۴۲ درصد پزشکان در ۵ کلانشهر طبابت می‌کنند

رئیس کل سازمان نظام پزشکی:

۴۲ درصد پزشکان در ۵ کلانشهر طبابت می‌کنند

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران گفت: ۴۲ درصد پزشکان در ۵ کلانشهر و بقیه هم در سایر مناطق کشور طبابت می‌کنند.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری قدم آخر، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی افزود: به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت در کشور، ۱۶ پ زشک عمومی و ۷ پزشک متخصص خدمت می‌کنند.

وی ادامه داد: عمده کمبود پزشکان متخصص هم غالباً به خاطر نبود نیاز متناسب با مناطق کشور است. اگر نظام ارجاع و پزشک خانواده وجود داشته باشد کمبود دسترسی‌ها به پزشکان، رفع و احساس کمبود دسترسی حل خواهد شد.

رئیس زاده خاطرنشان کرد: ۴۲ درصد پزشکان در ۵ کلانشهر و بقیه هم در سایر مناطق کشور طبابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعرفه‌ها و امکانات هم بر شرایط ماندگاری پزشکان اثرگذار است، گفت: در خصوص تعرفه‌ها طبق قانون باید قیمت واقعی خدمات سلامت مشخص و پرداخت شود. قیمتی که بیمه‌ها می‌پردازند ۵۰ درصد کمتر از قیمت واقعی است و این امر موجب ایجاد رابطه مالی نادرست و کاهش خدمات شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، قرارداد تأمین اجتماعی را یکطرفه و ناعادلانه دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع، مورد اقبال پزشکان نیست. این قانون برای اجرا نشدن وضع شده و منطقی و شدنی نیست.

رئیس زاده، مهم‌ترین اولویت و خواسته سازمان نظام پزشکی از وزارت بهداشت را رسیدگی به نیروی انسانی نظام سلامت عنوان و تاکید کرد: حجم انبوه مطالبات جامعه سلامت، مناسب نیست و این موضوع باید رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: سهم سلامت از تولید ناخالص ملی طبق قانون باید پرداخت شود و وقتی سهم نظام سلامت ۵۰ درصد کاهش یابد، خدمات هم به همین نحو کاهش می‌یابد؛ بنابراین با عزم دولت جدید امیدواریم وضعیت به نفع مردم بهبود یابد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "۴۲ درصد پزشکان در ۵ کلانشهر طبابت می‌کنند" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "۴۲ درصد پزشکان در ۵ کلانشهر طبابت می‌کنند"، کلیک کنید.