گفت وگوی رو در روی پوتین و شی درباره جنگ اوکراین

گفت‌وگوی رو در روی پوتین و شی درباره جنگ اوکراین

دستیار رییس جمهوری روسیه اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و شی جین پینگ، رییس جمهور چین در جریان گفت وگوهای رو در رو، موضوع اوکراین را با جزییات بسیار مورد بحث قرار دادند.

به گزارش قدم آخر، یوری اوشاکوف، معاون پوتین به خبرنگار روسیا 1 گفت: «با جزییات زیاد، این جلسه در یک فرمت رو در رو بود.»

در همین حال هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، پکن به ایفای نقش سازنده در پیشبرد حل و فصل سیاسی بحران اوکراین ادامه خواهد داد.

به گفته وی، رییس جمهور شی و پوتین بار دیگر در اقامتگاه دولتی ژونگنانهای دیدار کردند و در مورد بحران اوکراین تبادل نظر عمیقی داشتند. چین به ایفای نقش سازنده در پیشبرد حل و فصل سیاسی بحران ادامه خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، این دیپلمات چینی روز پنجشنبه در ایکس نوشته بود: پوتین در پکن گفت وگوهای گسترده ای با شی جین پینگ، رییس جمهور چین انجام داد و در مورد طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با همکاری استراتژیک، شناسایی زمینه های کلیدی برای توسعه بیشتر روابط و همچنین تبادل نظر در مورد مبرم ترین مسایل بین المللی و منطقه ای گفتگو کرد.

در همین روز، مسکو و پکن بیانیه مشترکی را منتشر کردند. بعداً پوتین و شی در یک محیط غیررسمی در ژونگنانهای به گفتگوی رو در رو ادامه دادند.

پایان خبر قدم آخر

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "گفت وگوی رو در روی پوتین و شی درباره جنگ اوکراین" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "گفت وگوی رو در روی پوتین و شی درباره جنگ اوکراین"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه