رسانه آمریکایی: لغو حمله فوری اسراییل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن – نتانیاهو

رسانه آمریکایی: لغو حمله فوری اسراییل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن - نتانیاهو

سایت خبری امریکایی نوشت جو بایدن در تماس تلفنی با نتانیاهو، مانع از واکنش نظامی فوری اسراییل به حمله ایران شد.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری قدم آخر، سایت خبری اکسیوس به نقل از مقامات اسراییلی نوشت در نشست شورای جنگ اسراییل، برخی وزیران پیشنهاد کردند اسراییل به صورت فوری، به حمله ایران جواب دهد، اما با مخالفت نخست وزیر اسراییل بنیامین نتانیاهو روبه رو شدند.

براساس این خبر، دو عضو شورای جنگ یعنی بنی گانتس و گادی ایزنکوت پیشنهاد کردند در واکنش به حمله شنبه ایران، اسراییل واکنش نظامی فوری داشته باشد، اما نتانیاهو این پیشنهاد را رد کرد. هر دو نفر قبلا فرمانده ارتش اسراییل بودند.  

به گفته مسیولان اسراییلی، دلیل مخالفت نتانیاهو، تماس تلفنی جو بایدن رییس جمهور امریکا با او بود.

مقامات آمریکایی گفتند که دولت بایدن به نتانیاهو هشدار داده است تشدید تنش با ایران به منافع ایالات متحده امریکا یا اسراییل خدمت نمی کند. همچنین امریکا از اسراییل خواسته است در هر اقدام تلافی جویانه “مراقب” باشد.  ایالات متحده نگران است که ادامه ضدحملات می تواند باعث تشدید منطقه ای گسترده تر شود.

این سایت خبری به نقل از مسیولان اسراییلی افزود: “زمان اندکی بعد از اینکه شورای جنگ اسراییل متوجه شد ایران حمله را آغاز کرده این دو عضو شورای جنگ، پیشنهاد کردند اسراییل ضربه فوری نظامی به ایران وارد کند. آنها گفتند هر چه فاصله واکنش نظامی اسراییل، بیشتر شود کسب مشروعیت بین المللی برای این اقدام، سخت تر می شود. همچنین به اعتقاد آنها واکنش نظامی فوری اسراییل، ایران را از حمله دیگری منع می کند”.

منابع آگاه گفتند: نتانیاهو و دیگر اعضای شورای جنگ، این پیشنهاد را رد کردند، زیرا واضح نبود حمله ایران منجر به آسیب و تلفات در اسراییل می شود یا نه.

یکی از مقامات اسراییلی هم گفت نتانیاهو در آن زمان می خواست منتظر تماس تلفنی از جو بایدن رییس جمهور امریکا باشد.
منبع اگاه افزود: گزینه های مختلفی برای انتقام از ایران وجود داشت، اما مکالمه تلفنی جو بایدن – نتانیاهو آنها را متوقف کرد.

ایران در بامداد روز یکشنبه گذشته، حمله بزرگ پهپادی – موشکی علیه اسراییل داشت. این حمله، در واکنش به حمله اخیر اسراییل به ساختمان سفارت ایران در سوریه بود که منجر به شهادت 7 عضو سپاه از جمله 3 فرمانده عالی رتبه نیروی قدس سپاه شد.

در این حمله بیش از 300 فروند پهپاد و موشک از خاک ایران به سمت خاک اسراییل شلیک شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رسانه آمریکایی: لغو حمله فوری اسراییل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن – نتانیاهو" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رسانه آمریکایی: لغو حمله فوری اسراییل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن – نتانیاهو"، کلیک کنید.