10 هکتار از حریم رودخانه های تایباد و باخرز رفع تصرف شد – خبرگزاری قدم آخر | اخبار ایران و جهان

10 هکتار از حریم رودخانه های تایباد و باخرز رفع تصرف شد - خبرگزاری قدم آخر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری قدم آخر، علی باب الحکمی اظهار کرد: 10 هکتار از زمین های ملی حریم و بستر رودخانه های 2 شهرستان تایباد و باخرز خراسان رضوی از ابتدای امسال تاکنون رفع تصرف شده است.

رییس اداره منابع آب شهرستان های تایباد و باخرز افزود: 9 هکتار از این اراضی در مسیر رودخانه های تایباد و یک هکتار در سمت رودخانه های شهرستان باخرز است.

وی ادامه داد: در این راستا چهار متخلف زیست محیطی در شهرستان های مزبور شناسایی و با تشکیل پرونده راهی مراجع قضایی شدند.

باب الحکمی بیان کرد: امسال در بخش رفع تصرف حریم رودخانه ها برای شهرستان های تایباد و باخرز 10 کیلومتر آزادسازی پیش بینی شده که در زمان حاضر 100 درصد آن محقق شده است.

رییس اداره منابع آب شهرستان های تایباد و باخرز افزود: همچنین امسال 6 و نیم کیلومتر از بستر رودخانه های این 2 شهرستان لایروبی و در آنها دیوار حفاظتی احداث شده است که با توجه به سهمیه پنج کیلومتری در نظر گرفته شده در بخش لایروبی بستر رودخانه های این مناطق، بیش از 130 درصد تعهدات در این خصوص محقق شده است.

وی بیان کرد: همچنین 155 حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای امسال تاکنون در تایباد و باخرز شناسایی و مسدود شده است که تاکنون 78 درصد تعهدات در این زمینه عملیاتی شده است.

باب الحکمی ادامه داد: بیشترین چاه های غیرمجاز تایباد در زمین های کشاورزی بخش میان ولایت قرار دارد و چاه های غیرمجاز باخرز در نقاط مختلف این شهرستان پراکنده است.

رییس اداره منابع آب شهرستان های تایباد و باخرز با اشاره به اینکه خشکسالی های چند سال اخیر وضعیت دشت های این شهرستان ها را در حالت بحرانی قرار داده است، افزود: هم اکنون 96 درصد چاه های کشاورزی شهرستان های تایباد و باخرز به شمارشگرهای هوشمند مجهز شده اند.

وی به شناسایی و توقیف یک دستگاه ماشین آلات حفر چاه غیرمجاز طی 24 ساعت گذشته در بخش میان ولایت تایباد اشاره کرد و گفت: در این ارتباط یک متخلف زیست محیطی با هماهنگی مقام قضایی و تشکیل پرونده دستگیر شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "10 هکتار از حریم رودخانه های تایباد و باخرز رفع تصرف شد – خبرگزاری قدم آخر | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "10 هکتار از حریم رودخانه های تایباد و باخرز رفع تصرف شد – خبرگزاری قدم آخر | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.