دعوت از شهردار تهران برای ارائه گزارش درباره مسکن به شورای شهر

چمران در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

دعوت از شهردار تهران برای ارائه گزارش درباره مسکن به شورای شهر

رئیس شورای شهر تهران درباره مطرح شدن سوال از شهردار تهران توسط یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: ما هنوز از ایشان دعوت نکردیم. اما دعوت می‌کنیم که در مورد مسکن گزارشات خود را ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری قدم آخر، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران پیش از آغاز جلسه شورا گفت: در جلسه علنی امروز ما گزارشی را از معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری از بازگشایی مدارس و برنامه‌هایی که اجرا شده خواستار شدیم.

وی افزود: پس از این گزارش، انتخاب حسابرسان شورا را خواهیم داشت، که مربوط به سال ۱۴۰۳ است که انشالله انتخاب خواهند شد.

اگر برنامه‌ریزی شود می‌توان از میزان آن کاست اما تا وقتی وسایل حمل و نقل عمومی را افزایش ندهیم و بیش از 60 درصد از وسایل نقلیه شخصی استفاده شود این شرایط را شاهد خواهیم بود

وی درباره ترافیک در مهرماه تصریح کرد: برنامه‌ای به صورت سالیانه توسط شهرداری، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های دخیل در بازگشایی مدارس از مدت‌ها قبل در نظر گرفته می‌شود. حمل و نقل در روزهای اول قدم آخر و آغاز سال تحصیلی بدتر از روزهای قبل خواهد بود و 20 درصد نامناسب‌تر می‌شود و این برنامه‌ها برای کاستن ترافیک است. اگر برنامه‌ریزی شود می‌توان از میزان آن کاست اما تا وقتی وسایل حمل و نقل عمومی را افزایش ندهیم و بیش از 60 درصد از وسایل نقلیه شخصی استفاده شود این شرایط را شاهد خواهیم بود. مترو و اتوبوس اصل مسئله و مبنای حمل و نقل عمومی هستند.

وی درباره مطرح شدن سوال از شهردار تهران توسط یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: سوال مراحل قانونی خود را طی نکرده بود و ما روز سه‌شنبه را در نظر گرفته بودیم، اما چون سفر بریکس پیش آمد، اجازه دادیم به فرصت دیگری موکول شود. ما هنوز از ایشان دعوت نکردیم. اما دعوت می‌کنیم که در مورد مسکن گزارشات خود را ارائه دهد.

حسابرسان عملکرد مالی را بررسی می‌کنند اما شفافیت مسئله دیگری است و باید درآمد و هزینه به‌روز ارائه شود. وقتی حسابرسی صورت بگیرد موارد شفاف خواهد شد.

چمران همچنین درباره تحقیق و تفحص از سازمان املاک شهرداری تهران تاکید کرد: کمتر از 48 ساعت اعلام وصول شده و کارهای آن به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه حسابرسی ارتباطی به شفافیت مالی ندارد، تصریح کرد: حسابرسان عملکرد مالی را بررسی می‌کنند اما شفافیت مسئله دیگری است و باید درآمد و هزینه به‌روز ارائه شود. وقتی حسابرسی صورت بگیرد موارد شفاف خواهد شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دعوت از شهردار تهران برای ارائه گزارش درباره مسکن به شورای شهر" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دعوت از شهردار تهران برای ارائه گزارش درباره مسکن به شورای شهر"، کلیک کنید.