجهز است که می توانید از آن ها استفاده کنید.

تلویزیون 85 اینچی سامسونگ Q70B با استفاده از زبان طراحی AirSlim ساخته شده است و ظاهری مدرن و شیک دارد که زیبایی محیط شما را دو چندان می کند. حاشیه های صفحه نمایش این محصول بسیار باریک بوده و تمرکز شما را به سمت محتوای در حال پخش هدایت می کند. ضخامت کلی بدنه تلویزیون نیز کم است و برای نصب روی دیوار ایده آل است. پایه این تلویزیون به صورت خطی طراحی شده و با استفاده از پیچ در وسط تلویزیون نصب می شود. در پشت بدنه و پایه این تلویزیون شیارهایی تعبیه شده است که می توانید کابل ها را از میان این شیارها عبور دهید و فضای اطراف تلویزیون را سازماندهی و مدیریت کنید و از گره خوردن و درهم ریختن کابل ها جلوگیری کنید. سامسونگ جعبه این محصول را با هدف حفظ محیط زیست به عنوان یک بسته بندی سازگار با محیط زیست و پایدار طراحی کرده است. بنابراین به جای دور انداختن آن، می توانید جعبه را باز کنید و کاردستی یا ساختنی جالب مقوایی از آن درست کنید.

لینک های مفید:

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی تلویزیون QLED سامسونگ مدل Q70b سایز 85 اینچ" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی تلویزیون QLED سامسونگ مدل Q70b سایز 85 اینچ"، کلیک کنید.